Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Asianator BerichtGeplaatst: 14 Jun 2013 23:55    Onderwerp: [NWU] Super Mario 3D World Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331



Super Mario 3D World is het vervolg op het in 2011 verschenen Super Mario 3D Land, en zal in december 2013 verschijnen voor Nintendo Wii U. Het spel combineert vrije exploratie van de 3D-Mario games met elementen van vroegere 2D-titels om een unieke game te creëren.

Het spel is maximaal met vier mensen te spelen, en geeft de keuzes uit de volgende speelbare personages: Mario, Luigi, Princess Peach en Toad. Elk van de personages heeft zijn eigen unieke kracht. Zo kan Peach voor langere tijd in de lucht zweven waardoor ze makkelijker over grotere kloven kan komen, en zal Toad het snelst kunnen rennen.

Nieuwe power-ups zullen ook worden toegevoegd. Reeds aangekondigd is het katten-pakje, waarmee personages sneller kunnen rennen, tegen muren omhoog kunnen kruipen en automatisch het hoogste punt van de eindpaal behalen, ongeacht waar ze landen.

Platform: Nintendo Wii U
Ontwikkelaar: Nintendo EAD Tokyo
Uitgever: Nintendo
Genre: Platformer
Verschijningsdatum: December 2013
Spelers: Single player, Multiplater
Formaat: Wii U Optical Disc
Trailer #1: Klik!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 15 Jun 2013 13:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Eerste keer dat ik deze game zag had ik m'n twijfels, maar na wat previews en demo's te hebben gezien ben ik er wel positief over. 4p co-op in een 3D Mario game lijkt me sowieso minder chaotisch dan de 2D Mario games.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 15 Jun 2013 15:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

De hoeveelste Mario is dit alweer in hoeveel jaar tijd? Activision en EA krijgen shit over zich heen om het constant hergebruiken van dezelfde formule en template. Nintendo doet niets beter. Maar ja, de Nintendo fans gaan deze weer zonder twijfel in huis halen. Zekerheidje voor Nintendo qua verkopen. Idem dito Donkey Kong, Mario Kart 8 en al het andere dat ze tegenwoordig doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 15 Jun 2013 15:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17885

Wat ik in de trailer zag waren vooral veel bekende dingen. Natuurlijk, een glazen buis en en kattenpakje is nieuw voor de serie, maar dat je het belang hiervan zelfs in het logo naar voren moet laten komen geeft eigenlijk al aan wat Christian zegt, namelijk dat de serie op een dood punt lijkt te belanden. Ik heb zeer genoten van Super Mario 64, weliswaar losstaande levels, maar met steeds weer verschillende richtingen om een doel te behalen. Helaas lijkt Super Mario 3D World juist weer het concept van kleinere levels te volgen, hetgeen ik een stuk minder interessant vind.

Vroeger was ik een groot Nintendo fan en hoewel ik de games nog altijd kan waarderen is de liefde aan het wegzakken. Nintendo is als geen ander in staat om iconische figuren neer te zetten, maar de laatste twintig jaar komen ze niet veel verder dan Mario, Donkey Kong en Zelda. Games met een hoge productiewaarde, maar games die nu weleens afgewisseld mogen worden met geheel nieuwe namen.


Laatst aangepast door Rene Groen op 15 Jun 2013 16:09; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 15 Jun 2013 15:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Christian Vuye schreef:
De hoeveelste Mario is dit alweer in hoeveel jaar tijd? Activision en EA krijgen shit over zich heen om het constant hergebruiken van dezelfde formule en template. Nintendo doet niets beter. Maar ja, de Nintendo fans gaan deze weer zonder twijfel in huis halen. Zekerheidje voor Nintendo qua verkopen. Idem dito Donkey Kong, Mario Kart 8 en al het andere dat ze tegenwoordig doen.

Minus het op safe spelen met zulke titels lijkt mij dit geen probleem. Nintendo titels zijn altijd van degelijke kwaliteit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 15 Jun 2013 16:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Redneckerz schreef:
Christian Vuye schreef:
De hoeveelste Mario is dit alweer in hoeveel jaar tijd? Activision en EA krijgen shit over zich heen om het constant hergebruiken van dezelfde formule en template. Nintendo doet niets beter. Maar ja, de Nintendo fans gaan deze weer zonder twijfel in huis halen. Zekerheidje voor Nintendo qua verkopen. Idem dito Donkey Kong, Mario Kart 8 en al het andere dat ze tegenwoordig doen.

