Dat hij kwam was niet zo'n grote verrassing, Dead Space was immers een groot succes, een belangrijke vraag is wat we zoal mogen verwachten in de sequel. In de laatste uitgave van Game Informer leren we de eerste details van de game.
Dead Space 2 speelt zich drie jaar na het origineel af in een groot ruimtestation dat 'Sprawl' heet. De game zet het horroraspect nu nog sterker op de voorgrond, waarbij Isaac tegenover vrijwel onmogelijke vijanden en uitdagingen komt te staan. Sprawl wordt omschreven als:
quote: “An organic, haphazardly constructed, long-term place that’s built around the remaining shards of one of Saturn’s moon-The first planet-crack ever. Like any real city it is not all built by one person. Some stuff was built up, and some areas, corporate areas, government areas, and public areas.”
Binnen Sprawl zullen we verder winkelcentra, scholen en keren tegen komen.
Nieuw is dat Isaac dit keer een stuk kunt zweven in de ruimte, waarbij je tegelijkertijd ook kunt schieten. Tevens zal Isaac dit keer zijn stem laten horen, is er een Javelin geweer (waarbij je vijanden aan een muur kunt pinnen) en zijn er dode baby's zonder lippen die je open proberen te klauwen.
Als laatste zijn ook de controls aangepast, zo moeten deze vloeiender werken bij bijvoorbeeld het rennen en het schieten.
Zoals geruchten al deden vermoeden krijgt de game tevens een multiplayer welke 'really fun' moet gaan worden. Om dit te bereiken dien je vrienden strategisch van hun ledematen te ontdoen.
|