Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Weslii BerichtGeplaatst: 14 Feb 2013 10:34    Onderwerp: Boardwalk Empire Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Ik heb het idee dat films de laatste jaren alleen maar slechter worden maar ik heb het idee dat series juist alleen maar beter worden. Op dit moment zijn er 4 series die ik kijk (teveel, ik lig vaak veel te laat in bed):

- Game of Thrones
- Breaking Bad
- The Walking Dead
- Boardwalk Empire

Allemaal steengoeie series maar man man man wat is Boardwalk Empire ontzettend gaaf. Die heb ik persoonlijk uitgeroepen tot beste serie aller tijden.

Ik vind het tijdperk sowieso heel erg tof, maar de serie is echt briljant geschreven en geacteerd. Ook vind ik de vermenging van fictieve personages met gangsters die echt bestaan hebben (Al Capone, Waxy Gordon, Lucky Luciano) heel erg tof.

Ben nu aan seizoen 3 begonnen en het is nog ijzersterk! Even snel afronden komende weken, op 1 april begint seizoen 3 van Game of Thrones op HBO, daar ga ik me dan weer in onderdompelen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 14 Feb 2013 11:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Zelf kijk ik bovengenoemde series ook allemaal, maar moet tot mijn spijt bekennen dat ik BE al 2 maanden op mijn pc heb staan maar niet gekeken heb... Verder vind ik The Walking Dead steeds minder boeiend worden. Breaking Bad vervolg heb ik zeker zin in(juni geloof ik, wat tevens ook de laatste 8 afleveringen zijn) na de mid-season cliffhangers. GoT is toch zeker wel een pareltje en dat gaat zeker de goede kant op aangezien GRRM nu ook meer in de serie betrokken is(al heb ik liever dat hij opschiet met het 6de boek). Verder volg ik zelf nog

- Dexter(Gaat in juni ook weer verder zag ik)
- HIMYM(Wat naar mijn mening niet snel genoeg kan eindigen, ik kijk het eigenlijk alleen nog in de hoop dat Barney ooit weer is grappig wordt en omdat ik wel benieuwd ben wie de moeder is)
- Californication(Hank ftw)

Verder kan ik niet wachten op het nieuwe seizoen van Legend of Korra.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 14 Feb 2013 11:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Paintskillz schreef:
Zelf kijk ik bovengenoemde series ook allemaal, maar moet tot mijn spijt bekennen dat ik BE al 2 maanden op mijn pc heb staan maar niet gekeken heb... Verder vind ik The Walking Dead steeds minder boeiend worden. Breaking Bad vervolg heb ik zeker zin in(juni geloof ik, wat tevens ook de laatste 8 afleveringen zijn) na de mid-season cliffhangers. GoT is toch zeker wel een pareltje en dat gaat zeker de goede kant op aangezien GRRM nu ook meer in de serie betrokken is(al heb ik liever dat hij opschiet met het 6de boek). Verder volg ik zelf nog

- Dexter(Gaat in juni ook weer verder zag ik)
- HIMYM(Wat naar mijn mening niet snel genoeg kan eindigen, ik kijk het eigenlijk alleen nog in de hoop dat Barney ooit weer is grappig wordt en omdat ik wel benieuwd ben wie de moeder is)
- Californication(Hank ftw)

Verder kan ik niet wachten op het nieuwe seizoen van Legend of Korra.
The Walking Dead wordt inderdaad minder boeiend.

Eerst ging het vooral om de karakters, de focus verschuift steeds meer naar zombies zo bruut mogelijk afmaken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 30 Okt 2013 09:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

De laatste aflevering van Boardwalk Empire is echt het beste wat ik ooit in een televisieserie heb gezien.

Er wordt zo sterk geacteerd door vrijwel iedereen van de cast. De sfeer is geweldig en gisteren heeft de serie een absoluut hoogtepunt bereikt en de lat voor series hoger gelegd.

Ik had de scene graag met jullie gedeeld maar ik kan het nog niet vinden op Youtube.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 30 Okt 2013 10:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Goh, ik vind Boardwalk Empire een beetje langdradig en overbodig ingewikkeld worden rond het begin van seizoen 3. Ik dacht echt dat de serie zijn tijd een beetje had gehad toen.

Ik was graag blijven kijken voor Steve Buscemi, voor wie ik veel fandom koester sinds Reservoir Dogs, maar ik dacht dat het wel een beetje klaar was.

Iemand zin om me te overtuigen van mijn ongelijk?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 30 Okt 2013 11:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

GekooktEi schreef:
Goh, ik vind Boardwalk Empire een beetje langdradig en overbodig ingewikkeld worden rond het begin van seizoen 3. Ik dacht echt dat de serie zijn tijd een beetje had gehad toen.

Ik was graag blijven kijken voor Steve Buscemi, voor wie ik veel fandom koester sinds Reservoir Dogs, maar ik dacht dat het wel een beetje klaar was.

Iemand zin om me te overtuigen van mijn ongelijk?
Wat vind je er ingewikkeld aan?

