Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Skull and Bones
Preview:

Eyes-On: Command & Conquer 4


Door NickPeters op 10-09-2009 om 11:09
Bron: Gamed

Tijdens de GamesCom 2009 demonstreerde EA onder andere Command & Conquer 4. Hoewel sommige mensen, misschien het idee krijgen dat EA in een te snel tempo C&C games uitpoept, mag er best gezegd worden dat de game er goed uitziet. Bovendien is dit deel de conclusie van de Tiberium saga en dus heeft het spel een hoop waar te maken. De developer fungeerde als onze ‘gids’ terwijl een andere medewerker een level speelde. Allereerst werd een trailer voorgeschoteld om ons te introduceren in de wereld van C&C4.

Kane is terug. Naar mijn idee ’s werelds grootste badass in de historie van games. Hij is niet zomaar een slechterik, zijn hele houding en voorkomen kan naar religieuze schriften of teksten worden teruggekoppeld. Cain is een figuur die we daarin tegenkomen en de vergelijking qua naam is dan al snel gemaakt. Zijn volgelingen zien hem zelfs als briljante messias. Na talloze pogingen van de GDI om deze man onschadelijk te maken keert hij opnieuw terug, tijd om hem voor altijd af te maken, of het broederschap voor altijd aan de macht te krijgen!

De leuke beelden van Kane zorgden ervoor dat ik snel meer wilde zien. De eerste grote verandering die we tegenkomen is het kiezen van een tactiek aan het begin van de missie. Er kan gekozen worden tussen Offense, Defense en Support en elk van deze opties brengt verschillende gameplay-elementen met zich mee. Als de speler voor Offense gaat zal men vooral aanvallen met ground units, denk hierbij dus aan infanterie en tanks. Het geeft een agressieve speelstijl waarbij close-combat een grote rol speelt. Bij Defense is het natuurlijk precies andersom. De focus ligt hier op defensieve gebouwen waarmee je probeert de vijand uit te putten. De counter-aanval zal hierbij waarschijnlijk de beste keuze zijn. De laatste optie geeft je veel luchteenheden en dus ook speciale airstrikes om zo van een veilige afstand de vijand compleet uit te schakelen.


Het is een zeer vernieuwend gegeven in de wereld van Command & Conquer en hiermee verleng je gelijk de speelbaarheid van de Singleplayer campagne. De levels voelen namelijk echt heel anders aan zodra je voor een andere speelstijl kiest en wie weet wat voor geinige trucs het met zich meebrengt in de multiplayer! We kregen in de sessie de Offense tactiek te zien. We zijn amper begonnen als een andere coole feature zich toont. Er is namelijk geen MCV of Construction Yard te vinden in C&C4. In plaats daarvan komt de ontwikkelaar nu met een Crawler op de proppen.

Deze unit is een mix van de MCV en de War Factory. Voortaan komen dus zowel je gebouwen als je voertuigen uit de Crawler. Dit zorgt er in principe voor dat je meteen aan de slag kunt met een klein verdedigingsleger, wat weer kan leiden tot een hoger tempo. Mocht je aangevallen worden dan kan deze Crawler zichzelf weer inklappen en langzaam de benen nemen. Vroeger was het spel eigenlijk wel voorbij als je MCV of CY vernietigd werd. No more! Mocht je dit sleutelfiguur onverhoopt kwijtraken dan is het niet game over, maar komt er een 'Round Two' waarbij je een nieuwe toegestuurd krijgt. Op dit punt kun je weer een andere speelstijl kiezen, om zo je strategieën aan te passen. Ernstig tof dus!


Command & Conquer 4 heeft de gamewereld niet genegeerd. Modern Warfare is uiterst succesvol en daarom zit er ook in Command & Conquer 4 een progressie-systeem. Voor iedere kill krijgt de speler XP, naarmate je vordert zullen dan ook extra units beschikbaar komen. Mocht het dus even niet lukken in de singleplayer, dan kun je ervoor kiezen een paar multiplayer of skirmish potjes te spelen om zo een hogere rank te bemachtigen. Dit zal wellicht nog wel eens nodig zijn, want we hebben gezien dat de AI zich agressief gedroeg. Op het moment dat de speler zich terugtrekt houdt de tegenstander niet op met achtervolgen. Wel brengt dat gegeven natuurlijk weer leuke mogelijkheden voor hinderlagen met zich mee.

Verder zijn er natuurlijk nog enkele kleinigheidjes toegevoegd. Zo zal NOD zich dit deel meer ‘stealthy’ gedragen en zijn gebouwen en units ingraven. Op grafisch vlak zijn we ook weer vooruitgegaan, want terwijl de units kapotgeschoten worden zullen ze ook daadwerkelijk onderdelen verliezen. Bij tanks zul je dus de binnenkant van het voertuig gaan zien naarmate er gaten in je pantser verschijnen. Om het af te maken werden we getrakteerd met een t-shirt om ons om te kopen, maar eerlijk waar, de game gaat erg goed worden. Houd hem dus in de gaten!


