Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14  
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 09 Nov 2011 21:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Ja maar dat krijg ik niet normaal dus heilige mods fix mijn foto
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 09 Nov 2011 22:18    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

De volgende keer dat je bij TinyPic iets uploadt kan je gewoon de resize dropdown gebruiken om de foto eenvoudig te verkleinen. Hij is nu 800x600.

Niet dat het uitmaakt, want we zitten toch op een nieuwe pagina.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 12 Nov 2011 14:18    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Ik weet er geen betere bestemming voor, dus tatataaa, ik post het hier maar.

Ik moet een huisstijl ontwerpen voor een zelfbedacht reclamebureau, daarbij moet ik bijvoorbeeld een envelop, briefpapier, website en visitekaartje ontwerpen. Ik heb al een definitief logo en nu ben ik aan het kloten met envelop en briefpapier.

Zoals vast wel te zien is staat nog niet alles op het briefpapier, het gaat nu even om de plaatsing van het beeldmerk op de achtergrond.





Zou wat aanmerkingen zeer appreciëren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Divine Rage BerichtGeplaatst: 12 Nov 2011 17:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Mrt 2008
Berichten: 3215

Ik ben teleurgesteld in je Thomas. Niet eens een fatsoenlijke reference gemaakt naar popular culture. Had de persoon waaraan je brief is gericht gewoon G. Freeman genoemd ofzo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 12 Nov 2011 17:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Ik vind de 2de brief persoonlijk beter is omdat nummer 1 een klein beetje druk is met die groene @.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 12 Nov 2011 23:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Daar neigde ik zelf ook al naar... Thanks Guus.

@ Mick: Pff ik heb tenminste nog wat gedaan met naam en adres.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 12 Nov 2011 23:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

De tweede is net iets rustiger idd, zou ook voor die gaan. Vind het zelf ook altijd mooi wanneer het logo niet helemaal zichtbaar is, maar toch herkenbaar.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 13 Nov 2011 11:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Dan doe ik dat, bedankt.

Ik was ook nog vergeten mijn envelop te posten, maar die heeft dat ook op die manier, dus dat matcht nu wel leuk.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Royta BerichtGeplaatst: 13 Nov 2011 13:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Aug 2009
Berichten: 14

Waarschuwing, ik kan soms hard overkomen met feedback, het is allemaal goed bedoelt ;p dus geen flame hiero.

> brief
Ziet er goed uit. Een kleine tip is het uitlijnen van je logo boven aan. Deze zweeft nu een beetje rond, beter lijn je die even iets uit met de "john doe" tekst. Dan wordt het meer een geheel.

Logo op de achtergrond kan, maar is niet altijd even slim. Je moet denken dat het brief papier als functie heeft een identiteit te hebben van jouw bedrijf maar zijn functionaliteit bewaard. Zelfs in de tweede variant is hij nog degelijk sterk aanwezig, meer dan de tekst. Wat de functie van het papier teniet doet. Het moet subtiel zijn, niet in je face.
Verder gaat hij recht door het punt heen waar meestal de handtekening van de ondertekende komt. Misschien een idee om hem aan de zijlijn te doen?

> enevelop
Een groene envelop valt zeker op in de post, maar deze kleur groen is een beetje somber. Waarom niet die van in het logo? Die is lekker fel, sterk. Moet je misschien iets stoeien om je logo en bedrijfsnaam nog leesbaar te houden, maar daar kun je vast iets op verzinnen.
Logo ook weer uitlijnen met het blauwebriefvakjedingus. Uitlijning is erg belangrijk als je niet veel elementen hebt in je compositie.

Hope this helps : )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 13 Nov 2011 13:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

Even als mod: Pas je avatar aan Hij mag max 120x120 zijn, die van jou is groter.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Royta BerichtGeplaatst: 13 Nov 2011 14:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Aug 2009
Berichten: 14

Ah! Bedankt voor de melding, mijn fout. Heb het gefixed : )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 13 Nov 2011 14:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Royta schreef:
> brief
Ziet er goed uit. Een kleine tip is het uitlijnen van je logo boven aan. Deze zweeft nu een beetje rond, beter lijn je die even iets uit met de "john doe" tekst. Dan wordt het meer een geheel.

