Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nintendo games zijn voor:
Enkel Casual Gamers
9%
 9%  [ 2 ]
Enkel voor Core Gamers
4%
 4%  [ 1 ]
Zowel voor Core als Casual gamers (for Everyone)
86%
 86%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 22

Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2  
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 17:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Je kunt ook gewoon toegeven dat of een film gedubbed is of niet geen goed kenmerk is voor het bepalen van hoe kinderachtig hij is, Xboxfan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
PS3gamerXD BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 17:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 06 Jan 2010
Berichten: 977

Pixar films zijn absoluut niet alleen voor kleine kinderen. De meeste DreamWorks Animation films (helaas) wel.

Nintendo games zijn lang niet allemaal casual. Hardcore? Nee. Maar ik moet wel zeggen dat echte hardcore games steeds minder vaak voorkomen. In plaats daarvan krijg je games die een cinematische ervaring proberen te geven. Helaas zijn die vaak nogal kort.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pizzarulez BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 17:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Mei 2006
Berichten: 740

Quote xbox fan

Gameplay
Niet moeilijk, heel gemakkelijk gemaakt zodat zelfs de jongste vingertjes aan de slag kunnen.

___


Ok ik wil wel zien hoe jij Super Mario Bros : The Lost Levels uitspeelt ^^
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
XboxFan785 BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 17:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 132

Joni Philips schreef:
Predators draait gedubbed in België.


Ondertiteld in Frans en Nederlands, zoals meeste films.
Misschien in Wallonië want die hebben Franse trekken maar in Vlaanderen is die film in het Engels met Nederlandse en Franse ondertiteling.

@Uchi
Zo weet je ook al direct dat het ook gericht is voor het jonger publiek. Ik zeg natuurlijk niet dat het voor ouderen verboden is om bijvoorbeeld Toy Story te zien maar als ze zelfs de taal veranderen geeft het toch een duidelijke boodschap naar welk doelpubliek de film gericht is.


Laatst aangepast door XboxFan785 op 17 Jul 2010 17:49; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 17:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Je snapt het punt niet, het gaat om het principe. Jij zegt dat gedubde films voor kinderen zijn, en die uitspraak klopt niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 17:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

XboxFan785 schreef:
Misschien in Wallonië want die hebben Franse trekken maar in Vlaanderen is die film in het Engels met Nederlandse en Franse ondertiteling.
Je zei België, de film draait gedubbed in de helft van België. Ergo, het is een kinderfilm. Jouw logica.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
XboxFan785 BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 17:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 132

Christian Vuye schreef:
Je snapt het punt niet, het gaat om het principe. Jij zegt dat gedubde films voor kinderen zijn, en die uitspraak klopt niet.


Gedubde films in Vlaanderen zijn kinderfilms(Aladdin, Pippi Langkous, Leeuwenkoning, Toy Story). Voor ouderen is het niet verboden om mee te kijken ofzo maar het doelpubliek is duidelijk kinderen.

Joni laat maar gij begrijpt nog steeds niet dat mensen van Frankrijk of van Wallonië waar ze dus Frans spreken films in het Frans willen zien. Dat is hun keuze en dat is een algemene keuze want ze doen het bij alle films of toch zoveel mogelijk films ongeacht de leeftijdscategorie. Ik praat over Vlaanderen(waar we dat GELUKKIG NIET DOEN) maar ik weet het; de waarheid kwetst.


Laatst aangepast door XboxFan785 op 17 Jul 2010 17:53; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Arjan BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 17:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Sep 2008
Berichten: 35

XboxFan785 schreef:
Joni Philips schreef:
Predators draait gedubbed in België.


Ondertiteld in Frans en Nederlands, zoals meeste films.
Misschien in Wallonië want die hebben Franse trekken maar in Vlaanderen is die film in het Engels met Nederlandse en Franse ondertiteling.

@Uchi
Zo weet je ook al direct dat het ook gericht is voor het jonger publiek. Ik zeg natuurlijk niet dat het voor ouderen verboden is om bijvoorbeeld Toy Story te zien maar als ze zelfs de taal veranderen geeft het toch een duidelijke boodschap naar welk doelpubliek de film gericht is.