Minus het op safe spelen met zulke titels lijkt mij dit geen probleem. Nintendo titels zijn altijd van degelijke kwaliteit.

Daar draait het niet. Call of Duty is ook steeds van degelijke kwaliteit. Maar als een kattenpakje het centrum van de aandacht is tijdens de onthulling van een nieuwe Mario game dan loopt er echt iets verkeerd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 15 Jun 2013 16:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Christian Vuye schreef:
Redneckerz schreef:
Christian Vuye schreef:
De hoeveelste Mario is dit alweer in hoeveel jaar tijd? Activision en EA krijgen shit over zich heen om het constant hergebruiken van dezelfde formule en template. Nintendo doet niets beter. Maar ja, de Nintendo fans gaan deze weer zonder twijfel in huis halen. Zekerheidje voor Nintendo qua verkopen. Idem dito Donkey Kong, Mario Kart 8 en al het andere dat ze tegenwoordig doen.

Minus het op safe spelen met zulke titels lijkt mij dit geen probleem. Nintendo titels zijn altijd van degelijke kwaliteit.

Daar draait het niet. Call of Duty is ook steeds van degelijke kwaliteit. Maar als een kattenpakje het centrum van de aandacht is tijdens de onthulling van een nieuwe Mario game dan loopt er echt iets verkeerd.

Gelukkig was het kattenpakje van Mario niet het centrum van de aandacht getuige Mario Kart 8, X, en The Wind Waker HD.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 15 Jun 2013 16:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17885

Redneckerz schreef:
Christian Vuye schreef:
Redneckerz schreef:
Christian Vuye schreef:
De hoeveelste Mario is dit alweer in hoeveel jaar tijd? Activision en EA krijgen shit over zich heen om het constant hergebruiken van dezelfde formule en template. Nintendo doet niets beter. Maar ja, de Nintendo fans gaan deze weer zonder twijfel in huis halen. Zekerheidje voor Nintendo qua verkopen. Idem dito Donkey Kong, Mario Kart 8 en al het andere dat ze tegenwoordig doen.

Minus het op safe spelen met zulke titels lijkt mij dit geen probleem. Nintendo titels zijn altijd van degelijke kwaliteit.

Daar draait het niet. Call of Duty is ook steeds van degelijke kwaliteit. Maar als een kattenpakje het centrum van de aandacht is tijdens de onthulling van een nieuwe Mario game dan loopt er echt iets verkeerd.

Gelukkig was het kattenpakje van Mario niet het centrum van de aandacht getuige Mario Kart 8, X, en The Wind Waker HD.

Christian bedoelt natuurlijk binnen de aankondiging van deze game. En het valt moeilijk te ontkennen dat dit het centrum van de aandacht is wanneer je het pakje zelfs in je logo verwerkt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 15 Jun 2013 16:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Redneckerz schreef:
Christian Vuye schreef:
Redneckerz schreef:
Christian Vuye schreef:
De hoeveelste Mario is dit alweer in hoeveel jaar tijd? Activision en EA krijgen shit over zich heen om het constant hergebruiken van dezelfde formule en template. Nintendo doet niets beter. Maar ja, de Nintendo fans gaan deze weer zonder twijfel in huis halen. Zekerheidje voor Nintendo qua verkopen. Idem dito Donkey Kong, Mario Kart 8 en al het andere dat ze tegenwoordig doen.

Minus het op safe spelen met zulke titels lijkt mij dit geen probleem. Nintendo titels zijn altijd van degelijke kwaliteit.

Daar draait het niet. Call of Duty is ook steeds van degelijke kwaliteit. Maar als een kattenpakje het centrum van de aandacht is tijdens de onthulling van een nieuwe Mario game dan loopt er echt iets verkeerd.

Gelukkig was het kattenpakje van Mario niet het centrum van de aandacht getuige Mario Kart 8, X, en The Wind Waker HD.

