Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

SCEE betreurt multiplatform Insomniac


Door Joni Philips op 03-12-2011 om 09:23
Bron: CVG

Jarenlang steunde Insomniac Games exclusief Sony Computer Entertainment, maar na zeven PlayStation 3 games ontwikkelt het bedrijf nu een multiplatform-spel.

Bij Sony Computer Entertainment steunen ze Insomniac in hun nieuwe stap, maar dat betekent niet dat ze ermee blij zijn. Tegen het Official PlayStation Magazine UK vertelde Sony Computer Entertainment Europe baas Jim Ryan dat hij het spijtig vindt dat Insomniac multiplatform games gaat ontwikkelen. In een ideale wereld zou de studio nog steeds exclusief werken, vertelde hij. Het is echter geen ramp omwille van de kracht van hun interne studio's, waarbij hij hintte naar enkele grote aankondigingen voor 2012.


09:32  Alan Wake groter succes dan gedacht?
15:58  Notch trekt zich terug van Minecraft
 Reacties (31)
 Pagina: 1 | 2
zie sang op 03-12-2011 om 10:33 [Niv: 80 / Exp: 3986]
Ik niet omdat Insomniac perfeckt de ps3 onder de knie heeft en 360 nu eens zal ondervinden wat het is om games te krijgen die niet voor hun bedoelt zijn !!!

Gast (86.92.226.xxx) op 03-12-2011 om 11:15
Dat slaat ook werkelijk nergens op xD.

Gast (216.218.254.xxx) op 03-12-2011 om 11:24
Ha, weer duidelijk het zinkend schip zoekt bemanning verhaal. Multiplatform is the way to go en nu de WiiU de architecture van de Xbox 360 deelt zal de PS3 steeds meer in de vergetelhoek terecht komen.

Gast (46.144.44.xxx) op 03-12-2011 om 11:42
@ gast 216.218

Wat een onzin. Er zijn bijna evenveel PS3's als X360's verkopcht. Daarbij heeft Sony meer eigen studios dus blijven er games komen!

Vanuit Insomniac kan ik begrijpen dat ze de keuze hebben gemaakt multiplatform te gaan, maar verhalen over zinkende schepen wijzen alleen op het ontbreken van enig realiteits besef en een stuitende domheid

Codewarrior op 03-12-2011 om 11:43 [Niv: 110 / Exp: 5485]
Inderdaad gast, want de afgelopen 2 jaar kreeg alleen de PS3 exclusive na exclusive terwijl de competitie casual zooi kreeg. Nu dat Sony ook Sucker Punch heeft gekocht, wil ook Quantic Dream gekocht worden door Sony.

Serieus, kijk maar hoeveel in house developpers Sony heeft, meer dan Ninty en MS samen.

Gast (86.83.92.xxx) op 03-12-2011 om 11:46
Het is sowieso pure geldverspilling en de overlevingskansen zijn stukken minder om het juist niet te doen. Al het bloed en zweet die ze in de PS3 instoppen om vervolgens een middelmatige game uit te perzen... Ik denk dat ze het beu zijn...

Gast (176.31.202.xxx) op 03-12-2011 om 12:10
Ik deel de mening van 216 en 86. Het lijkt erop dat ze Sony beu zijn. De PS3 is gewoon een slecht doordacht systeem. Of ze nu al volledig zinken is nog maar de vraag, maar ze zijn duidelijk een zinkend schip.

Gast (62.195.130.xxx) op 03-12-2011 om 12:11
Insomniac middelmatige games? mischien ratchet and clank all 4 one verder zijn hun games toch van een hoog niveau.

Bovendien het is niet alsof Sony nu opeens een slechte band met ze heeft ze hadden altijd al de vrijheid multiplatform te gaan. Bungie heeft vast ook nog steeds een goede band met Microsoft onderling zijn die bedrijven echt niet zo vijandig hoor. ;)

Gast (184.105.144.xxx) op 03-12-2011 om 12:12
Tsja, als 2 systemen dezelfde architecture gaan delen met een groot marktaandeel dan is het snel duidelijk wie de nog slechtere ports gaat krijgen dan ze al doen...de PS3.

