Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
27 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
20 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Maart 2024 
(0) 
(2) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
Rise of the Ronin
Skull and Bones
Final Fantasy VII Rebirth
Gamed Gamekalender Maart 2024
Nieuws:

'Ontwikkeling DLC consolegames te duur'


Door Rene Groen op 14-02-2012 om 15:36
Bron: Hookshot Inc.

Het lijkt ideaal voor kleine ontwikkelaars, digitale platformen om een game op uit te brengen. Tim Schafer schijnt nu echter een ander licht op de zaak.

De ontwikkelaar van studio Duble Fine bracht zelf al enkele games uit op digitale platformen, toch laat hij nu in een interview weten dat de console download services ontmoedigend zijn voor onafhankelijke ontwikkelaars. De systemen zijn zeer gesloten en je dient door een hoop ringen te springen voor belangrijke zalen als patches of het ondersteunen van je game. Het uitbrengen van een patch gaat volgens hem gepaard met een flink prijskaartje van $40,000, een prijs die je per patch neer dient te leggen als ontwikkelaar.
quote:
"We maken maar wat graag downloadable games, maar we kunnen dit niet op deze systemen. Ik bedoel, het kost $40,000 om een patch uit te brengen, wij kunnen dit simpelweg niet betalen. Open systemen als Steam staan ons toe om onze eigen prijzen te bepalen en dingen compleet alleen te doen, kijk naar Minecraft. Dit is dan ook waar de mensen naartoe gaan."

Edge haalt een voorbeeld aan van Double Fine zelf. Hun game Costume Quest had een bug die je gehele game kon verstoren, echter vertelde Schafer destijds dat er geen patch kwam omdat ze hier niet de mankracht voor hadden. Het werkelijke verhaal is echter dat ze het bedrag niet konden betalen om de patch uit te brengen.

Een tweede voorbeeld vinden we bij de retailgame Brütal Legend, welke eveneens een bug bevatte in de PlayStation 3 versie. Om dezelfde redenen werd ook deze niet aangepakt, uitgever Electronic Arts wilde eveneens niet inspringen omdat ze geen game wilde repareren die het toch al slecht had gedaan qua verkopen.


15:40  LEGO en Star Wars verlengen contract
15:26  Morrowind en Cyrodiil mogelijk in Skyrim
 Reacties (2)
 Pagina: 1
WDBmasamunezero op 15-02-2012 om 04:46 [Niv: 12 / Exp: 582]
Dit is gewoon erg slechte zaak, snap best een game zonder kleine bug uit brengen dat dat bijna niet kan., maar een game slopnde bug hoord gewoon gefix te worden of het nu een game van een euro is of 50 of het goed verkoopt of niet.
Blijkt wel weer dat dit gewoon een schijt tijdperk is voor games vergeleken met de NES SNES tijd.
Maar goed dat EA geen crap daar om gaf om zulke dingen is dan toch ook geen nieuw nieuws.

spitfiresoul op 16-02-2012 om 15:53 [Niv: 57 / Exp: 2854]
snap het wel dat ze dit duur vinden.

maar snap dat prijskaartje ook wel. er gaan nu al zoveel bedrijven kort door de bocht door een halfafgewerkt game te maken en dan te patchen. zonder dat prijskaartje zou er denk ik meer game op je hdd staan dan dat er op je schijfje staat door overvloed aan patches door gerushte launches...

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.