Done, thanks. Ik had het al zo staan, maar het tekstvak was groter dan wat erin stond, dus hij lijnde het verkeerd uit.

Royta schreef:
Logo op de achtergrond kan, maar is niet altijd even slim. Je moet denken dat het brief papier als functie heeft een identiteit te hebben van jouw bedrijf maar zijn functionaliteit bewaard. Zelfs in de tweede variant is hij nog degelijk sterk aanwezig, meer dan de tekst. Wat de functie van het papier teniet doet. Het moet subtiel zijn, niet in je face.
Verder gaat hij recht door het punt heen waar meestal de handtekening van de ondertekende komt. Misschien een idee om hem aan de zijlijn te doen?

Ik snap je punt. Handtekening had ik ook inderdaad niet aan gedacht in verband met dat apenstaartje. Ik heb hem nu wat kleiner en meer opace gemaakt. Ik laat hem toch wel deels door de tekst staan.

Royta schreef:
> enevelop
Een groene envelop valt zeker op in de post, maar deze kleur groen is een beetje somber. Waarom niet die van in het logo? Die is lekker fel, sterk. Moet je misschien iets stoeien om je logo en bedrijfsnaam nog leesbaar te houden, maar daar kun je vast iets op verzinnen.
Logo ook weer uitlijnen met het blauwebriefvakjedingus. Uitlijning is erg belangrijk als je niet veel elementen hebt in je compositie.

Dat klopt (het is trouwens dezelfde kleur, maar dan 60%), maar dan moet ik het logo speciaal daarvoor qua kleuren aanpassen terwijl ik toch het liefst op de envelop (toch een soort eerste indruk) het logo in de bedoelde kleuren wil hebben. Ik zal er nog even over nadenken.

Heel erg bedankt in ieder geval!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Royta BerichtGeplaatst: 13 Nov 2011 15:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Aug 2009
Berichten: 14

Heb net even met een collega er achter gezeten, vinden het altijd wel leuk andere feedback te geven : )

Over je brief. Je hebt twee maal het @ logo. Zowel up top als in de background. Hoewel dit normaal is, is het niet echt spannend qua compositie. Oneven aantallen van elementen zijn meestal een stuk dynamischer.
Nu kan 3 ergens ook teveel weer zijn, maar iets om voor later te onthouden.
Oneven = dynamisch, spannend. Even = saai, maar rustig. Erg oude design-regel ;p en met oud bedoel ik oud en bijna vergeten helaas.
Verder mist je briefpapier ook nog je contact informatie. Meestal staat deze helemaal onderaan in een klein font. Zo hoeft je klant nooit te zoeken naar je contact-info, hij staat namelijk altijd daar.

Goede observatie dat je de opace iets naar beneden deed, dan kan hij denk ik wel achter de tekst blijven hangen. Houd je je oude compositie intact en blijft de functionaliteit erin.
Rest is hij solid, a keeper!

Over je envelope. Je kan er best leuke dingen mee doen. Witte uitlijning om het woord "AD" die mooi strak zit in de vormgeving, terwijl zowel hij als de achtergrond dezelfde kleur groen zijn. Zat mogelijk heden. Want deze 60%groen is het NET niet. Wat niet leuk is, want afschuwelijk zijn is jammer, mooi zijn is geweldig, maar er net niet zijn is een nachtmerrie.
Ik weet niet, deze 60%groen is net iets te flets waardoor je de aanwezige kracht van die groen kwijt raakt. Wat je niet wilt. Je wilt eruit springen, opvallen. Die klant moet jouw envelop als eerste openen!

Een ding dat ons opviel in het algemeen, is dat je de kleur donkerblauw wel hebt in je huisstijl maar niet gebruikt. Groen en wit zijn in overvloed, maar het donkerblauw komt eigenlijk alleen terug in "TRUST".
Dit is niet perse slecht hoor, maar viel ons gewoon op.

