Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Draigon BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011 13:56    Onderwerp: Hoe beinvloed het internet etc je koop en game gedrag Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Jun 2011
Berichten: 41

Hoi allemaal,

Ik heb al een keer geprobeerd deze discussie aan te slingeren in een andere topic, maar niet echt de discussie los gekregen die ik had gehoopt.

Dit is mijn punt:

Je ziet erg veel op forums etc een discussie ontstaan over games, die nog geneens zijn uit gekomen, en worden bij voorbaat al afgekraakt.
Helaas is Square enix de laatste tijd daarvan het slachtoffer.
Nou hoor ik meniggeen denken, dat hebben ze toch aan hunzelf te danken, maar nu mijn stelling

Doordat we tegenwoordig veel meer toegang hebben tot informatie, weten we soms 2 jaar of langer van te voren dat er een spel op de markt wordt gebracht.
Hierdoor worden verwachtingen erg hoog gespannen, en door middel van trailers, screenshots en andere media aandacht wordt dit verwachtingspatroon alleen nog maar hoger.

In hoevere beinvloed al deze media jullie keuze in het al dan niet kopen van een spel, en wordt negatief comentaar op een spel wat nog niet eens is uitgebracht, als schadelijk ervaren in het koop gedrag.

Vroeger toen we nog te maken hadden met minimale media in de tijd van PS1 werden spellen sneller gekocht, en spellen gespeeld met een verwachting hoe het spel zou zijn TERWIJL we aan het spelen waren.

Ik weet nog goed dat ik FFIX speelde en vanaf het eerste moment met mij mond open zat, genietend van de filmpjes.
Dus:
Meer media aandacht en het verwachtingspatroon wordt bevooroordeeld, Of minder media aandacht, en objectief commentaar op een spel dat al is uitgebracht.

Vertel het maar.....
ben benieuwd

*EDIT*
Ik zie een hoop mensen dit al lezen, maar geen reacties ? geen mening ?
ken ik me niet voorstellen, schroom niet, reageer op de stelling, dan komt er een interesante discussie vrij
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011 14:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Ja, ik ben het er mee eens dat ik wel degelijk word bienvloed door de community's en de media, echter moet ik zeggen dat het niet veel verschild met 7 jaar terug, toen der tijd speelde ik veel spellen bij vrienden en wist ik meestal wel wat ik er van kon verwachten toen ik het spel eenmaal had gekocht.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011 14:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Je bent toch niet verplicht om overal naar te kijken en meningen van anderen op internet te lezen? Als je dit niet wil, dan lees je toch geen previews. Hypes en ongefundeerde meningen had je jaren geleden ook al. De games industrie is zich ook al een beetje aan het aanpassen. De meeste titels worden niet meer 3 jaar van te voren aangekondigd. Weet je wie deze fout toch steeds blijft maken? Square-Enix! (FF Versus XIII)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011 14:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

E3 2011 had toch wel meer games die pas over een jaar verschijnen dan de vorige twee E3's.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Draigon BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011 14:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Jun 2011
Berichten: 41

ja, mischien wel, maar SE antwoord op een gedrag dat al enige tijd aan de gang is, en natuurlijk kan je zeggen van, je leest het maar niet, of je kijkt het maar niet, maar de mens is een gewoonte dier en van nature nieuwsgierig, dus dat is hetzelfde als zeggen, dan adem je toch niet

Inderdaad is het wel zo dat voordat de media multi accesible was men op zijn/haar vrienden hun mening afging, maar is dit daadwerkelijk hetzelfde als het bombardement aan media aandacht de game wereld krijgt ?
Ik zeg niet dat het daadwerkelijk slecht is, ik probeer er aleen maar mee te zeggen dat te veel informatie een discussie terweeg kan brengen die nodeloze negatieviteit met zich meebrengt, ten nadele van een uit te brengen game, omdat het verwachtingspatroon dan te hoog is
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011 15:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

ben nog steeds vrij nonchalant in het kopen van spellen.
als het spel me leuk lijkt dan is de kans groot dat ik dat ooit zal checken, wanneer dat ook mag zijn.

als het een spel is van een serie die ik kan waarderen of eentje waar ik me veel mee bezig houdt dan ga ik hem waarschijnlijk halen

maar er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. ik heb de afgelopen maanden geen spel gekocht, omdat ik daar geen zin in heb.

discussies erover vind ik niet erg maar beinvloeden mijn keuze niet echt (meer).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011 15:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

Vroeger probeerde ik toch al wel bewust te kopen, door middel van demo´s en gameplay filmpjes op gamesites. Dan moet ik wel zeggen dat ik pas bij de PS2 generatie serieus begon te gamen.
Nu is dat natuurlijk veel meer, vanwege het ´almachtige´ youtube. Ik tik even ´gameplay of trailer <spel> ´ in, en als ik het niet leuk vind, koop ik het ook niet.
Ik heb eigenlijk alleen impulsaankopen gedaan toen ik wat jonger was (dat waren ook voornamelijk disney/kinder-spellen )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011 15:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Genoeg games waarbij ik critici negeer, als ik gewoon weet als ik er zelf lol aan zal beleven. Overigens, heel vroeger ging ik gewoon één keer in de X weken naar een gamewinkel om te kijken of er leuke games waren, ik denk toch dat op zo'n site zitten informatiever is, dan krijg je een beter beeld van wat je misschien wel leuk zou vinden en raden mensen je gewoon dingen aan die je dan uiteindelijk geweldig vind.