Gast (46.144.44.xxx) op 03-12-2011 om 12:25
Gast 176.31. waar baseer je op dat het een zinkend schip is? Sony heeft meer exclusives (want meer eigen studios), bovendien verliezen ze Insomniac niet, maar zijn die alleen niet meer exclusief.

@gast 184.105
Er is geen bevesteging dat de WiiU dezelfde architectuur gaat gebruiken. Bovendien is nog maar af te wachten wat voor marktaandeel die gaan halen.

En indien iedereen maar gaat porten kan je je serieus afvragen hoe interresant die console voor gamers wordt. Nogmaals, er zijn bijna evenveel PS3's als X360's verkocht, die worden echt niet meteen verlaten!

Gast (193.202.110.xxx) op 03-12-2011 om 13:34
Tja, ik zou ook niet voor sony willen werken. Topontwikkelaars als Insomniac zijn gewoon helemaal naar afgrond gegaaan door sony. Het gerucht gaat ook dat Insomniac gedwongen werd door sony om van Ratchet overstappen op de Resistance.




Gast (46.144.44.xxx) op 03-12-2011 om 13:37
@gast 193.202

Want Naughty Dog is echt kapot ja!

Bovendien zijn er 3 hele Ratchet games uitgekomen. Insomniac is ook groot geworden door Sony, dus ja , Sony maakt ze echt kapot. Daarom ook dat Sucker Punch graag met ze werkt, evenals vele andere!

Wat een domme opmerking weer...

Gast (193.202.110.xxx) op 03-12-2011 om 13:56
@Gast (46.144.44.xxx)
Insomniac is groot geworden met Spyro. Ratchet en Resistance zijn lang niet zo goed als Spyro was. Resistance maken voor sony of weggaan bij Sony? Keuze snel gemaakt.

David Jaffe ging ook weg en Cory Barlog ook.

Joni Philips (Eindredacteur) op 03-12-2011 om 14:03 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
@Gast (193.202.110.xxx): Je weet toch dat David Jaffe exclusief samenwerkt met Sony?

Gast (193.202.110.xxx) op 03-12-2011 om 14:38
Lol, Jaffe ging weg, en nu stopt Sony miljoenen in Eat Sleep Play. $Kaching$ voor Jaffe.

GoW was ongetwijfeld de grootste nieuwe IP van Sony's op de PS2, en dat wist sony al te goed. Al had Jaffe geen zin om hard te werken aan een grote titel voor Sony omdat hij er niet genoeg voor terug zou krijgen.

Het is hier ook wel duidelijk dat Insomniac multiplatform gaat omdat ze niet tevreden zijn met Sony op bepaalde fronten. Sony zou het liefst zelfs Insomniac inlijven, laat staan dat ze niet met insomniac zouden willen doorblijven werken als 2nd party developer.


Codewarrior op 03-12-2011 om 14:53 [Niv: 110 / Exp: 5485]
"Het gerucht gaat ook dat Insomniac gedwongen werd door sony om van Ratchet overstappen op de Resistance. "

Wat een bullshit lol. Insomniac heeft 2 ontwikkelingsteams waar ze tegelijk aan Resistance en Ratchet hebben gewerkt deze gen.


@Degenen die Resistance een slecht franchise noemen hebben de games niet eens gespeeld. Alle Resistance delen hebben een mooi cijfer op Metacritics, waar zeuren jullie dan over?

@Degenen die PS3 een zinkend schip noemen, LOL.
http://factsvsfanboys.com/

Facts vs fanboys, nothing left to say.

