Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2  
Lennie1973 BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 20:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Sep 2005
Berichten: 123

Ik heb tien jaar geleden veel muziek illegaal gedownload en door het downloaden leerde ik ook heel veel muziek kennen die in uit alle hoeken van de wereld kwamen maar toen er legale alternatieven kwamen zoals iTunes werd het illegaal downloaden minder maar ik vind het toch jammer dat het illegaal downloaden verboden word
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 21:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

streetfighter schreef:
Hij heeft wel een goed punt wat betreft de heffing als je je eigen gemaakte muziek luisterd

Citaat:
Hadden jullie vooral alle winkels die uberhaupt dvds verkochten moeten weghalen uit mijn stad, daar kocht ik namelijk bulk in altijd. Sinds die weg zijn heb ik weinig keus om films elders te halen, en als er een echt goed is koop ik ze alsnog wel via andere wegen.

Maar 90% van die films is troep, het zijn allemaal gewoon tekenfilms geworden met die overmaat aan cgi en die oorverkrachtende teringherrie die hans zimmer en al zijn naapers er in proppen heb ik ook geen trek meer in.

Als ik nu een film download is het altijd of een intellectueel drama, documantaire of een speelfilm.

En muziek downloaden laat me niet lachen, wie wil die bak amerikaanse suiker nog horen behalve mensen die nognooit echte muziek gehoord hebben. Ik download enkel klassieke muziek en verder heb ik mn eigen muziek (letterlijk eigen) op mn mp3 speler. En daar moest ik nog thuiskopieheffing voor betalen ook..

Dikke middelvinger dus smerige mafioso, tyfus parasieten.
Ook altijd leuk. Een categorie muziek/films heel hard apprecieren en dan niets doen om die categorie te steunen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 22:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Disker schreef:


@Red

Post jij herhalingen ? (grapje)

Ik snap de grap niet

Joni Philips schreef:
Ook altijd leuk. Een categorie muziek/films heel hard apprecieren en dan niets doen om die categorie te steunen.

Kan natuurlijk zijn dat hij dit (Die klassieke muziek) via andere, legale wegen doet.

AltairJack schreef:

Dit is verder geeneens een echt probleem. Gierige film en muziekproducenten die meer willen verdienen dan ze al verdienen. Echte problemen heb je bv in derdewereldslanden zoals afrika of andere plekken waar bv oorlog is, geen vrijheid, geen voedsel, geen educatie, politieke corrupte landen enzovoort.

Dit zijn altijd van die dooddoeners in dergelijke discussies. Tuurlijk zijn er een miljoen andere dingen te bedenken die ''erger'' zijn dan dit. Dat betekent niet dat hier geen discussie gevoerd over magworden en er geen maatregelen tegenover mogen worden gezet. Het punt wat jij nu aanhaalt, heeft niets met het downloadverbod te maken en is onderdeel van een andere discussie dan waar het hier over gaat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
AltairJack BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 23:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2012
Berichten: 200

Als je de rest van de comment had gelezen had je gelezen dat ik een verbod of een piratebay blokering niet de oplossing vind voor piracy. Omdat het geen alternatief is voor piracy, en de voordelen van piracy verdwijnen niet hierdoor.

Als je concreet bioscoopkaartje, dvd of bluray standaard 50% goedkoper maakt, dan daalt de piracy mss, maar met onzinmaatregelen als dit wrs niet. Netflix of steam, dat zijn diensten die een alternatief voor piracy bieden, en ook mogelijkheid hebben om piracy minder te laten worden. Je moet alternatieven voor piracy creëren en bestaande alternatieven interessanter maken.

Want er zijn wrs maar paar redenen voor piracy, het is goedkoper, makkelijker en digitaal. Daar moeten ze zelf maar op inspelen, en daar kan kabinet ook weinig aan doen. Verbieden en mensen dwingen om 20 euro voor bluray uit te geven klinkt meer als iets wat in een dictatuur plaatsvind. Want velen vinden nu torrent enzo een beter alternatief dan de traditionele manier van kopen, die kun je dan ook moeilijk dwingen, of je moet alle illegale content van het internet afhalen, maar dat doet dit verbod ook niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 11 Apr 2014 00:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

AltairJack schreef:
Als je de rest van de comment had gelezen had je gelezen dat ik een verbod of een piratebay blokering niet de oplossing vind voor piracy. Omdat het geen alternatief is voor piracy, en de voordelen van piracy verdwijnen niet hierdoor.

Naast dat ik die comment niet heb gezien (Vreemd, de rest stond er namelijk wel, in ieder geval excuus daarvoor) zeg je ook niet zoveel. Je zegt slechts: ''Inplaats van met zo'n downloadverbod te komen, kunnen ze mss levenslange straffen echt levenslang maken.'' wat niets met de discussie te maken heeft. Ik ben het wel met je eens dat Opstelten een dino is en dat een downloadverbod of websites blokkeren niet helpt. Maar leg dat maar eens uit aan iemand die gezien zijn leeftijd nauwelijks IT kennis kan hebben en onderdeel is van een groter geheel die onder andere voor miljoenen aan extra Windows XP ondersteuning bij Microsoft inkoopt omdat ze nooit eens hebben overwogen open source te gaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 24 Apr 2014 17:49    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10196

Kan iemand mij precies uitleggen hoe dit verbod in werking gaat?

