Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Nieuws:

'LMNO faalde omdat het teveel wilde'


Door Rene Groen op 04-11-2010 om 06:47
Bron: 1Up

Onder de werknaam LMNO werkte Steven Spielberg aan een gameproject, nadat het een lange tijd stil was rondom deze game werd echter bekend dat deze niet langer zou verschijnen.

Volgens de website 1UP zou het falen van het project komen omdat het simpelweg teveel na zou streven. In de laatste fase zou het zelfs gaan om een 'partner-based first-person parkour adventure'. Het partnerschap bestond hierbij uit de speler en een NPC die lijkt op een alien en de naam Eve draait (zie plaatje hieronder). Deze partner zou je onder andere helpen bij combatsituaties en tegelijkertijd groeien en veranderen aan de hand van je acties. Opvallend is dat de game zich zou richten op kwaliteit in plaats van kwantiteit en hierdoor slechts twee tot drie uur zou duren.

Eve
Eve

De korte duur zou overigens geen probleem zijn volgens het team, er zou een grote replaywaarde aanwezig zijn en gedurende je spel zou je hints krijgen dat er veel verschillende dingen gebeuren wanneer je zaken anders aan pakt. Tevens kon je terug gaan in de game om een totaal andere ervaring te krijgen.

Om een voorbeeld van het bovenstaande te geven: het team had een level die slechts twee á drie minuten duurde. Echter, doordat je binnen deze tijd veel zaken steeds weer anders aan kon pakken zou deze goed zijn voor 45 minuten gameplay. Het lastige was alleen om hier een systeem omheen te bedenken om al deze verschillende elementen kloppend te houden.


In het jaar 2008 kwamen er ontslagen, waarbij een groot deel van het LMNO team ontslagen werd. Enkel een klein team bleef over en onder leiding van executive producer Matt Sentell werd de titel opnieuw opgebouwd tot een meer traditionele game. Een voormalig medewerker laat weten dat het EA's kijk op een Uncharted titel was. Het zou hierbij een vergelijkbare titel als Uncharted worden, maar dan in een Steven Spielberg universum.

Deze plannen kwamen echter nooit van de grond. LMNO, inmiddels bekend als 'The Escape Artist' was één van de slachtoffers nadat Electronic Arts het bedrijf Playfish over nam en tegelijkertijd 1500 medewerkers ontsloeg en enkele projecten annuleerde. De reden dat The Escape Artist geannuleerd werd kwam was dat het geen multiplayer component had, iets wat juist wel in de plannen stond voor nieuwe games.

De complete achtergrond over het project kan hier worden nagelezen.


06:47  Ignition sluit studio in Florida?
06:47  BlackBox maakt nieuwe Need for Speed
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Gast (81.242.40.xxx) op 04-11-2010 om 09:46
zeer jammer :'(

Gast (89.188.25.xxx) op 04-11-2010 om 10:03
Beetje lam om dit zo te doen heb het stuk van 1up al gelezen.

Gast (87.211.243.xxx) op 04-11-2010 om 11:11
Tsja mensen ontslaan en daarna kunnen ze de game niet meer krijgen zoals ze wouden ,EA EA EA .
Jullie zijn net als Activision .

Rene Groen (Eindredacteur) op 04-11-2010 om 13:57 [Niv: 747 / Exp: 37333]
@ Tweede Gast: Niet iedereen gaat iedere buitenlandse website af om nieuws op te sporen, sterker nog, dan hadden we aan één gamesite in de wereld genoeg. Daarnaast staat er onderaan het artikel gewoon een link naar het volledige verhaal van 1Up.

Gast (87.211.243.xxx) op 04-11-2010 om 15:41
Hadden ze er maar een PS3 exclusive van moeten maken .
Bluray bied meer dan genoeg ruimte .

Gast (81.242.40.xxx) op 04-11-2010 om 17:34
Gast 87.211.243, de ruimte is niet het probleem maar de ruimte kwalitatief opvullen idg ;)

im2 op 06-11-2010 om 19:21 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Volgende generatie dan maar...

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
LMNO
Type:
Game
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Electronic Arts
Uitgever:
Electronic Arts
Media:
Geen media gevonden