Als je een film moet richten op het jongere EN het oudere publiek zul je de film moeten dubben ja. Kijk nu maar eens naar bijv. toy Story 2 (of 3, jouw feestje). Die films zorgen voor kinderen alleen voor lol, maar voor ouderen hebben ze vaak een boodschap, verwijzingen naar boeken en films en brengen ze meer emoties met zich mee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 17:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Arjan schreef:
Als je een film moet richten op het jongere EN het oudere publiek zul je de film moeten dubben ja. Kijk nu maar eens naar bijv. toy Story 2 (of 3, jouw feestje). Die films zorgen voor kinderen alleen voor lol, maar voor ouderen hebben ze vaak een boodschap, verwijzingen naar boeken en films en brengen ze meer emoties met zich mee.

Dit. De films worden gebubbed zodat kinderen de film ook verstaan. Het doelpubliek is dus IEDEREEN.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
KingLikesCookies BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 17:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Feb 2010
Berichten: 1423

Mario is vrij casual IMO, niet dat het richting kinderen is gericht, maar dat de regels vrij simpel zijn en niet complex zijn.
Echte hardcore vind ik dan eerder iets al Total War of Arma II, meer realistisch en niet iets wat iedereen graag speelt.

Je kunt gewoon niet elke game sorteren in casual of hardcore, elke (echte) game heeft wel een meer hardcore of casual. MW2 vind ik daar een goed voorbeeld op: casual omdat het niet echt realistisch is (omdat de mainstream heartbeat-sensors cool vindt en niet geeft om de realisme), hardcore omdat je dingen als perks hebt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 17:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

XboxFan785 schreef:
Ik praat over Vlaanderen(waar we dat GELUKKIG NIET DOEN) maar ik weet het; de waarheid kwetst.


Jij praat over Vlaanderen omdat we je al belachelijk gemaakt hebben over België en Europa. Toon me eens waar je Vlaanderen zei in onderstaande voorbeelden. Geef gewoon toe dat je argument over dubs fout is. Die films hebben ook leeftijdsratings trouwens. Gebruik die misschien als argument.

XboxFan785 schreef:
En bij films is het duidelijk, komaan die worden zelfs GEDUBBED zodat de kindjes het gemakkelijker begrijpen. Maar soit je hebt altijd van die oudere gasten die nog in hun kindertijd zitten zeker?


XboxFan785 schreef:
Ik praat over België en de enige films die gedubbed worden in BELGIE zijn kinderfilms. .


XboxFan785 schreef:
In België worden geen films gedubbed behalve animatiefilms en in Duitsland en Frankrijk worden praktisch alle films gedubbed. Als je me niet gelooft mag je je TV aanzetten en een film zien rond 8 uur in de avond op RTL of France.


Maar goed, dan zijn The Simpsons en co. niet geschikt voor kleine kinderen want die worden niet gedubbed. Jouw logica.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
XboxFan785 BerichtGeplaatst: 21 Jul 2010 20:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 132

Joni Philips schreef:
Jij praat over Vlaanderen omdat we je al belachelijk gemaakt hebben over België en Europa. Toon me eens waar je Vlaanderen zei in onderstaande voorbeelden. Geef gewoon toe dat je argument over dubs fout is. Die films hebben ook leeftijdsratings trouwens. Gebruik die misschien als argument.

Maar goed, dan zijn The Simpsons en co. niet geschikt voor kleine kinderen want die worden niet gedubbed. Jouw logica.


Ik woon in Vlaanderen en praat over mijn huidige situatie maar ik heb vernomen dat u ook in Vlaanderen woont en dus hetzelfde heeft; enkel films gericht naar jongeren worden gedubbed.

In The Simpsons werd er gespot met Khomeini, de kleine mannen begrijpen dat toch niet. Homer drinkt namelijk ook veel bier dus da's positief voor de jongeren zeker?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Laatstewoord BerichtGeplaatst: 22 Jul 2010 12:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Mrt 2009
Berichten: 75

Ik vind die hele casual/hardcore discussie sowieso al nergens op slaan.

