Met de subtitel Tiberian Twilight werkt Electronic Arts hard aan het vierde Command & Conquer deel. Uiteraard moeten er dan ook wat dingen veranderen t.o.v. het verleden.
EALA’s Sam Decker geeft namelijk aan dat zo'n veertig procent van de Command & Conquer spelers online speelt, maar dat nog steeds het overgrote deel ervoor kiest om enkel de singleplayer te verkennen. Met Command & Conquer 4 moet hier echter verandering in gaan komen, ze willen gamers namelijk motiveren om ook online te gaan spelen.
quote: “The consoles have done a great job of online… Xbox Live, you can collect everything you’ve ever done, and it’s super-easy to connect – just give us your line and your accounts and go from there. We need to get to that level of accessibility for people [on the PC] and find more reasons for people to play."
Decker weet ook dat iedere gamer anders is, en dat iedereen om een andere reden online zal willen spelen. Met Command & Conquer 4 houden ze hier rekening mee, maar helaas vertelt hij nog niet hoe ze dit gaan doen.
quote: “When you think about the reasons people play, there are so many – there are very competitive people, there are people who are co-operative and want to play with their friends, there are people who are collectors who want every achievement and award… and everybody has different things to motivate them to go online, and the question is, can you provide what that person wants?
So far we’ve provided some of those elements, but not all – and that’s what we’re going to try and do.”
|