Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
GekooktEi BerichtGeplaatst: 29 Apr 2014 11:34    Onderwerp: Beste eerste levels games? Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Hé guys! Even een klein oproepje:

Ik zoek games (liefst PC, maar ik hoor alles graag!) die hele sterke beginnen hebben. Daarmee bedoel ik niet de cinematics, maar vooral de gameplay aan het begin, eerste level ongeveer. Ik zoek iets dat het liefst binnen tien minuten zijn kracht laat zien.

Ik zoek games die of slaan, of schieten (dus vijanden bevechten, gewoon direct, realtime) en liefst ook springen als core mechanics hebben.

Ik wil ze namelijk voor een onderzoekje naast A Hackers' Hunt leggen om te kijken hoe het begin van die game verbeterd kan worden.

Ik zal jullie suggesties bij mijn eigen ideeën in een lijst plaatsen en dan filteren tot ik vier games heb die me interessant lijken.

Als iemand iets weet, mag hier als reactie, als PM of als e-mail naar blauwprintgames [at] gmail.com! Alvast bedankt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 29 Apr 2014 12:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Voor shooters:
Doom 1 en 2
Duke Nukem 3D
Quake 1
Quake 2

Platformers:
Jazz Jackrabbit 2
Rayman 1

Toegegeven het zijn oudere games, maar de eerste levels zijn wel memorabel en alles.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Disker BerichtGeplaatst: 29 Apr 2014 12:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Jun 2013
Berichten: 61

Half Life 2
Call of Duty 4: Modern Warfare
Bioschock
Mass Effect 1 & 2
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 29 Apr 2014 15:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Thanks guys!

Jazz Jackrabbit was ook al in me opgekomen, ik heb nog even de final boss fight gekeken enzo, ik was verbaast hoeveel ik me er nog van herinnerde

Half Life 2 heb ik ook eerder zien staan ergens, alsmede ME2. Call of Duty 4 stond al op mijn lijstje dus die neem ik zeker mee naar de tweede ronde!

For the record, CoD4 begon met het Crew Expendable level en daarna kreeg je toch die killhouse tutorial gebeuren? Of heb ik dat mis? Crew Expendable lijkt me iig interessanter dan die killhouse.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 29 Apr 2014 15:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Greenhill Zone van de eerste Sonic game. Liet gelijk zien wat Sonic kon doen en hoe heerlijk de level met de gameplay speelt. Je wilt graag re-runs doen om je tijd te verbeteren. Je leert de skills en hoe je sneller door de level kan gaan. Zelfde kan gezegd worden met Mario 64 en Galaxy.

Half Life 2. Hoewel het meer cinematic was de begin, het voelde wel wat van immersie aan. Je voelde je gespannen en hoe je door het gebouw rende het leekt wel iets uit een thriller film.

Ik vond de begin van Fahrenheit ook erg spannend. Je moest een lichaam verbergen in een korte tijd en je kon het op verschillende manieren doen. Creëerde spanning en het denken van oplossingen.

Tip: Nintendo heeft vele interviews met hun dev teams en andere (Iwatta Asks) over de ontwikkeling van hun games gameplay tot design. Zeer interessant om te lezen hoe ze de gameplay zo geweldig maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Disker BerichtGeplaatst: 29 Apr 2014 15:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Jun 2013
Berichten: 61

GekooktEi schreef:
Thanks guys!

Jazz Jackrabbit was ook al in me opgekomen, ik heb nog even de final boss fight gekeken enzo, ik was verbaast hoeveel ik me er nog van herinnerde

Half Life 2 heb ik ook eerder zien staan ergens, alsmede ME2. Call of Duty 4 stond al op mijn lijstje dus die neem ik zeker mee naar de tweede ronde!

For the record, CoD4 begon met het Crew Expendable level en daarna kreeg je toch die killhouse tutorial gebeuren? Of heb ik dat mis? Crew Expendable lijkt me iig interessanter dan die killhouse.


Nee begon met F.N.G. (killhouse) was ik ook vergeten , daarna kreeg je inderdaad Crew Expenable.

Edit: God of War 2 & 3 ................................ n.v.m was PC


Laatst aangepast door Disker op 29 Apr 2014 16:12; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 29 Apr 2014 16:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Batman - NES (het vechten, walljumpen, gadgets, bossfight en de muziek... awesome!)
Darksiders - PS3 (begint meteen met volle actie en powers die je later kan unlocken)
The Witcher 2 - PC (vond ik ook wel een toffe insteek. Je speelt zegmaar flashbacks terug)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 29 Apr 2014 16:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Bedenk me nu net:

Het eerste level van Super Mario Bros natuurlijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 29 Apr 2014 16:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Lawliet schreef:
Half Life 2. Hoewel het meer cinematic was de begin, het voelde wel wat van immersie aan. Je voelde je gespannen en hoe je door het gebouw rende het leekt wel iets uit een thriller film.

Yes, deze ga ik sowieso meenemen.

Citaat:
Ik vond de begin van Fahrenheit ook erg spannend. Je moest een lichaam verbergen in een korte tijd en je kon het op verschillende manieren doen. Creëerde spanning en het denken van oplossingen.

O ja, dat was heel vet gedaan vond ik! Aan de andere kant is het qua mechanics niet helemaal wat ik zoek hiervoor, maar het is een goede best practice van spanning opbouwen aan het begin van een spel!