Nu hou ik op;p voordat ik die oude zeikerd wordt die eigenlijk jong is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 13 Nov 2011 15:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Royta schreef:
Over je brief. Je hebt twee maal het @ logo. Zowel up top als in de background. Hoewel dit normaal is, is het niet echt spannend qua compositie. Oneven aantallen van elementen zijn meestal een stuk dynamischer.
Nu kan 3 ergens ook teveel weer zijn, maar iets om voor later te onthouden.

Klopt, ik heb op mijn envelop gewoon gekozen voor één keer, maar het moet toch ergens wel duidelijk zijn dat het apenstaartje op die manier in het logo hoort denk ik. Ik vond alleen naast de woordtekst het design gewoon wat te simpel, dus heb ik het daar twee keer gedaan.

Royta schreef:
Verder mist je briefpapier ook nog je contact informatie. Meestal staat deze helemaal onderaan in een klein font. Zo hoeft je klant nooit te zoeken naar je contact-info, hij staat namelijk altijd daar.

Die had ik inderdaad al toegevoegd, ook op die plek. Zie hieronder.

Royta schreef:
Over je envelope. Je kan er best leuke dingen mee doen. Witte uitlijning om het woord "AD" die mooi strak zit in de vormgeving, terwijl zowel hij als de achtergrond dezelfde kleur groen zijn. Zat mogelijk heden.

Oké, dit heb ik even geprobeerd. Zie hieronder wederom. Ik ben het erg met je eens dat het er zo meer uit springt.

Royta schreef:
Een ding dat ons opviel in het algemeen, is dat je de kleur donkerblauw wel hebt in je huisstijl maar niet gebruikt. Groen en wit zijn in overvloed, maar het donkerblauw komt eigenlijk alleen terug in "TRUST".
Dit is niet perse slecht hoor, maar viel ons gewoon op.

Klopt... Ik heb het op het begin wel geprobeerd te implementeren, maar als opvulkleur geeft het een heel ander effect met dat groen dan als tekstkleur, dus ik vond het meestal niet zo mooi staan. Ik ga dat nog weer proberen als ik de website en het visitekaartje maak..[/quote]

Briefpapier link (om de pagina niet vol te spammen steeds haha)

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Royta BerichtGeplaatst: 13 Nov 2011 16:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Aug 2009
Berichten: 14

> briefpapier
Kijk! Dat willen we zien! Enige mierenneukerij die ik kan verzinnen na 5 minuten analyseren is dat de contact info niet uitlijnd met de rest, maar opzich is dat niet eens een issue. Vind het wel lekker staan zo.
Welk font ga je overigens gebruiken in je huisstijl? Deze? Zo ja, welke is het? Ik ben altijd mega slecht in het herkennen ervan ;p
Deze is imo wel klaar zo, prima! GG!

> Envelope
We're getting there. Iets waar ik over zat te prakkiseren was dat je op een witte achtergrond je AD groen maakt, en op een groene achtergrond hem wit maakt. Dit doen meerdere huisstijlen om het logo goed te laten opvallen in de rest van de stijl. Zo werkt het ook, maar dat hele gloweffect...mmm. Zit me niet lekker. Misschien gewoon een lekkere dikke witte omlijning? Lekker strak.
De rest van je design is namelijk ook erg strak, to the point. Die glow valt er daardoor beetje buiten (valt wel op though). Moeilijk. Maar dat is het voordeel van werken met de PC, je kunt alles proberen. CntrlZ is maar een seconde weg ;p

Ik denk dat je hier gewoon even een prototype van moet maken. Op het scherm zijn envelope altijd beetje moeilijk te evalueren. Soms als je hem echt vast hebt zie je wat wel en niet werkt. En of sommige kleuren, die prima op je scherm waren, misschien in real life toch het NET niet doen.

