Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2  
Joris BerichtGeplaatst: 23 Mei 2007 20:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jul 2006
Berichten: 3094

Misschien die verkiezing van de KRO er in verwerken, waarbij Nederlanders mochten stemmen wie de grootste Nederlander was (en waarbij je dan duidelijk ziet dat de meerderheid meestal genegeerd mag worden)

1 Pim Fortuyn (politicus)
2 Willem van Oranje (verzetsstrijder tegen Spanjaarden)
3 Willem Drees (premier in vier na-oorlogse kabinetten)
4 Antoni van Leeuwenhoek (cel- en microbioloog; grote bijdrage geleverd aan microscoop)
5 Desiderius Erasmus (filosoof, humanist)
6 Johan Cruijff (een van 's werelds grootste voetballers en coaches)
7 Michiel de Ruyter (Nederlands admiraal, groot zeeheld)
8 Anne Frank (Joods meisje, omgekomen in Tweede wereldoorlog; formeel geen Nederlandse)
9 Rembrandt van Rijn (schilder)
10 Vincent van Gogh (schilder)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 23 Mei 2007 20:17    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Ik schaam me er nog voor....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mr. Meth BerichtGeplaatst: 26 Mei 2007 16:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 06 Mei 2007
Berichten: 21

Mijn advies aan jou. Neem een onderwerp dat de docent nog niet zo vaak is tegengekomen. Voor mijn eigen Gechiedenis examen opdracht moesten we onderzoeksvragen opzetten over een willekeurig(e) historisch(e) persoon/gebeurtenis. Ik heb de (in de Westelijke Wereld) vrij onbekende generaal Sallahdin gekozen en een 8.5 ontvangen. Omdat mijn verslag iets nieuws bracht.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tom_V BerichtGeplaatst: 27 Mei 2007 09:49    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Aug 2006
Berichten: 1712

Jesse schreef:
Ik schaam me er nog voor....


En terecht. Over 200 jaar weet niemand meer wie Fortuyn was. Wij kozen tenminste voor Pater Damiaan. Een man uit één stuk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 27 Mei 2007 10:05    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

tarantino schreef:
Jesse schreef:
Ik schaam me er nog voor....


En terecht. Over 200 jaar weet niemand meer wie Fortuyn was. Wij kozen tenminste voor Pater Damiaan. Een man uit één stuk.
En wie is Pater Damiaan op wereldgebied? Het is zker niet de enige priester die zoiets heeft gedaan. Dan ga je beter voor Daens die iets betekend heeft voor alle Belgen. Dr. Jansenss, Adolphe Sax en Jacques Brel zijn ook iets grootser op wereldschaal.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tom_V BerichtGeplaatst: 27 Mei 2007 10:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Aug 2006
Berichten: 1712

Joni Philips schreef:
tarantino schreef:
Jesse schreef:
Ik schaam me er nog voor....


En terecht. Over 200 jaar weet niemand meer wie Fortuyn was. Wij kozen tenminste voor Pater Damiaan. Een man uit één stuk.
En wie is Pater Damiaan op wereldgebied? Het is zker niet de enige priester die zoiets heeft gedaan. Dan ga je beter voor Daens die iets betekend heeft voor alle Belgen. Dr. Jansenss, Adolphe Sax en Jacques Brel zijn ook iets grootser op wereldschaal.


Kom, kom... de enige in je lijstje die écht iets betekende op wereldschaal is Paul Janssen. Daens is net hetzelfde als Damiaan. Sax vond een instrument uit for f*ck sake en Jacques Brel... vraag een doorsnee Amerikaan wie Brel was en je bent er geweest met je wereldgebied. Brel is bekend in West-Europa omwille van volkse muziek.

Wat ik zeg is: de Nederlanders kozen een figuur uit de recente geschiedenis die wat heilige huisjes intrapte en dat met zijn leven moest bekopen. In het licht van 's lands geschiedenis heeft die niks bewezen. Een figuur als Damiaan bijvoorbeeld heeft dat wel, anders was hij nu al uit onze geschiedenisboeken verdwenen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tom_V BerichtGeplaatst: 27 Mei 2007 10:33    Onderwerp: Re: Profielwerkstuk, onderwerpen? Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Aug 2006
Berichten: 1712

robert.wittenaar schreef:

De onderwerpen moeten passen bij één van de volgende vakken:
- Economie
- Geschiedenis
- Aardrijkskunde


Om even ontopic te blijven; ik heb er eentje die bij alledrie de vakken past.
"De invloed van de beeldenstorm en de daaraan gekoppelde vlucht van Vlamingen op de Gouden Eeuw."
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group