Het enige wat ik er soms ingewikkeld aan vind is dat er soms een enorme tijdssprong wordt gemaakt zonder dat dit altijd duidelijk is.

Er wordt per seizoen juist een duidelijk thema afgehandeld.

- seizoen 1: effecten van de prohibitie waardoor Nucky zijn imperium kan uitbreiden
- Seizoen 2: machtsstrijd in atlantic City. Commodore/Darmody clan versus Nucky. Hierin moet Nucky ook kiezen, wordt hij full time gangster?
- Seizoen 3: Nucky raakt alles kwijt, moet vrezen voor zijn leven. Seizoen 3 gaat erover hoe hij atlantic city terugveroverd. Aan het einde van seizoen 3 heeft hij alles terug, maar is eenzamer dan ooit. Margaret Schroeder verlaat hem
- Seizoen 4: Dr Narcisse brengt heroine naar atlantic City. De FBI is zich er van bewust geworden dat er een landelijk georganiseerd misdaadsyndicaat bestaat en richt hun pijlen op Nucky.

Vooral de vermening van feit en fictie vind ik sterk. Er zijn wel heel veel personages.

Seizoen 4 is zeer sterk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 30 Okt 2013 11:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Ja de thema's zijn duidelijk, maar de details vond ik soms moeilijk te volgen, kan ook aan mij liggen. Omdat het soms een beetje een politieke brei wordt als ze allemaal drie keer van kant wisselen enzo.

Trouwens, ik neem het je niet heel erg kwalijk maar gezien ik zeg dat ik aan het begin van S03 afhaakte en de rest nog wil zien als iemand me overhaalt zou [spoiler] gewaardeerd worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 30 Okt 2013 12:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

GekooktEi schreef:
Ja de thema's zijn duidelijk, maar de details vond ik soms moeilijk te volgen, kan ook aan mij liggen. Omdat het soms een beetje een politieke brei wordt als ze allemaal drie keer van kant wisselen enzo.

Trouwens, ik neem het je niet heel erg kwalijk maar gezien ik zeg dat ik aan het begin van S03 afhaakte en de rest nog wil zien als iemand me overhaalt zou [spoiler] gewaardeerd worden.
Mijn excuses. Gelukkig gebeurd er in een seizoen veel meer dan ik in 2 zinnen kan samenvatten.

Jehebt gelijk dat het wel een serie is waar je iedere aflevering moet kijken en je koppie er bij moet houden vanwege de vele personages en vele verhaallijnen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 30 Okt 2013 14:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Weslii schreef:
Jehebt gelijk dat het wel een serie is waar je iedere aflevering moet kijken en je koppie er bij moet houden vanwege de vele personages en vele verhaallijnen.

Ja, vooral het tweede doe ik soms niet. Droom ik een beetje weg.

Oh well, misschien probeer ik het nog eens.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Beretta-1992 BerichtGeplaatst: 30 Okt 2013 15:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Dec 2007
Berichten: 204

Boardwalk Empire is de enige serie die ik volg.

Ik heb alle seizoenen gekeken en ben nu bij seizoen 4.

Heb gister afl.8 bekeken en het wordt als maar beter en beter.


Voor mij ook absoluut de beste serie ooit, ik ben dan ook gangster fan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 30 Okt 2013 16:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Beretta-1992 schreef:
Boardwalk Empire is de enige serie die ik volg.

Ik heb alle seizoenen gekeken en ben nu bij seizoen 4.

Heb gister afl.8 bekeken en het wordt als maar beter en beter.


Voor mij ook absoluut de beste serie ooit, ik ben dan ook gangster fan.
Helemaal mee eens!

Voor mij ook beste serie ooit. De laatste aflevering was simpelweg geniaal en de scene van Chalky die Narcisse confronteerd ten overstaan van al die mensen is zo'n beetje het beste wat ik ooit op tv heb gezien.

Zowel Chalky als Narcisse wordt neergezet door zeer zeer sterke acteurs die werkelijk iedere minuut dat ze op het scherm zijn compleet domineren.

Ik ben ook gek op gangsters, maar vooral gangsters tijdens de drooglegging.

Gelukkig is seizoen 5 al aangekondigd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 30 Okt 2013 16:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

GekooktEi schreef:
Weslii schreef:
Jehebt gelijk dat het wel een serie is waar je iedere aflevering moet kijken en je koppie er bij moet houden vanwege de vele personages en vele verhaallijnen.

Ja, vooral het tweede doe ik soms niet. Droom ik een beetje weg.

Oh well, misschien probeer ik het nog eens.
Dit heb ik ook toendertijd gehad met Seizoen 3(Na 3 episodes gekeken te hebben) daarna weer voortgezet, maar je moet inderdaad echt je hoofd er bij houden. Ik ga af en toe even op FB kijken, dan even een berichtje op whatsapp sturen en dan snap ik al vaak niet meer waar ze nou eenmaal mee bezig zijn.

Toevallig heb ik precies hetzelfde bij seizoen 4 :').
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group