Ik kijk namelijk graag Anime uit Japan met fansubs, mag ik dat dan ook niet meer downloaden? Ik lees dat het illegaal is om films/muziek te downloaden maar dat komt voor mij nogal vaag over. Hoe kan je iets verbieden wat niet geregistreerd staat hier in het westen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 24 Apr 2014 18:20    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Nin007 schreef:
Kan iemand mij precies uitleggen hoe dit verbod in werking gaat?

Ik kijk namelijk graag Anime uit Japan met fansubs, mag ik dat dan ook niet meer downloaden? Ik lees dat het illegaal is om films/muziek te downloaden maar dat komt voor mij nogal vaag over. Hoe kan je iets verbieden wat niet geregistreerd staat hier in het westen?

Leesvoer!
http://tweakers.net/reviews/3499/wat-betekent-het-downloadverbod.html

Edit:
Technisch komt het erop neer (Als ik het goed begrijp naar aanleiding van de berichtgeving) dat je voorheen uit illegale bron mocht downloaden. daar valt dus ook je Anime met Fansubs onder, want die stream wordt toch tijdelijk gedownload. Met het downloadverbod mag dit niet meer. Dat zou dus betekenen dat jij voor de wet dus geen anime uit Japan meer mag bekijken, tenzij de maker ervan expliciet heeft vermeld dat dit gratis te bekijken en te consumeren is.

In de praktijk verandert er echter niet zoveel voor de gemiddelde burger, want iedereen begrijpt dat de overheid sowieso niet de mankracht heeft om iedereen die downloadt uit Nederland te vervolgen. Zelfs Stichting Brein kan, hoe graag ze het ook zelf zou willen, dat ook niet. Daarom kijken zij (Net als voor het downloadverbod) naar de grote vissen: Torrentsites, mensen die ontzettend veel downloaden en uploaden, Ondertitel sites, enzovoort.

Het wordt slechts voor Stichting Brein makkelijker om dergelijke grote vissen aan te klagen met dit downloadverbod in de hand. In de praktijk zal de gewone burger er niet zoveel van merken. Desalniettemin is het wel een grote zaak te noemen, je internetvrijheid wordt immers aangetast terwijl het al jaren een gegeven is dat het voor de film/muziekindustrie en Stichting Brein een bijzonder lucratieve markt is om overal heffing op te vragen zonder noemenswaardige reden. Tijdschrift PC-Active heeft hier veel aandacht aan besteed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 30 Apr 2014 13:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Joni Philips schreef:
streetfighter schreef:
Hij heeft wel een goed punt wat betreft de heffing als je je eigen gemaakte muziek luisterd

Citaat:
Hadden jullie vooral alle winkels die uberhaupt dvds verkochten moeten weghalen uit mijn stad, daar kocht ik namelijk bulk in altijd. Sinds die weg zijn heb ik weinig keus om films elders te halen, en als er een echt goed is koop ik ze alsnog wel via andere wegen.

Maar 90% van die films is troep, het zijn allemaal gewoon tekenfilms geworden met die overmaat aan cgi en die oorverkrachtende teringherrie die hans zimmer en al zijn naapers er in proppen heb ik ook geen trek meer in.

Als ik nu een film download is het altijd of een intellectueel drama, documantaire of een speelfilm.

En muziek downloaden laat me niet lachen, wie wil die bak amerikaanse suiker nog horen behalve mensen die nognooit echte muziek gehoord hebben. Ik download enkel klassieke muziek en verder heb ik mn eigen muziek (letterlijk eigen) op mn mp3 speler. En daar moest ik nog thuiskopieheffing voor betalen ook..

Dikke middelvinger dus smerige mafioso, tyfus parasieten.
Ook altijd leuk. Een categorie muziek/films heel hard apprecieren en dan niets doen om die categorie te steunen.

Klassieke muziek is vrijgegeven, dat kun je al sinds het begin der internettijden legaal gratis downloaden. Dat kun je niet 'steunen', je kunt slechts/goeds de familie-stichtingen van componisten voor behoud van historisch nut steunen wanneer dat er is maar dat gaat niet via de muziek meer maar via fondsen.

Wel grappig trouwens dat jullie hier over mij praten, :')
Ik kwam alleen even langs omdat ik chrono cross op psn wilde kopen maar eerst zeker wilde weten of die er al op stond en toen zat ik opeens op het forum te koekeloeren, niet dat ik weer ga gameden want heb wel meer aan mn hoofd tegenwoordig. ;l
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group