Citaat:
Tip: Nintendo heeft vele interviews met hun dev teams en andere (Iwatta Asks) over de ontwikkeling van hun games gameplay tot design. Zeer interessant om te lezen hoe ze de gameplay zo geweldig maken.

Ga ik naar kijken, dank je

@ elemeNt: The Witcher 2 - Ik kwam bijna niet door het beginstuk van deeltje 1 heen, ik neem aan dat deel 2 daar beter in is dan?

Bedankt voor alle reacties trouwens, zoals ik eerder zei, keep them coming maar ik garandeer niet wat ik er allemaal van gebruik. Moet ook eerlijk zeggen dat ik voorkeur geef aan games die ik al in mijn library heb voor praktische doeleinden. Spellen die ik nu in mijn vizier heb in 'ronde 2':

* Guacamelee!
* Trine 2
* Mark of the Ninja
* Half-Life 2
* Call of Duty 4

En ik heb nog PS3-games als Uncharted 2 (goede dingen over gehoord), The Force Unleashed, twee AC delen en BF4 op een stapeltje gelegd maar die moet ik nog doorspitten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
streetfighter BerichtGeplaatst: 29 Apr 2014 17:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

Green Hill Zone uit Sonic 1 en World 1 uit Super Mario bros
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Mafusto BerichtGeplaatst: 29 Apr 2014 18:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Megaman X en het moment dat je de eerste stappen zet op Colombia in Bioshock Infinite. Megaman X is een perfect voorbeeld hoe je alle gameplay elementen introduceert zonder in je face te zijn terwijl ik Bioshock Infinite een van de beste introducties ooit vind hebben. Althans tot de gunplay begint
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 30 Apr 2014 09:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Mafusto schreef:
Megaman X en het moment dat je de eerste stappen zet op Colombia in Bioshock Infinite. Megaman X is een perfect voorbeeld hoe je alle gameplay elementen introduceert zonder in je face te zijn terwijl ik Bioshock Infinite een van de beste introducties ooit vind hebben.

Hm oké, ik kan even naar BioShock kijken als ik nog iets nodig heb! Zal eerst sowieso Mega Man X even spelen.

Citaat:
Althans tot de gunplay begint

Ja dit is voor mij dus wel een puntje. Ik heb Half-Life 2 als enige spel waarin je niet binnen 5 minuten iemand doodt, maar ook daar komt de gunplay wel binnen 10-15 minuten. Zelfde reden dat ik dus bijvoorbeeld geen GTA neem; die hebben leuke intro's maar vaak verschrikkelijk langzaam.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 30 Apr 2014 12:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Bonetown heeft een mooi begin, kan niet beter.


In all seriousness:

Super Metroid
Final Fantasy VI
A Link To The Past

(Als je toch SNES games gaat proberen)

ReSi4 is ook wel goed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 30 Apr 2014 12:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Nin007 schreef:
Bonetown heeft een mooi begin, kan niet beter.

Het ergste is, Nino, dat ik dat spel ook nog ken.


Nin007 schreef:
In all seriousness:

Super Metroid
Final Fantasy VI
A Link To The Past

(Als je toch SNES games gaat proberen)

ReSi4 is ook wel goed.

Ja SNES kan ik er vrij makkelijk bij pakken, makkelijker dan moderne games op andere platforms. Ik zal het meenemen, thanks

Super Metroid is met het kwijtraken van je stuff na de intro, toch? Of is dat Prime, of beide? Daar heb ik ook goede dingen over gehoord, die manier van inleiding. Weet alleen niet of dat in de eerste 10-15 minuten gebeurt, dat maakt dan wel weer uit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 30 Apr 2014 13:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Nee, dat is Prime. Ook een fantastische opening trouwens. Beide games hebben veel gelijkenissen met elkaar, Metroid Prime word soms ook wel gezien als Super Metroid in 3D.

Oh, Symphony of The Night. Ook echt een ijzersterke opening. En GoW II natuurlijk ook. Beide niet al te moeilijk om te verkrijgen.


Laatst aangepast door No'tje op 30 Apr 2014 13:55; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 30 Apr 2014 13:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Nin007 schreef:
Nee, dat is Prime. Ook een fantastische opening trouwens. Beide games hebben veel gelijkenissen met elkaar, Metroid Prime word soms ook wel gezien als Super Metroid in 3D.


Neeeeee dat nooit, heb prime gespeeld en was gewoon de keiharde verneukte versie van Super Metroid, Super Metroid op de SNES is heel erg avontuurlijk en heel erg leuk om te spelen.

Prime is gewoon een verneukte FPS en zag niks dat me bekent voor kwam in de SNES game.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
GekooktEi BerichtGeplaatst: 30 Apr 2014 14:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Wauw, ik wist niet eens dat Prime in 3D was, moet je nagaan.

Oké, dan kijk ik wel naar Super als ik iets nodig heb. Thanks voor de uitleg!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 30 Apr 2014 15:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

dantekloon schreef:

Prime is gewoon een verneukte FPS en zag niks dat me bekent voor kwam in de SNES game.

Prime is dan ook zijn eigen serie in de Metroid reeks. Als je het gaat vergelijken met een game uit een andere serie binnen de reeks (Het genre is niet eens hetzelfde) dan is het wel logisch dat er gigantische verschillen zijn.

Zelf veel lol gehad met Prime Hunters.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group