Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Timo_ BerichtGeplaatst: 24 Sep 2006 19:58    Onderwerp: Hype or no Hype! Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Aug 2006
Berichten: 276

Met alle beschikbare media worden games tegenwoordig steeds meer gehyped. Een poos geleden was er een bericht te lezen dat er een Gears of War trailer in de Amerikaanse bios te zien was en op elke respecteerde gamesites vliegen de advertenties je om de oren. Bij gamespot is het al jaren populair reclamespotjes voor een videoreviews of andere filmpjes te plaatsen.

Toen Halo uitkwam op de zwarte doos hadden weinig mensen het succes van deze topper aanzien komen. Er werd natuurlijk wel het enige over geschreven maar toen de game eenmaal uitkwam, sloeg het in als een bom. Halo2 daarintegen zagen we al van ver aankomen. Er was geen ontkomen aan, iedereen en alles zat in spanning te wachten. Reclamespotjes, a shit load aan screenshots en ingame movies. En honderden interviews over het multiplayer gedeelte rijker kwam de game eindelijk uit..............en en en?? Persoonlijk vond ik hem nog tegenvallen ook. En waardoor komt dit nou? Als ik er heel eerlijk naar kijk is Halo2 een veel completer pakket dan het eerste deel. Maar toch miste er iets...de ervaring van de game was anders.

Hetzelfde geldt voor meerdere games. Spellen als Prince of Persia en Gran Turismo hebben op mij hetzelfde effect. Mortal Kombat is ondertussen naar mijn mening een slecht spel geworden maar door alle hype verkoopt die elke keer weer top.

Andere games daarintegen worden wel weer beter naarmate de delen vorderen maar worden even hard gehyped als de hierboven genoemde games. Metal Gear Solid en Final Fantasy geven mij altijd een solide gameplay ervaring waar ik elke keer weer tevreden over ben.

Dus...is het hypen van games nou goed of slecht of is het helemaal afhankelijk van het eindproduct? En in hoeverre laat jij je sturen door de hype?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Cubic X BerichtGeplaatst: 24 Sep 2006 20:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Nov 2004
Berichten: 519

Een hype KAN de game behoorlijk verneuken, simpel weg omdat je er meer verwacht dan je krijgt, dat komt door de grote hype.

Maar een hype kan ook goed uitpakken, omdat devs dna beter hun best doen de verwachtingenm waar te maken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Sep 2006 20:19    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Een hype is wel belangrijk. Kijk naar MGS3 dat uitgekomen is zonder dat je het beseft. Een beetje hype is nodig voor elke game, zeker in een industrie waar maar 5% van de games scoort.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group