Mario Kart 8, Wind WakerHD-remake en wauw X: één nieuwe game.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 15 Jun 2013 18:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Christian Vuye schreef:

Mario Kart 8, Wind WakerHD-remake en wauw X: één nieuwe game.

Nintendos E3 was imo voor mij niet heel erg denderend op deze redenen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 15 Jun 2013 19:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Ik vraag me wel eens af, zijn we niet te kritisch geworden? Ik bedoel maar. Nintendo heeft de U 30 November 2012 uitgebracht. In December komt de nieuwe 3D Mario. Daarvoor hebben we nog Pikmin 3, Donkey Kong Country, Mario U, Luigi U en beide uitgegeven door Nintendo: Lego City en Wonderful 101. Dit is volgens mij een pak meer dan wat we op de Xbox 360 en Ps3 exclusief kregen in het eerste jaar. Ik kan me de kwaliteit nog herinneren van de eerste Ps3 exclusieve games en dat was naar mijn mening erg matig. Ps2 was nog de betere console om op te spelen tot 2009. Nintendo maakt nu de Wii U wel een goede console, helaas is wel het een en ander uitgesteld maar dat is het enige kritiek puntje wat ik ze kan geven..

Ik kan me namelijk nog herinneren dat Sony en Microsoft beide hebben geworsteld met de stap van SD naar HD en daar was de aanloop van goeie games vele malen langer dan op Nintendo's HD console. Mensen vergeten het denk ik maar dit is de eerste keer voor Nintendo met HD games.

Verder was het ook zo dat we deze generatie veel games, waarvan we nu denken dat het gewoon matige games zijn, hebben gehyped omdat ze de stap van SDS naar HD hebben gemaakt. Daar zat verder ook weinig vernieuwing in.

Ik vind de kritiek gewoon niet terecht. Nintendo heeft eerst hun eigen fanbase te bewijzen en dat doen ze nu met de nieuwe Mario Kart en zo. En dat het allemaal zo snel komt is fantastisch. Het is jammer dat ik veel meer lees over wat Nintendo fout doet dan wat ze nu goed doen.

Zelfde geld natuurlijk voor Sony, de Ps4 zal hetzelfde krijgen het eerste jaar. Zo'n grote sprong als van de Snes naar de N64 qua innovatie zullen we gewoon niet meer zien. De groep mensen die geprikkeld willen worden maar niet perse fan zijn van PlayStation series zullen ook pas na enkele jaren hun prikkels krijgen. Mark my words on that one.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 15 Jun 2013 19:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

De aanwezigheid van het Tanooki-pakje was ook verwerkt in het logo van Super Mario Bros. 3, dus ik zie het probleem niet echt.

In mijn ogen zijn Super Mario-games altijd dusdanig verschillend van elkaar, dat ik het niet echt uitmelken kan noemen. Waar New Super Mario Bros. U bijvoorbeeld een side-scroller is, is dit een 3D-titel die gebruik maakt van bepaalde elementen uit 2D Mario-titels om een uniek gameplay-aspect te creëren. Het is weliswaar niet de eerste keer dat ze dit doen, aangezien Super Mario 3D Land qua gameplay vrij identiek is. Echter is het wel de eerste (en waarschijnlijk laatste) keer dat ze het doen op de Wii U.

Titels als Call of Duty verschillen hierin naar mijn mening omdat ze steeds hetzelfde blijven doen op dezelfde consoles. Het is altijd weer een FPS. Hoewel de setting en het verhaal verschillend zijn, blijft de gameplay vrijwel ongewijzigd. Bij Mario-titels zie ik hierin toch altijd nog meer verschil.

Ook is het zo dat Nintendo bij elke console (met uitzondering van de Wii) een formule hanteert waarbij het slechts één 3D-Mario uitbrengt per Nintendo-console. Dat is voor mij nog een reden om het niet echt uitmelken te kunnen noemen. Overigens is dit niet enkel bij de 3D-Mario-games zo. Zo zul je maar één Mario Kart-game per systeem vinden, en ook maar één Super Smash Bros. per systeem. Een grote uitzondering zou de Mario Party-serie zijn, welke niet vies is van vier delen op één console...