Gewijzigd door Codewarrior op 03-12-2011 om 14:53

Gast (65.254.50.xxx) op 03-12-2011 om 14:55
Ach, als mensen eens zouden zien wat een epic mess Skyrim is op de PS3 dan begrijpen ze maar al te goed waarom ontwikkelaars multiplatform willen gaan om die PS3 architectuur achter zich te willen laten. De PS3 bezorgt niet meer dan kopzorgen.

Gast (46.144.44.xxx) op 03-12-2011 om 14:56
Gast 193.202
En waar kwam Spyro ook al weer exclusief voor uit? (Voordat de franchise kapot werd gemaakt?)

Juist ja, voor de Sony PlayStation.

Daarna, nu voor de PS2 (van Sony, ja!), de Ratchet franchise! Waar Sony zo slecht met Insomniac omging dat ze besloten de franchise op de PS33, opnieuw van Sony idd

Nu je het zo zegt is het iderdaad zo dat Sony slecht met iedereen om gaat ja.

Nogmaals, ik kan Insomniac begrijpen. Ze hadden of first-party kunnen worden (zoals SuckerPunch, nog zo'n studio die enorm slecht door Sony is behandeld) of ze zouden multi-platform gaan. Voor beide opties valt iets te zeggen.

En zoals Joni al aangaf. David Jaffe werkt nog steeds exclusief met Sony.

Gast (46.144.44.xxx) op 03-12-2011 om 15:00
@gast 65.254
gelukkig draaid Skyrim op de PC en X360 wel probleems ja.

Oh wacht...

Codewarrior op 03-12-2011 om 15:00 [Niv: 110 / Exp: 5485]
"Al had Jaffe geen zin om hard te werken aan een grote titel voor Sony omdat hij er niet genoeg voor terug zou krijgen. "

Bron of praat je gewoon onzin? Als David Jaffe met de grootste mond van alle devs ontevreden zou zijn met Sony zouden we dat geweten hebben.

Gast (193.202.110.xxx) op 03-12-2011 om 15:12
@Gezer
David Jaffe:" There isn't a pot of gold at the end of the rainbow, at least the current way the industry is set up."

http://www.1up.com/news/david-jaffe-project

Codewarrior op 03-12-2011 om 15:34 [Niv: 110 / Exp: 5485]
LOL das je bron? Datzelfde bron zegt dat het maar een PSP shooter game was. Dat zou straf zijn mocht die game een groter project zijn dan Twisted Metal PS3. Nergens disst hij Sony, hij heeft gelijk, er is geen pot of gold in een overzadigde shooter markt. Vooral niet in 2007 toen PSP piracy groot was waar je bron uit stamt.

Gast (217.123.101.xxx) op 03-12-2011 om 15:42
@Gezer op 03-12-2011 om 11:43: Nintendo hoeft ook geen studios op te kopen als in house studios omdat ze zelf genoeg kwaliteitsteams in huis hebben om topgames te maken itt Sony.

Gast (193.202.110.xxx) op 03-12-2011 om 15:48
@Gezer
Heb je het niet gelezen, hij zegt dat hij de titel wel af zou willen maken maar hij zegt dat het het niet waard is om AAA titels te maken, daarom deed hij GoW 2 niet en daarom werd Heartland gecanceled. Toen ging die independant met Eat Sleep Play.

Heartland ging verder in ontwikkeling na GoW 1, in 2007 kwam Calling All Cars uit, en rond die tijd was Heartland al gecanceled en GoW 2 gemaakt door een ander team.


Gast (46.144.44.xxx) op 03-12-2011 om 15:51
@gast 217.123

En die mensen melden zich allemaal gratis bij Nintendo aan?

Of je nu mensen aanneemt om ze samen een inhouse team te laten vormen of je neemt een succesvolle studio in zijn geheel over die graag met je samenwerken is volgens mij uiteindelijk hetzelfde. Een studio (team) die exclusief voor jou ontwikkeld.

Of niet soms?

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Overstrike
Type:
Game
Releasedatum:
TBA 2012
Ontwikkelaar:
Insomniac Games
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media