Doet me een beetje denken aan dat typische gejammer van kinderen die bang of boos worden dat hun papa's en mama's met hun favoriete speelgoed gaan proberen meespelen en daarbij inbreuk maken op hun eigen wereldje.
(nee lief gamed.nl publiek ik vind jullie geen kinderen hoor).

En om die geliefde generatiekloof (want dat is het toch uiteindelijk) nog in stand te houden word zo'n casual/hardcore term opgegooid, om dan maar de grenzen van het eigen wereldje binnen dat terrein aan te geven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 22 Jul 2010 12:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

XboxFan785 schreef:
In The Simpsons werd er gespot met Khomeini, de kleine mannen begrijpen dat toch niet. Homer drinkt namelijk ook veel bier dus da's positief voor de jongeren zeker?
De film is echter wel gedubbed, dus de film is wel voor kinderen en de serie niet ondanks het feit dat het gaat om dezelfde humor?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 22 Jul 2010 12:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Joni Philips schreef:
XboxFan785 schreef:
In The Simpsons werd er gespot met Khomeini, de kleine mannen begrijpen dat toch niet. Homer drinkt namelijk ook veel bier dus da's positief voor de jongeren zeker?
De film is echter wel gedubbed, dus de film is wel voor kinderen en de serie niet ondanks het feit dat het gaat om dezelfde humor?

Wat een logica inderdaad. Of The Simpsons is geschikt voor kinderen durf ik niet te zeggen, maar ik zou niet zeggen dat het ervoor bedoeld is. The Simpsons was toch (één van) de eerste tekenfilmserie(s) die geschikt was voor volwassenen! Ik vind het ook helemaal geweldig. Leuker dan bijv. South Park.

De film wordt gewoon gedubbed om een groter publiek te bereiken, dat is nogal logisch. Ik weet niet wat voor age rating The Simpsons heeft, vast een lage, maar dat is ook meestal omdat de volwassen thema's niet begrepen worden door kinderen.

Kijk bijvoorbeeld naar Up. De film begint met een gezin dat geen kinderen kan krijgen en daarna de dood van een vrouw, en daarna dat gepoogd wordt de hoofdrolspeler in een opvanghuis te plaatsen. Dat zijn aardig volwassen thema's, maar worden gesuggereerd dus dan kan het prima in een kinderfilm.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
laraishond BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 02:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Nov 2009
Berichten: 494

toen ik klein was snapte ik niet eens waarom mijn oudere broer nou zo moest lachen om the Simpsons.


anyway, nintendo casual of hardcore? (want daar ging dit topic over )
Ik word een beetje moe van dat gezeur of iets nou casual of hardcore is. En ja, ik weet dat ik er nu zelf aan mee doe.

Veel hardcore (kuch) gamers veronderstellen dat wanneer een game als casual gezien wordt, het meteen een slecht spel is.
Casual betekend dat het een breed publiek aanspreekt... niet dat het slecht is (niet dat slechte games altijd casual genoemd worden, maar meestal wel andersom). Zo logisch als wat, maar gamers gaan er vaak mee in de fout.
De meeste gamers die zichzelf hardcore noemen vergeten dat games als modern warfare ook een groot publiek aantrekt en dus ook casual is. Van games als wii sports is het algemeen bekent dat het een groot publiek aantrekt, en dus casual genoemd wordt. Wanneer een game deze benaming krijgt wordt hij meteen in de grond gestampt door de hardcores, terwijl het eigenlijk een leuk spel is.

Het is wel zo dat veel spellen a la wiisports het spelen niet waard zijn. Wiisports zelf echter wel. En toch wordt het de grond in gestampt.

Trouwens, ´hardcore´titels zoals gta (wat eigenlijk dus echt geen hardcore is), worden zelfs pas ECHT hardcore als ze voor de wii/ds verschijnen... door slechts een kleine groep gekocht.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group