Geldt sowieso voor alles dat je ontwerpt, test-prints en zelfgemaakte prototypes van concepten zijn altijd een goed idee om de 'feel' ervan te krijgen. En het is gewoon leuk om te doen ;p
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 15 Nov 2011 15:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Hé Royta,

Ik heb gisteren mijn huisstijl in moeten leveren, dus zondagavond leek het me handiger om full-time aan het project te zitten dan nog even een reactie hier te typen

Maar heel erg bedankt voor je vele feedback, ik denk dat mijn envelop en briefpapier er uiteindelijk erg op vooruit zijn gegaan hierdoor.

Om nog even op elementen uit je laatste reactie te reageren:

- Font is Segoe UI, heb ik ook gehouden. Lekker simpel.
- Ad is op de envelop uiteindelijk inderdaad wit geworden. Op het visitekaartje juist het woord Trust wit met een blauwe achtergrond.
- Voor testprints was niet echt meer tijd door mijn, ehm, strakke planning


Opnieuw, heel erg bedankt. Ik heb er uiteindelijk maar een zes op gekregen jammer genoeg, en als ik rondkeek in de klas had ik hetzelfde cijfer gekregen met de helft van de moeite, maar het is voldoende.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Royta BerichtGeplaatst: 15 Nov 2011 19:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Aug 2009
Berichten: 14

Graag gedaan man, blij dat ik kon helpen! Vind het altijd wel leuk om te analyseren en feedback te geven, wat het onderwerp ook is (zolang ik er maar iets verstand van hem tenminste ;p).

> strakke planning
Hehhehehehe, ik ken het! No worries.

> 6je
Voldoende = voldoende. Neem de feedback en leer er van. Soms is een 6 beter dan een 9 in deze vakken, meer feedback = minder valkuilen voor later.

> les
Wat voor opleiding doe je als ik vragen mag?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 15 Nov 2011 19:49    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Nou ja, het was echt meer een zes door gekke becijfering. De enige kritiek was dan ook 'iets te simpel'.

Ik doe hbo Communicatiesystemen, eerste jaar nu.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Royta BerichtGeplaatst: 15 Nov 2011 23:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Aug 2009
Berichten: 14

Over die kritiek, meh. Als je het daarvoor moet doen.. ;p Maar Communicatiesystemen, ontwerpen is daar denk ik maar een klein onderdeel van toch? Ook veel bedrijfsstrategie en andere zaken van dien?

Klinkt als een leuke opleiding man
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 16 Nov 2011 13:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Nee, dat valt mee, het klinkt heel anders dan het is. Het is eigenlijk vooral vormgeving. Het eerste jaar is heel breed, en hierin heb ik in verschillende blokken heel verschillende vakken, zoals nu dus Huisstijl, volgend blok Videobewerking (of zoiets) en later ook nog game design en development; vanaf het tweede jaar mogen we dan een richting kiezen: Branding, Game D&D of Web & Mobile Design.

Dus het is wel degelijk veel vormgeving, maar vooral de technische dingen, dus veelal digitaal.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Royta BerichtGeplaatst: 16 Nov 2011 13:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Aug 2009
Berichten: 14

Klinkt erg bekend. Ik heb na de HAVO eerst even MBO Grafisch Lyceum gedaan Multimedia Vormgever. Klinkt totaal anders, maar het is basically wat je omschrijft.
Eerste jaar erg breed. Tweede jaar keuze (daar had je keuze tussen Audio-visueel en Interactief (flash, webdesign, campagnes etc).

Welke richting wil je op? Of nog niet echt een idee?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
the_dan BerichtGeplaatst: 30 Mei 2012 18:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

Beetje rondgespeelt met mn camera




Bah enge spin xD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Vaizard BerichtGeplaatst: 03 Nov 2012 15:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Okt 2006
Berichten: 241

Al weer even geleden dat ik hier dingen heb gezien; dus ik dacht ik post maar is iets ook al zit ik meestal op de achtergrond





Het is nog niet helemaal af en heb daarom ook geen tijd in het texturen en renderen gestopt =)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 28 Jul 2013 00:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Mn nieuwe artist-mascotte banner op ng (:

De calamari meester/koning. eahuehue.



Zelluf getekunt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 14 van 14

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group