Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Skull and Bones
Banishers: Ghosts of New Eden
Preview:

Red Orchestra 2


Door Joni Philips op 14-08-2011 om 12:48
Bron: Gamed

Origineel was Red Orchestra: Combined Arms één van de vele leuke Unreal Tournament 2004 mods, maar dankzij ontwikkelteam TripWire Interactive groeide de mod uit tot de succesvolle FPS Red Orchestra: Ostfront 41-45 welke nu een vervolg krijgt met Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad.

In Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad beleven we de Slag om Stalingrad, een beroemde strijd aan het Russische front. De strijd die duurde van 23 augustus 1942 tot 2 februari 1943, was een belangrijk keerpunt binnen de Tweede Wereldoorlog. In deze strijd werd de alliantie van Italië, Duitsland, Roemenië, Kroatië en Hongarije een zware slag toegebracht. Maar liefst 740.000 soldaten werden gedood of hevig verwond, en 110.000 soldaten werden gevangen genomen waarmee hun volledige invasie-leger uitgeschakeld werd. Ook de Sovjet-Unie leed er zware verliezen - één miljoen troepen - maar hun leger was twee keer zo groot en kon zo doorstormen en creëerde zo de gelegenheid voor de Westerse troepen om Hitler onder druk te zetten langs het Westen. Binnen de Tweede Wereldoorlog was de Slag om Stalingrad dan ook één van de belangrijkste binnen de Tweede Wereldoorlog en het is dan ook ideaal om de volledige game rond te bouwen.

Tijdens de ontwikkeling van Heroes of Stalingrad heeft TripWire natuurlijk hun werkwijze van Ostfront 41-45 gevolgd. Men heeft de Slag om Stalingrad zorgvuldig onderzocht en hun levels gebaseerd op grootse momenten binnen de Slag. Bepaalde slagvelden werden compleet nagebouwd binnen de game, zo is één slagveld compleet opgebouwd rond verschillende graansilo’s omdat deze Russen deze betonnen silo’s gebruikten als fort tegen de Duitse belegering. In andere games zou dit soort levels compleet genegeerd worden, maar in Red Orchestra draait alles rond realisme, waarbij zelfs de hete zomer van 1942 en de ijskoude winter van 1943 zo goed mogelijk dienen weergegeven te worden. De game wil ons dan ook laten beleven hoe het strijdveld was voor een echte soldaat. De game discrimineert hierbij niet, in de singleplayer-campagne (Heroes of Stalingrad is de eerste Red Orchestra met singleplayer) dien je zowel een Duitse als een Russische campagne tot een goed einde te brengen.


Dat eerder vernoemde realisme komt niet alleen terug in de levels, maar ook in de gameplay. Qua realisme zul je maar weinig FPS games tegenkomen die op het niveau van Red Orchestra staan en dat kan zeer pijnlijk worden voor beginnende spelers. Het is niet zo uitzonderlijk om met één kogel neergeknald te worden zonder dat je ooit een schutter zag. Je moet hierbij niet geloven dat die ene kogel een gelukstreffer was; roekeloos gedrag zal je keer op keer de nek om doen. In andere FPS games kun je desnoods even rustig achter cover kruipen om je gezondheid terug te krijgen, maar dat plezier krijg je niet in Heroes of Stalingrad. Je kunt enkel proberen een tijdelijk verband aan te leggen. Met momenten lijkt de game alleen gemaakt te zijn om aan te tonen wat voor slechte soldaten de spelers van Call of Duty en Battlefield zouden zijn in een echte oorlog.

Natuurlijk moet de game echter ook uit te spelen te zijn en daarvoor bevat Red Orchestra de nodige systemen. De basis van de gameplay werd gelegd binnen Combined Arms en Ostfront 41-45, maar binnen Heroes of Stalingrad worden de verschillende systemen verbeterd. In de eerste plaats werd het coversysteem onder handen genomen, wat zeer belangrijk is aangezien je niet kunt richten terwijl je loopt, en cover dus de enige veilige manier is om een vijand onder schot te nemen. Zo zal het nu mogelijk zijn om blind te vuren, iets wat zeer handig is om ‘suppressive fire’ neer te leggen zonder dat de vele snipers je in je vizier krijgen. Heel vitaal want zonder 'suppressive fire' zullen noch jij, noch je teammaats zich kunnen verplaatsen zonder te sterven. ‘Suppressive fire’ is namelijk bedoeld om te verhinderen dat de vijand rustig kan aanleggen om jou neer te knallen terwijl jij op zoek moet naar een nieuwe cover-plek.

