Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Weslii BerichtGeplaatst: 28 Feb 2014 10:46    Onderwerp: True Detective speculatietopic (beste serie ooit?) Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Wie van jullie volgt ook de ontwikkelingen in True Detective, de nieuwe serie van HBO?


Aangezien dit een speculatietopic is. HEFTIGE SPOILERS AHEAD!!! (al zullen deze zoveel mogelijk in spoilertags geplaatst worden) maar heb je de serie nog niet gezien en wil je niet gespoiled worden, dan heb je hier eigenlijk niks te zoeken.

Voor diegenen die het niet weten, True Detective is een nieuwe serie in anthology formaat. Dat wil zeggen dat er ieder seizoen een nieuw verhaal is, met een nieuwe cast.

Op dit moment zijn er 6 afleveringen geweest van het 8 afleveringen tellende eerste seizoen. De serie staat momenteel tweede op de ranglijst van IMDB, net na Breaking Bad.

De sterren van het eerste seizoen zijn Woody Harrelson die detective Martin (Marty) Hart speelt en de werkelijk briljant acterende Matthew McConaughey die detective Rustin (Rust) Cole speelt.

Er is een hoge mate van mysterie en symboliek in deze waanzinnige serie. Ik wil in dit topic samen met de medefans speculeren over de aanwijzingen die we tot nu toe hebben over wie de dader is.

Later zal ik de openingspost uitbreiden.

Wie zijn de hoofdpersonen in deze serie?

Detective Marty Hart:


Detective Rust Cohle toen:

en nu


Wie zijn de slachtoffers?

Het eerste slachtoffer dat bekend werd, Dora Lange.



Hieronder twee ijzersterke scenes:

6 minuten in 1 shot. Geniaal. Denk een van de beste scenes ooit.

YouTube: toon


een heel duister moment. Hier zie je hoe overtuigend Matthew McConaughey kan spelen

YouTube: toon


Laatst aangepast door Weslii op 28 Feb 2014 14:44; in totaal 5 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 28 Feb 2014 12:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Hallo! Ik vind het een erg interessante serie en ik denk ook dat het een leuk iets is om over te speculeren, gezien het allemaal heerlijk vaag is en men in aflevering 5 vooral aftrapte met
Spoiler: toon
de vraag of Rust niet meer zou weten van de moorden dan hij deed. Leuke twist. Ik vond het stuk waarin ze die crime scene gingen aanpassen ook leuk, vooral de presentatie. Zij vertellen in dat verhoor "En de kogels vlogen in het rond, complete chaos" en dan zie je ze richting dat huis lopen in complete stilte.. Vond ik eigenlijk één van de leukste opzetjes van de plotlijn die ze nu openen, dat hun verhalen niet zouden kunnen kloppen. In feite bewijzen ze dat door samen te liegen, dus nu is de vraag of één van hen niet meer achterhoudt dan de ander.


Ik heb aflevering 6 trouwens nog niet gezien, dus ik kan daarna pas mee speculeren. Nu ik helemaal enthousiast praat over wat er in 5 wordt opgezet ben ik nog benieuwder wat er in 6 gebeurt.

Vind jij het nu al de beste serie ooit? Haha. Ik zou dat zeker niet zeggen, maar ik vind de opzet heel tof. Het hele heden-verleden mixje is niet super origineel, maar ze beginnen er nu echt leuke dingen mee te doen, de vaart komt er nu een beetje in.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 28 Feb 2014 12:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Nee het is inderdaad te vroeg omdat nu al te zeggen. Het is wel zeker een van de beste van afgelopen jaren.

Er zitten ook zoveel geheimen en easter eggs in. Ik ga ze hier allemaal posten. (ik speur al weken het internet af naar clues)

Persoonlijk denk ik dat Rust onschuldig is, maar er wel meer van weet.
Spoiler: toon
Ik denk dat hij de zaak nooit los heeft kunnen laten en daardoor na zijn ontslag door is gegaan met onderzoeken, dat verklaard ook dat hij nog gezien is op de plaatsen delict.


een andere optie, en dat is puur speculatie van mijn kant, dat Rust in werkelijkheid diep undercover zit om betrokkenheid van politieaganten te onderzoeken. Hij is per slot van rekening opeens overgeplaatst uit een andere staat om deze moorden in Louisiana te onderzoeken. Verder is bekend dat hij ervaring heeft met langdurige hele diepe undercover missies. Ook is hij een lange periode (8 jaar meen ik) zoek geweest. Waar was hij toen? Was hij tijdelijk teruggetrokken, voor een andere zaak?

Persoonlijk denk ik dat Marty een link met de daders heeft, niet zozeer dat hij schuldig is, maar dat het iemand is uit zijn omgeving. Daar zijn verschillende aanwijzingen voor.

Kun je je nog de scene herinneren waar hij zijn dochter roept voor het eten en dat zij met haar poppetjes het volgende tafereel heeft gemaakt:

Spoiler: toon


Dat dit iets te maken heeft met het plot lijkt me duidelijk. dit tafereel zien we namelijk herhaaldelijk terugkomen. Bijvoorbeeld die keer dat Rust met zijn mes poppetjes uit blik sneed en het volgende tafereel maakte tijdens het verhoor:

Spoiler: toon

Dat is hetzelfde.

Het tafereel is nog een keer teruggekomen. Bekijk deze foto maar eens:

Spoiler: toon


Het meisje ligt nu niet op de grond maar staat, de mannen daarentegen zitten nu op paarden.

Ik denk dat de dochter van Marty als kind in aanraking is geweest met de dader(s) en dat het derhalve iemand moet zijn uit zijn omgeving.

Er hangt immers ook deze tekening aan de muur in het huis van Marty, met dezelfde spiraal als op het slachtoffer was getatoueerd:

Spoiler: toon
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 28 Feb 2014 15:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Ik had inderdaad wel opgemerkt dat datzelfde stukje steeds terugkomt! Wel interessant.

Je theorie over
Spoiler: toon
Rust ben ik het mee eens, het is inderdaad redelijk makkelijk te verklaren dat hij bij de crime scenes was omdat hij wist dat de dader nog rondliep. Daarnaast is hij wel een obsessief personage, dus het zou me niets verbazen als hij nooit is gestopt met zoeken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2014 22:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Pardon my bump.

Ik vond aflevering zes de zwakste tot nu toe denk ik. Ik vind de persoonlijke kant erg tof, maar deze hele aflevering focuste erop, en in vergelijking met 5 vond ik het nogal langzaam gaan allemaal.

Spoiler: toon
En dan de meest awkward seksscène ooit. Tja.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group