Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Devilly BerichtGeplaatst: 08 Apr 2007 20:29    Onderwerp: Amerikaanse SNES-games Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Sep 2006
Berichten: 2484

Hoi allemaal. Ik ben van plan om een SNES te kopen voor Chrono Trigger, maar omdat die game niet in Europa is uitgekomen weet ik niet wat ik nu moet doen. Ik heb een keer iets gehoord over een convertor, kan dat Kan iemand mij uitleggen hoe het allemaal werkt?

Naja, alvast bedankt (hoop ik )

P.S.: ik heb gezocht naar een topic over zoiets, maar ik kon niets vinden. Neem 't me niet kwalijk als deze nu dubbel bestaat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 08 Apr 2007 20:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24890

Koop een Amerikaanse SNES, anders moet je op zoek naar een convertor of een Game Genie ofzo iets, maar dat zal wsl zeldzamer zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
crono BerichtGeplaatst: 08 Apr 2007 21:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 10 Jan 2006
Berichten: 23

Weet je wel hoe duur crono trigger voor de snes is op het moment??? denk niet dat je onder de 100 euro uit komt,als het al geen 200 is,net als FF3 of super mario rpg.

Er zijn een heleboel converters,maar kijk uit welke je koopt,ik heb er ook namenlijk 3 :-s normal,fx en nog iets met nieuwe beveiliging,ook in de action replay's zitten converters(action replay 2 en hoger,dit zijn over het algemeen ook de betere converters)

Ik denk dat het handigers is deze op de pc te spelen via een emu,of anders op een xbox met emu,of je probeert de psx versie handiger en goedkoper.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Cor BerichtGeplaatst: 08 Apr 2007 22:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Als ik rondkijk op marktplaats en eBay worden er nog wel converters aangeboden, voor rond de twintig euro.
En crono heeft gelijk, chrono trigger is erg duur. Momenteel staat er eentje op eBay die over 6 dagen afloopt en nu al op negentig euro staat. Ik denk dat dat nog wel omhoog gaat als de veiling tegen het eind loopt.

Op deze site staan de mogelijkheden uitgelegd om Amerikaanse spellen te spelen. Het ligt er dus aan wat goedkoper/makkelijker te krijgen is, een converter of een Amerikaanse SNES, maar beide zouden wel moeten werken.

Via een emulator spelen is waarschijnlijk het makkelijkst, maar dit is tevens illegaal en hier kunnen we je dus niet mee helpen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Devilly BerichtGeplaatst: 08 Apr 2007 22:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Sep 2006
Berichten: 2484

Ik zal wel eens kijken. Ik weet ook wel dat het niet goedkoop zal worden, maar het is een klassieker en eentje die ik ontzettend goed vind, dus het zou vet zijn als ik hem daadwerkelijk in mijn bezit zou hebben. Maar misschien hou ik het wel bij de emu..maar toch bedankt! Ik zal het wel laten weten als (als het al gebeurt) ik het spel heb.

P.S.: oh ja, ik heb hem al als rom met emulator, maar ik wil hem toch wel erg graag hebben. Ik vind het ook veel leuker een spel op de tv (console) te spelen...is veel relaxter. En ik zou het toch wel een eer vinden om het spel in m'n bezit te hebben (het is toch wel een echte collector's item).
En daarbij is het de bedoeling om dan ook meteen games als Secret of Mana (nog in overvloed beschikbaar), Secret of Evermore (deze twee Secret of ... games zie ik als een serie, i.p.v. de Mana-serie als een serie te zien) en misschien Super Mario RPG (moeilijk te krijgen, maar ook een eer om te hebben ) te halen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
crono BerichtGeplaatst: 08 Apr 2007 22:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 10 Jan 2006
Berichten: 23

Hahaha je weet wel je games zeg.

Crono trigger en FF3/6 zijn de enige goede games van de snes die ook op de psx zijn uitgekomen,dus die games kun je daarop spelen.(makkelijker aan te komen)
De ander zijn ook goed,maar had je beter kunnen kopen in de tijd dat de snes nog verkocht werd,ik heb de meeste echt,maarja die verkoop ik dan weer niet,omdat ik zelf ook zo'n verzamel freak ben :-s De meeste heb ik dus echt,behalve de jap spellen,die moet ik wel via emu spelen,omdat die vertaald zijn naar engels.

Succes met je zoektocht en neem er een bijbaantje bij om alles te kunnen kopen ;-)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Cor BerichtGeplaatst: 08 Apr 2007 22:59    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Ach, waarschijnlijk zullen ze niet snel in waarde dalen, dus je kunt het ook als een investering zien .
Succes ermee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 09 Apr 2007 09:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24890

De PS1 versie van Chrono Trigger is ook niet echt goedkoop en toch alleen in Japan verschenen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Devilly BerichtGeplaatst: 09 Apr 2007 09:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Sep 2006
Berichten: 2484

Citaat:
Ach, waarschijnlijk zullen ze niet snel in waarde dalen, dus je kunt het ook als een investering zien .
Succes ermee.

Ik ga ervan uit dat games als Chrono Trigger alleen nog maar in waarde toenemen en anders zie ik het gewoon als een heel mooi collector's item. En bedankt.

Citaat:
Hahaha je weet wel je games zeg.