Ik snap heel goed dat Nintendo vrij veel Mario-gerelateerde games uitbrengt de laatste jaren. En misschien wel iets te vlot achter elkaar. Maar je kunt niet ontkennen dat de Mario-games die op hetzelfde systeem verschijnen, heel verschillend van elkaar zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
mangamusicfan BerichtGeplaatst: 12 Nov 2013 09:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Nov 2013
Berichten: 2

Ik persoonlijk vindt de game er fris uit zien.
Ja we hebben alles al een keer gezien maar ze proberen het nu wel op een andere manier over te brengen.
Ik persoonlijk kan niet wachten op deze game!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 12 Nov 2013 17:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17885

Vandaag uitgespeeld. Leuke game, binnenkort de review met mijn volledige mening
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
No'tje BerichtGeplaatst: 19 Nov 2013 19:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Jajajaja, ik kan niet wachten tot Vrijdag!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 19 Nov 2013 21:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Nin007 schreef:
Jajajaja, ik kan niet wachten tot Vrijdag!

Je bedoelt volgende week vrijdag?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 20 Nov 2013 11:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Asianator schreef:
Nin007 schreef:
Jajajaja, ik kan niet wachten tot Vrijdag!

Je bedoelt volgende week vrijdag?


Fuck.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 20 Nov 2013 14:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Nin007 schreef:
Asianator schreef:
Nin007 schreef:
Jajajaja, ik kan niet wachten tot Vrijdag!

Je bedoelt volgende week vrijdag?


Fuck.

Ja, ik weet het. Zelf kijk ik ook uit naar de game. Maar gelukkig hebben we aankomende vrijdag een andere mooie release; The Legend of Zelda: A Link Between Worlds
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
laraishond BerichtGeplaatst: 20 Nov 2013 23:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Nov 2009
Berichten: 494

Kan niet wachten tot mijn verjaardag! Dan komt zowel zelda als mario binnen!
Word nog een pain in the ass om mijn stage eindrapport op tijd af te krijgen zo
Zijn er trouwens hier andere mensen die Wii sports tennis op de Wii U hebben geprobeerd? Eerst dacht ik: tien euro voor 1 sport, wat een afzetterij! Echter is tennis online tegen een goede tegenstander echt behoorlijk fun! Ook makkelijk om "effetjes" een potje tennis te spelen als je even niks anders te doen (of te gamen) hebt. Wat vervolgens veranderd in twintig keer: "oké, één potje nog... "
En al waren het 5 sportspellen voor 20 euro ofzo, uiteindelijk zou ik sowieso vrijwel alleen maar tennis spelen. Achteraf vind ik tennis het geld dus zeker waard!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 20 Nov 2013 23:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Werken de Wii Sport spellen nu alleen met motion plus? Ja, ik houd zulke spellen echt niet in de gaten ofzo..

Asianator schreef:
Ja, ik weet het. Zelf kijk ik ook uit naar de game. Maar gelukkig hebben we aankomende vrijdag een andere mooie release; The Legend of Zelda: A Link Between Worlds


Ik zat de Amerikaanse release datum in de gaten te houden. -_-" Ik kijk ook erg uit naar de nieuwe Zelda voor de 3DS dus dat scheelt, ALWEER een musthave voor dat systeem, dat hij de N64 heeft getopt is meer dan terecht naar mijn mening.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
laraishond BerichtGeplaatst: 21 Nov 2013 01:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Nov 2009
Berichten: 494

Nin007 schreef:
Werken de Wii Sport spellen nu alleen met motion plus? Ja, ik houd zulke spellen echt niet in de gaten ofzo..


Werken met motion plus, ja. Hield het ook niet in de gaten, maar je kan de sporten 24 uur gratis proberen. Dit beviel me dusdanig goed dat ik tennis heb gekocht.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 21 Nov 2013 01:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

laraishond schreef:
Nin007 schreef:
Werken de Wii Sport spellen nu alleen met motion plus? Ja, ik houd zulke spellen echt niet in de gaten ofzo..


Werken met motion plus, ja. Hield het ook niet in de gaten, maar je kan de sporten 24 uur gratis proberen. Dit beviel me dusdanig goed dat ik tennis heb gekocht.


Tof! Ik ga het morgen proberen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group