11:34  Beelden Bit Trip Void
10:51  Brütal Legend
 Reacties (18)
 Pagina: 1
LordDusk op 10-09-2009 om 11:19 [Niv: 28 / Exp: 1377]
Ik zit er op te wachten, eindelijk weer een beetje vernieuwing in de CnC serie...

Gast (86.87.29.xxx) op 10-09-2009 om 11:42
..met dezelfde engine inderdaad.

Gallit op 10-09-2009 om 11:44 [Niv: 4 / Exp: 222]
@LordDusk Ik ook, benieuwd naar het verhaal, units en gameplay

Gewijzigd door Gallit op 10-09-2009 om 11:44

LordDusk op 10-09-2009 om 11:47 [Niv: 28 / Exp: 1377]
@Gast (86.87.29.xxx) op 10-09-2009 om 11:42
Moet elke nieuwe game dan een nieuwe engine hebben? :O

Dan verbaas ik me toch dat Wolfenstein redelijk verkoopt aangezien die op een verouderde engine draait, en al die reeks spellen die op de Unreal Engine draaien, hebben allemaal dezelfde engine, dus waarom deze niet dan?

@Gallit, je bent serieus de eerste die het met me eens is

Gewijzigd door LordDusk op 10-09-2009 om 11:47

NickPeters op 10-09-2009 om 11:50 [Niv: 9 / Exp: 448]
To be fair Gast 86.87blabla

Hoeveel verder wil je gaan op grafisch vlak. Ze kunnen een hele nieuwe engine ontwikkelen, maar eerlijk is eerlijk: Voor een RTS game is dit voldoende. EA heeft zich voor de verandering eens op de gameplay gericht ipv op de graphics.

En nu klaag je?

Asianator op 10-09-2009 om 12:06 [Niv: 164 / Exp: 8191]
Ik dacht dat de ontwikkelaars juist weg wilden van het PC-platform, aangezien er daar zoveel aan piraterij gedaan word. Best jammer, aangezien ik deze game graag op de Xbox 360 had willen zien.

Echter heb ik toch het vertrouwen dat dat nog wel zal gebeuren...

Gast (86.87.29.xxx) op 10-09-2009 om 12:57
ja maar t is gewoon..C&C is gewoon niet meer C&C sinds Westwood weg is..

Gast (213.244.167.xxx) op 10-09-2009 om 13:06
westwood was de beste hierin.

had kane niet zo allu plaat op ze hoofd met het vorige deel?? en nu is die weg

Shadowx op 10-09-2009 om 17:49 [Niv: 155 / Exp: 7765]
Kijk er wel naar uit , dit ziet er goed uit en kwa verhaal lijkt het me wel iets

Robert op 10-09-2009 om 18:20 [Niv: 206 / Exp: 10294]
Nick: Inderdaad, foutje. Gefixed en bedankt.

Gewijzigd door NickPeters op 10-09-2009 om 19:20

kaart op 10-09-2009 om 18:24 [Niv: 3 / Exp: 148]
@ Gast (86.87.29.xxx): volgens mij is Westwood alleen overgenomen door EA en hebben ze een andere naam aangenomen namelijk: EALA, maar werken nog steeds de zelfde mensen aan de game. Persoonlijk vindt ik de Command & Conquer serie nog steeds super.

Robert op 10-09-2009 om 19:56 [Niv: 206 / Exp: 10294]
@ Lilyman
Wees niet zo hatelijk, PC ruled zwaar in RTS genre, daarnaast is een rts nauwelijks speelbaar op een console, dus doe niet zo kinderachtig en haal em gewoon voor de PC.

Gast (87.195.129.xxx) op 11-09-2009 om 09:48
Mm ben benieuwd. Ik vond C&C3 ook een top game ondanks dat het nooit meer het spel gaat worden zoals het hoort te zijn. C&C3 moet je maar is online gaan spelen met je clan, echt te vet is het dan :)

LordDusk op 11-09-2009 om 11:12 [Niv: 28 / Exp: 1377]
@kaart, nee eigenlijk niet, westwood heeft weer een eigen studio opgericht. Er zaten nog 2 mensen van Westwood bij EA

Gast (84.87.69.xxx) op 12-09-2009 om 00:03
Eerlijk gezegd vind ik CC niet meer zo vernieuwend als sinds de 2 serie. Ik verwacht er niet zoveel meer van als ik deze beelden zie, denk dat dit een uitgemolken iets gaat worden dat vooral om naam draait.

NickPeters op 12-09-2009 om 10:25 [Niv: 9 / Exp: 448]
En als je dan het artikel ook had gelezen dan wist je dat dat reuze meevalt.

MaartenL (Redacteur) op 14-09-2009 om 16:55 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Het grootste deel van Westwood zit nu bij Petroglyph Studios (Universe at War / Star Wars: Empire at War).

C&C3 was matig maar met Kane's Wrath erbij toch weer wat interessanter. Het enige wat me niet boeit aan C&C4 is de nieuwe interface. Die was altijd al perfect en nu lijkt het schermvulling van jewelste...

Gast (212.124.1.xxx) op 24-02-2010 om 15:22
bith

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight
Type:
Game
Releasedatum:
19-03-2010
Ontwikkelaar:
Electronic Arts
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media