Je staat er ook nooit alleen voor. Zowel in singleplayer als multiplayer dient je te werken als squad, waarbij je in de singleplayer bevelen dient te geven aan dit team. Dit is niet alleen belangrijk omdat zij je back-up zijn, maar ook omdat het aantal teammaats je aantal levens aanduidt. Als je sterft in de singleplayer, neem je namelijk automatisch het lichaam over van een teammaat waarmee je toegang krijgt tot zijn wapens. De kans bestaat dus dat je van een sniper in een normale soldaat belandt. Op deze manier is de pret niet te snel gedaan; pas wanneer heel je squad dood is, is het echt Game Over. Maar niet getreurd, zelfs dat zal frequent gebeuren voor beginnende spelers. Als je erin slaagt om een bepaald personage lange tijd te laten overleven, zul je ook visueel beloond worden. Je speler zal namelijk zichtbaar de sporen van de oorlog tonen, zo zal zijn uniform langzaam aftakelen.


Ook binnen de wapens en de tanks is het realisme belangrijk, dat is meteen ook de reden dat je zeer weinig tanks kunt gebruiken; maar deze wel zeer gedetailleerd zijn. Elk pedaaltje en luikje van de tank in het echt is aanwezig in de game. Binnen elke tank zul je dus rekening dienen te houden met een tiental onderdelen die belangrijk zijn om de tank te kunnen gebruiken. In elke tank zullen ook meerdere AI soldaten zitten die bepaalde functies uitvoeren en gedood kunnen worden als de vijand de tank penetreert. Zo is het mogelijk dat je op een gegeven moment de tank volledig alleen dient te besturen. Bij de wapens staat het realisme op eenzelfde hoog niveau. Vaste machinegeweren kunnen dienst doen als cover, bij een sniper-geweer heb je verschillende scope-types met elk een eigen nut, ...

In tegenstelling tot zijn voorganger krijgt Heroes of Stalingrad dus een singleplayer, maar het is toch de multiplayer (met maps voor groepen van 16, 32 en 64 spelers) waar men het meest de nadruk legt, en dan met name de Countdown mode. In deze mode hebben beide teams een bepaald objectief dat dient te verwezenlijkt worden binnen de tijd. Tegelijk mag je hierbij niet te rap van stapel lopen want de dood is ‘permanent’ in deze mode. Als je sterft, mag je pas de volgende ronde opnieuw meespelen; en als iedereen van je team sterft; is het automatisch gedaan. De Territory mode is iets vergevensgezinder en laat je effectief respawnen. Tijdens het spelen van beide modes word je beloond met ervaringspunten voor je verschillende rollen. Verzamel genoeg punten en je krijgt een promotie naar een hoger level, iets wat zowel na als tijdens de match kan gebeuren.

TripWire Interactive heeft dus duidelijk opnieuw de nodige aandacht aan Red Orchestra besteed. Net als zijn voorgangers lijkt Heroes of Stalingrad een echte culthit te worden; een game die zeer waarschijnlijk niet extreem populair wordt; maar die binnen vijf à tien jaar nog steeds in onze harten blijft. De game verschijnt op 13 september op Steam, op 16 september ligt hij in de winkels.


16:56  Packshot Sunday - Deel 3
12:45  Screenshots Toy Soldiers: Cold War
 Reacties (5)
 Pagina: 1
GekooktEi op 14-08-2011 om 12:55 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Ik had voor dit deel nooit echt op Red Orchestra gelet, maar dit klinkt toch behoorlijk als een spel voor mij... Lekker frustrerend lastig en realistisch, net als ArmA. Ik had ook ergens gelezen dat de singleplayer-missies niet lineair zijn, maar dat je gewoon vrij door het slagveld kunt lopen en je eigen steentje bijdraagt aan een overwinning, dat is ook wel een mooi gegeven.

Hij is nu ook maar €30 in de Steam pre-order, maar natuurlijk zal ik hem niet tot nauwelijks kunnen draaien op deze pc.

Robert op 14-08-2011 om 13:33 [Niv: 206 / Exp: 10294]
De game komt pas 13 september uit op steam.

http://store.steampowered.com/app/35450/?snr=1_7_7_151_13

Hij is trouwens erg mooi geprijsd. 31,49. Eindelijk niet een Dollar = Euro conversie.

Joni Philips (Eindredacteur) op 14-08-2011 om 13:52 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Oh, onverwacht uitstel

Thibby95 op 15-08-2011 om 00:40 [Niv: 11 / Exp: 554]
Echt een interessante game

Gast (94.210.198.xxx) op 15-08-2011 om 22:52
Ja kijk hier al lang naar uit, mischien niet zo realistisch als arma 2 of project reality, maar dit lijkt zeker interessant qua tacktiek en teamplay. Iets wat maar matig aanwezig is in Call of Duty of Battlefield (uitgezonderd van eventuele mods)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
Type:
Game
Releasedatum:
13-09-2011
Ontwikkelaar:
Tripwire Interactive
Uitgever:
Onafhankelijk
Media:








Meer media