Crono trigger en FF3/6 zijn de enige goede games van de snes die ook op de psx zijn uitgekomen,dus die games kun je daarop spelen.(makkelijker aan te komen)
De ander zijn ook goed,maar had je beter kunnen kopen in de tijd dat de snes nog verkocht werd,ik heb de meeste echt,maarja die verkoop ik dan weer niet,omdat ik zelf ook zo'n verzamel freak ben :-s De meeste heb ik dus echt,behalve de jap spellen,die moet ik wel via emu spelen,omdat die vertaald zijn naar engels.

Succes met je zoektocht en neem er een bijbaantje bij om alles te kunnen kopen ;-)

Ik weet het! Komt vooral doordat ik pas sinds korte tijd echt geďnteresseerd ben in games. In de tijd van de SNES wist ik amper dat er zoiets bestond als games. Ik speelde altijd bij een vriend SMB, Duck Hunt en TMNT op de NES, maar mijn eigen eerste game (afgezien van de computergames) was Mickey's Racing Adventure voor de GBC en de eerste game (weer afgezien van de computergames) die ik zelf heb gehaald was Pokémon Red. Daarbij komt dat als je games als Chrono Trigger zonder doosje koopt, ze al een stuk minder waard zijn (is misschien niet zo mooi, maar het bespaart je wel bakken met geld ).
En ook jij, bedankt.

Ik laat nog wel weten wat ervan is gekomen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Devilly BerichtGeplaatst: 09 Apr 2007 09:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Sep 2006
Berichten: 2484

Joni Philips schreef:
Koop een Amerikaanse SNES, anders moet je op zoek naar een convertor of een Game Genie ofzo iets, maar dat zal wsl zeldzamer zijn.


Is goed, zal ik doen. Bedankt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
crono BerichtGeplaatst: 09 Apr 2007 12:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 10 Jan 2006
Berichten: 23

@Joni Philips

De stand alone game is inderdaad alleen uitgekomen in japan,in de usa en europa is de game in een dual pack uitgekomen samen met FF3,die heb ik zelfs voor 10 euro gekocht hier. je heb 2 versies,1 met crono trigger en FF3 en 1 met FFV en 4 geloof ik,1 daarvan heet FF origens de ander weet ik niet.Kan ook niet de namen nakijken,me zus heeft sinds een tijdje een ps2 en heeft daarom een paar psx rpg's meegenomen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 09 Apr 2007 12:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24890

Je hebt gelijk, ik dacht dat je enkel Anthology (V en VI in Amerika, IV en V in Europa) en Origins (1 & 2) had, maar je hebt ook nog Final Fantasy Chronicles waar Chrono Trigger en FFIV samenzitten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Devilly BerichtGeplaatst: 10 Apr 2007 09:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Sep 2006
Berichten: 2484

Ik heb een Amerikaanse Chrono Trigger (en Super Mario RPG) gevonden, al moet ik ze nog wel zien te bemachtigen . Maar ik kan nergens een Amerikaanse SNES vinden, kan iemand mij vertellen waar ik deze zou kunnen vinden? En kun je die trouwens gewoon zo op het Europese stroomnet aansluiten?

Alvast bedankt..

***edit***
Of weet iemand misschien welke converter ik daarvoor nodig heb?
Ik ben ten einde raad.. .............want hier (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//computer-software.marktplaats.nl/games-nintendo-nes-64-gamecube-wii/84616850-ntsc-to-pal-converter-voor-usa-jap-spellen-snes.html%3Fxref%3D1), wordt een convertor verkocht. Is dat een goede?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 10 Apr 2007 10:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Ik heb hier nog nooit mee gewerkt hoor, maar als je die link bekijkt die ik je eerder gaf (deze dus) werd er gepraat over extra aanwezige pinnen voor de Super FX chip. Als je dat plaatje vergelijkt met wat er op marktplaats staat, dan lijkt het er inderdaad op dat die pinnen aanwezig zijn.
Mijn oordeel als leek zijnde is dus dat het zou kunnen, maar misschien kun je beter nog even wachten op iemand die er wat meer verstand van heeft.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 10 Apr 2007 11:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

Ik heb hier in de straat een Amerikaans meisje gehad (vader reisde heen en weer tussen NL en Amerika voor zijn werk) en zij had een zelfde converter als die aangeboden wordt op het plaatje. Ik heb er zelf veelvuldig mee gespeeld en nooit problemen mee gehad, werkte uitstekend
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Devilly BerichtGeplaatst: 10 Apr 2007 12:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Sep 2006
Berichten: 2484

Even off-topic: als ik een Playstation (1) game koop, in dit geval Chrono Cross, kan ik die dan m.b.v. een emulator op mijn computer spelen? Ik heb namelijk geen buitenlandse of omgebouwde Playstation.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 10 Apr 2007 23:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Ja, dat kan.
Voor de meeste ps1 emu's heb je echter de BIOS nodig, die je legaal (althans, legaal in de VS, ik weet niet wat de status in NL is) van je eigen playstation kan rippen, maar dat wil niet zonder gamesharks en dergelijke. Sommige emulatoren hebben dit niet nodig en emuleren ook de BIOS. Echter, volgens mij is het wettelijk gezien een behoorlijk grijs gebied wat ik binnenga als ik je hiermee zou helpen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Apr 2007 07:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24890

Bleem werkt goed en PCSX is ook goed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Devilly BerichtGeplaatst: 11 Apr 2007 08:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Sep 2006
Berichten: 2484

Oké, bedankt. Dan zal ik Chrono Cross denk ik ook maar eens gaan aanschaffen, denk ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group