Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
GeneralSecura BerichtGeplaatst: 22 Apr 2010 14:52    Onderwerp: Wi-Fi problemen met Wii en DS Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Apr 2010
Berichten: 55

Ik zit met nogal een probleem want mijn Wii's Wi-Fi werkt niet meer, en ik begrijp niet waarom.

Mijn router is niet direct in de modem aangesloten, maar ik maak gebruik van de Hercules ePlug 200 om op mijn kamer (tweehoog) toch internet te hebben. De kabel die uit die ePlug komt gaat naar mijn router, en vanuit mijn router naar mijn PC. Dit werkt prima. Een beetje traag af en toe, maar op zich prima. Ik heb ook zo'n antennetje op mijn router zitten waardoor ie volgens mij ook draadloos internet uitzendt. De Wii staat nog geen meter van de router af, de router staat gewoon bovenop mijn bureau zonder enige obstakels eromheen, dus ik begrijp het probleem niet.

Ik heb bij de Internet Settings van m'n Wii gewoon m'n IP-adressen en DNS enzo ingevoerd, en dan blijf ik error code 51330 krijgen. Volgens de troubleshooting website van Nintendo houdt deze code in dat er een probleem is met de beveiliging van de verbinding en zegt dat ik mijn WEP/WPA code moet invoeren. Maar mijn internetverbinding maakt daar geen gebruik van. Tenminste, als ik 192.168.1.1 intyp bij de browser om naar mijn router-instellingen te gaan staat er bij Security disabled. Dus daar zou het ook niet aan moeten liggen, volgens mij.

Verder zou het volgens de Nintendo site kunnen liggen aan het kanaal van mijn router. Ik weet op zich niet hoe ik bij de kanaalinstellingen kan komen, dus misschien dat dit het is. Ook moet ik de router op "mixed" of "b/g" mode zetten. Ook hier geen idee waar ik dat kan vinden.

Weet iemand raad?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Louis Tinner BerichtGeplaatst: 22 Apr 2010 17:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Mrt 2009
Berichten: 371

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik net een wii had, met diezelfde errorcode... Erg irritant, ik heb er zelfs zo'n adapter voor gekocht zodat ik via de internetkabel wel connectie had... Volgens mij hadden we toen ook geen beveiliging op ons draadloos internet. Toen we dat wel hadden, heb ik die code ingevuld en vanaf toen deed ie het gewoon. Dus misschien je draadloos internet toch maar beveiligen....
Je kan Nintendo ook altijd effe bellen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kaart BerichtGeplaatst: 29 Apr 2010 14:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Sep 2009
Berichten: 84

Ik zou zoals mijn bovenbuurman je al aanraadde eerst proberen je router te beveiligen. De DS ondersteunt volgens mij geen WPA beveiliging dus zou je voor WEP moeten gaan, de Wii ondersteunt wel WPA. Sowieso is het een slecht idee om je router niet te beveiligen, maar dat moet je zelf weten.

Verder hoef je geen IP-adressen en DNS etc. in te vullen in een normale situatie. Als je, je router op DHCP zet (dat tie automatish IP adresjes uitdeelt) hoef je enkel verbinding te maken en de rest gaat vanzelf.

Over dat b/g en mixed verhaal: dit is de Wifi mode waarin je router werk. B is oud en traag, G is tegenwoordig redelijke standaard, er is ook nog N dat is nieuw en wordt nog niet veel gebruikt in thuis situaties. Je kunt deze instellingen meestal vinden bij de Wireless instellingen van je router.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GeneralSecura BerichtGeplaatst: 29 Apr 2010 14:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Apr 2010
Berichten: 55

Moet ik voor 64bit of 128bit WEP gaan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kaart BerichtGeplaatst: 29 Apr 2010 17:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Sep 2009
Berichten: 84

Met 5seconden Googlen had je dit kunnen weten. Van de officiële Nintendo support pagina:

You can either create a 10-digit (64-bit) or 26-digit (128-bit) key. We recommend the 10-digit. Consider using an easy-to-remember number.

Bron: http://www.nintendo.com/consumer/wfc/en_na/ds/wrWEPkeyHelp.jsp
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 29 Apr 2010 18:20    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24890

Dus, we gaan voor de gemakkelijkst te kraken beveiliging? 128-bit aub. WEP is al hackbaar genoeg.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GeneralSecura BerichtGeplaatst: 29 Apr 2010 19:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Apr 2010
Berichten: 55

Ik heb een beetje met die beveiligingsinstellingen lopen kloten en nu is het probleem opgelost.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group