Ik heb al best veel games gekocht, gewoon omdat ik er met mensen van hier over praatte en het tof klonk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011 16:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Ik kocht vroeger(voor 2007) enorm veel schijt games als FPS, vondt het later allemaal maar te eentonig, ben dus sinds de release van Final Fantasy XII van games buiten de JRPG gebied over gestapt naar dus JRPG games.

Alles wat JRPG is, schaf ik aan.
Regio maakt niks uit, Europees/Japans/Amerikaans.

Maar wat me ook aantrekt zijn de visual novel genre games als 11Eyes//Higurashi no Naku Koro ni//Steins;Gate//Chaos;Head.
Heb nog niet echt een VN gespeeld, maar enorm veel trailers en fimpjes gekeken, maar ooit moet je eerste keer zijn he.
Importeren doe ik ze niet, koop ze welf wel in Juli.

Over games buiten de JRPG gebied, ik download gewoon ff een demo van bijv. een shooter.
Kan ik me meer mee vermaken dan de volledige versie.
De volledige versie bied toch niks extras.
En JRPGs duren veel langer en betere verhaal.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
PS3gamerXD BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011 16:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 06 Jan 2010
Berichten: 977

Mijn mening: Hoe minder je weet over een game, hoe leuker het is. Zodra ik dus weet van een game dat ik deze wil hebben ga ik verder geen trailers of gameplay filmpjes meer kijken. Ook doe ik tegenwoordig meer impuls aankopen en lees ik alleen reviews van games waar ik over twijfel. Door het lezen van negatieve dingen over een game, ga je je veel sneller ergeren aan die dingen, terwijl je het anders misschien niet eens zou merken.
Vroeger keek ik trouwens wel zoveel mogelijk trailers en gameplay beelden van games, maar uiteindelijk is dat helemaal niet leuk. Bijvoorbeeld Mafia II, over die game wist ik echt veel teveel voor de release.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011 16:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

PS3gamerXD schreef:
Vroeger keek ik trouwens wel zoveel mogelijk trailers en gameplay beelden van games, maar uiteindelijk is dat helemaal niet leuk. Bijvoorbeeld Mafia II, over die game wist ik echt veel teveel voor de release.


Dat is wel heel lang geleden zeg.

(Snap je punt wel.)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
PS3gamerXD BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011 16:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 06 Jan 2010
Berichten: 977

haha ja, "vroeger" was misschien een verkeerde woordkeuze.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Draigon BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011 17:49    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Jun 2011
Berichten: 41

voor dat het internet echt zijn intrede deed over games info, keek ik veel gerelateerde programma's op tv, toch wel jammer dat die programma's verleden tijd zijn, maar idd, ik ben zelf een vrij impulsieve koper, wat soms wel problemen geeft, aangezien ik maar een beperkt budget heb.

laatste game die ik "ïmpulsief" gekocht heb was WKC, en ik heb er best behoorlijk wat plezier aan beleefd, mede omdat ik dus absoluut niets van de game had gezien/gehoord.
als je dan later terug gaat lezen wat mensen er over zeggen, was het toch best veel negatieviteit, en dat is precies wat ik bedoel.
Als ik van te voren dit comentaar had gezien had ik waarschijnlijk het spel niet gekocht
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011 21:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Met de komst van internet zijn er veel Youtubers gekomen die eigenlijk hetzelfde doen als game programma's van vroeger. Daarbij vind ik het niet terecht om het internet de schuld te geven over de negativiteit van WKC, vroeger hadden mensen ook verwachtingen en konden games ook teleurstellen, meer zelfs omdat je meestal niet weet wat er verwacht moet worden.

Meelopers zijn er altijd al geweest, wellicht dat het internet het aantal heeft verdubbeld maar op die gasten moet je gewoon niet letten, als je in een kleine community zit met gasten waar je van kan geloven of een game goed is of niet dan kan er toch weinig gebeuren?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Draigon BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011 23:17    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Jun 2011
Berichten: 41

ninodude schreef:
Daarbij vind ik het niet terecht om het internet de schuld te geven over de negativiteit van WKC, vroeger hadden mensen ook verwachtingen en konden games ook teleurstellen, meer zelfs omdat je meestal niet weet wat er verwacht moet worden.


Ow begrijp me aub niet verkeerd, ik geef niet zo zeer het internet of de media de schuld, maar ik neem het meer op voor bedrijven zoals bijvoorbeeld SE die bij voorbaat worden afgebrand op een game die nog moet worden gereleasd. Daarbij heb ik ook niet alle wijsheid in pacht, vandaar dat ik deze discussie zo interesant vind om te zien in hoevere wij als gamers wel of niet worden beinvloed.

Het is goed te zien dat er nog steeds genoeg mensen zijn die impulsief kopen, en pas daarna hun commentaar geven bij een game

daarbij, ik houdt gewoon van een goeie discussie, en dit leek me gezien de inhoud van andere topics een aardig onderwerp om me te beginnen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011 23:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Mensen die negatieve reacties geeft op internet om een game, zijn altijd niet gewend aan dat genres.
Ik zelf zou een game als Call of Duty, Tekken enzo afkraken omdat ik die genre maar niks vind, de mensen vinden het moeilijk voor zich te houden.
^^Hou ik meestal zelf voor me , niet altijd.
Bij mijn broertje die verslaafd is aan Black Ops is het wel lachen.

Ik zelf heb WKC nog niet uitgespeeld, maar wel een vette game.
Deel II en Origins na de vakantie aanschaffen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Draigon BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011 23:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Jun 2011
Berichten: 41

ik geloof dat als ik de site mag geloven dat deel 2 al uit is, zodra me salaris binnen is ga ik hem wel halen,

en ja, het altijd wel leuk om iemand een beetje te stangen met iets waar hun veel van weten en wij niet he Dante
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group