Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
the_dan BerichtGeplaatst: 01 Sep 2013 03:29    Onderwerp: Serieuze maar waarschijnlijk domme vraag Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

Zou het theoretisch mogenlijk zijn om een boodschappenwinkel failiet te krijgen door het statiegeld van de flessen bij een andere winkel inteleveren

(Voorbeeld, heel Nederland koopt bij de Jumbo hun flessen frisdrank en levert ze vervolgens bij de Dirk vd broek in (Inclusief statiegeld)

Zou het dan *theoretisch* mogenlijk zijn?
I know, stomma vraag xD, het kwam gewoon opeens in me op
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 01 Sep 2013 08:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Als je een goedkope winkel vindt die alleen maar goedkoop drinken verkoopt wel. Anders lijkt het mij onmogelijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 01 Sep 2013 09:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Ik vermoed dat zij het statiegeld gewoon terugkrijgen van de producent dus maakt het niets uit, ze zullen alleen een hogere verwerkingskost hebben. Aangezien dit verloopt via automaten en de producenten het wsl ophalen, zou dat echter ook beperkt moeten zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 01 Sep 2013 11:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

in theorie kan het werken. Al mag ik je geen cijfers geven vanuit mijn AH, maar de waarde dat er gekocht wordt aan statiegeld en wat weer ingeleverd wordt is gewoon verwaarloosbaar op de omzet. het wekelijkse verschil daartussen varieert van 2 euro tot en met 20 euro.

je moet dus miljarden flessen verschepen om de kassa's van een aantal winkels flink leeg te maken, en dan mogen mensen ze niet bij hun boodschappen inleveren, maar alleen geld terug krijgen dus.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Annoying Orange BerichtGeplaatst: 01 Sep 2013 18:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 15 Aug 2011
Berichten: 60

Is het niet zo dat de supermarkt waar de flessen ingeleverd worden geen geld krijgen voor alle ingeleverde flessen e.d.?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 01 Sep 2013 19:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

Statiegeld betaald de klant gewoon aan de supermarkt, even opgezocht en kwam er achter dat dit geen invloed heeft op onze omzet en wordt daarin ook niet berekend. Het statiegeld wat weer ingeleverd wordt zie je er ook niet op terug. Wij sturen de bigbags (230 flessen) terug naar het DC, wat er dan precies mee gebeurt weet ik niet. Ga weer ff zoeken, ben benieuwd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 01 Sep 2013 21:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

+/- Morgen eerste dag @opleiding, wel gelijk redelijk lang. Maargoed, niks aan te doen
- Alles uiteraard weer uitgesteld naar het laatste moment, moet daar echt eens mee ophouden xD
+/- Benieuwd of dit gaat werken, van een ritme waarbij ik elke dag pas rond 3/4 uur ging slapen naar een ritme waarbij ik rond 10 uur al ga slapen.
Nouja, anyway, alvast welterusten hè
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Mafusto BerichtGeplaatst: 01 Sep 2013 21:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Verkeerde topic en dat gaat je niet lukken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 02 Sep 2013 11:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Natuurlijk kan de winkel niet failliet gaan.

Je hebt het statiegeld zelf betaald bij aankoop van de fles. De euro die je terugkrijgt heb je zelf eerst moeten betalen voordat je de fles mee naar huis kreeg. Dat kost de winkel dus niks

Als je hem bij een andere winkel inlevert, dan betaalt die winkel jou een euro. Dat kost ze dus een euro, maar daar krijgen ze wel weer een fles voor terug die ze zelf weer inleveren bij de fabrikant, en daar krijgen ze dan ook weer een euro voor. Dit kost de winkel dus ook niks.

De enige die geld kan verliezen is de consument zelf, als je de fles niet inlevert maar gewoon in de prullenbak smijt. Dan heb je dus je statiegeld in de prullenbak gegooid.

Domme vragen bestaan niet, maar ik denk dat je dit met een beetje nadenken toch wel had kunnen bedenken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group