Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Xavior BerichtGeplaatst: 04 Okt 2013 00:03    Onderwerp: Wat vinden jullie van f2p op consoles? Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Jun 2007
Berichten: 72

Ik vroeg mij af wat jullie van dit business model vinden.
Ik kon mij bijvoorbeeld echt goed vinden met dit artikel :
http://m.edge-online.com/features/why-console-game-design-and-free-to-play-dont-mix-and-what-needs-to-change/

Door dat bedrijven zoals Namco dit model ook veel proberen toe te passen vind ik dat de bedrijven hun eigen glazen in gooien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 04 Okt 2013 06:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Natuurlijk past het wel, en wat hij beschrijft is de reden dat zoveel traditionele gamers zich keren tegen f2p games. Ze ontwikkelen eerst een service en kijken dan of het wel een leuke game wordt. Op console ontwikkelen ze nu eerst een typische consolegame en kijken dan wat ze kunnen laten betalen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 04 Okt 2013 11:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Kan gewoon prima toch? Ik zie niet in waarom het op de pc wel kan en de consoles niet. Er zijn alleen nog niet zoveel goede f2p games op de console uitgebracht. Wat misschien ook niet helemaal meezit voor een f2p game is dat je bijvoorbeeld op de xbox360 sowieso moet betalen om online te gamen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 04 Okt 2013 11:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Free-to-play is een relatief nieuwe manier van denken en het is ontzettend snel aan het groeien. Zoals Joni ook al zegt is het meer een probleem dat de 'core' gamers zich er niet aan willen wagen door associaties met 'pay-to-win' etc.

Ik denk dat het prima kan, maar het liefst alleen met incentives die het spel alleen cosmetisch veranderen bijvoorbeeld. Ik weet niet hoe spellen het doen die het zo doen, maar ik voel me toch altijd benadeeld door iemand met een beter (of ander) wapen omdat hij meer betaalt.

Ik moet zeggen dat ik er heel nuchter over denk maar toch sneller een 'pre-paid' spel koop dan een F2P game. Ik vind gewoon dat je met het eerste meteen weet wat je in huis haalt (zoveel euro, zo'n lang spel, weet je of het het voor jou waard is) en met het tweede kan er nog van alles veranderen in de tussentijd of je kunt verkeerd hebben ingeschat wat een voordeel het is als je betaalt.

Ik moet het spel nog wel vinden waarvoor ik het waard vind (en niet zonde) om te betalen voor in-game items.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 04 Okt 2013 12:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

Kan niet wachten op Planetside 2 op PS4
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 04 Okt 2013 14:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Mij interesseert het niet, ik verdom het te betalen voor wapens of andere gameplay elementen. Maar als je niet betaald dan ben je nergens, dus dan speel ik het meer niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 04 Okt 2013 14:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Nin007 schreef:
Mij interesseert het niet, ik verdom het te betalen voor wapens of andere gameplay elementen. Maar als je niet betaald dan ben je nergens, dus dan speel ik het meer niet.

Dat is dus net niet zo bij alle F2P games. Bij veel games kan je wel wapens kopen, maar ook dezelfde unlocken door bijvoorbeeld wat langer te spelen. En betaal je vooral voor cosmetic items om je character uit te dossen, xp bonus, extra crafting slots of een exclusief model voertuig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 04 Okt 2013 17:58    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

elemeNt schreef:
Nin007 schreef:
Mij interesseert het niet, ik verdom het te betalen voor wapens of andere gameplay elementen. Maar als je niet betaald dan ben je nergens, dus dan speel ik het meer niet.

Dat is dus net niet zo bij alle F2P games. Bij veel games kan je wel wapens kopen, maar ook dezelfde unlocken door bijvoorbeeld wat langer te spelen. En betaal je vooral voor cosmetic items om je character uit te dossen, xp bonus, extra crafting slots of een exclusief model voertuig.


Oke, dat is dus niet altijd zo. Hmm, bij de games die mij interesseerden die ik wou spelen zeiden ze dat ik de game beter niet kon gaan spelen omdat het teveel geld zou gaan kosten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 07 Okt 2013 23:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Aug 2007
Berichten: 1121

Nin007 schreef:
elemeNt schreef:
Nin007 schreef:
Mij interesseert het niet, ik verdom het te betalen voor wapens of andere gameplay elementen. Maar als je niet betaald dan ben je nergens, dus dan speel ik het meer niet.

Dat is dus net niet zo bij alle F2P games. Bij veel games kan je wel wapens kopen, maar ook dezelfde unlocken door bijvoorbeeld wat langer te spelen. En betaal je vooral voor cosmetic items om je character uit te dossen, xp bonus, extra crafting slots of een exclusief model voertuig.


Oke, dat is dus niet altijd zo. Hmm, bij de games die mij interesseerden die ik wou spelen zeiden ze dat ik de game beter niet kon gaan spelen omdat het teveel geld zou gaan kosten.


Een niet gedefinieerde bron is amper een bron te noemen, niet?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group