Onder de naam LMNO startte Steven Spielberg een samenwerking met Electronic Arts. We hoorden slechts mondjesmaat iets over het project, tot bekend werd dat deze geheel geannuleerd werd.
Jason Rohrer was een consulent van het project en laat zich bij de Montreal International Games Summit uit over de elementen waar het mis ging. Grootste probleem volgens hem was Steven Spielberg zelf, hij zou slechts beperkt zijn input geven. Het was vervolgens aan Doug Church en Randy Smith, de hoofden van de ontwikkeling, om de visie van Steven Spielberg uit te dragen.
Volgens Rohrer was het een zeer interessant project dat zeker potentie had. Het ging om de relatie tussen twee karakters en ze hadden hierbij een idee voor een aspect binnen deze relatie. Het idee dat hij zelf gaf voor dit idee interesseerde het ontwikkelteam niet, waarna hij niets meer van ze vernam. Enige tijd later hoorde hij dat het complete team van het project afgehaald was.
De problemen verbazen hem echter niet. Steven Spielberg was bijna nooit in de studio aanwezig en echt leiderschap ontbrak. Ook de manier van beslissingen nemen was volgens hem zeer raar en ineffectief. Zelf was hij aanwezig bij één van deze sessies, die in ging op het design. Er was een flinke groep mensen aanwezig die ideeën rondstrooide, van lagere producers tot het hoofd van de creatieve afdeling, zonder dat iemand een beslissing nam, zo ook niet Doug Church en Randy Smith.
Spielberg was de man die de creatieve visie moest bepalen, maar hij was ook hier niet aanwezig. Hij kwam eens per week binnen, echter heeft Rohrer hem zelf nooit gesproken. Zijn visie werd uitgedragen door Church en Smith, echter zonder dat hier goede sturing bij was, hetgeen Rorher dan ook ziet als hetgeen dat uiteindelijk gefaald heeft.
|