Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
27 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
20 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Maart 2024 
(0) 
(2) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
Rise of the Ronin
Skull and Bones
Final Fantasy VII Rebirth
Gamed Gamekalender Maart 2024
Nieuws:

Bond verlies hielp Electronic Arts


Door Joni Philips op 30-06-2009 om 17:31
Bron: Eurogamer

Jarenlang ontwikkelde Electronic Arts videospellen op basis van de James Bond licentie, maar in 2006 verloor men die licentie aan Activision. Origineel leek dit een zwaar verlies voor EA, maar EA beschouwt dit nu als een overwinning.

EA Games president Frank Gibeau gelooft dat Visceral Games, het voormalige EA Redwood Shores, sterk uit het verlies van de licentie is gekomen. Gibeau vertelde tegen Gamasutra dat de studio beperkt werd door de James Bond licentie. Toen EA besloot om de licentie niet te vernieuwen, gaf men EA Redwood de kans een nieuwe franchise te creëren. De bazen wilden ontdekken wat de studio kon en men was echt verbaasd door de kwaliteit van Dead Space.

Het feit dat Dead Space geen licentiegame was, had ook voordelen. Na het afwerken van de game kon EA de titel enkele maanden 'polish time' gunnen om alles tientallen keren te testen en ervoor te zorgen dat de game vijf tot vijftien punten hoger scoort op Metacritic. Dat is gelukt met Dead Space en die aanpak kiest EA dan ook voor toekomstige projecten zoals Mass Effect 2 en Need for Speed: Shift.


17:35  Michael Jackson kledij voor Battlefield: Heroes
17:20  Mass Effect 2 zonder New Game+
 Reacties (9)
 Pagina: 1
GekooktEi op 30-06-2009 om 18:00 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Zit wel logica in. Aan de andere kant: ZIJ beperkten de studio..

Gewijzigd door GekooktEi op 30-06-2009 om 18:00

Gast (84.194.255.xxx) op 30-06-2009 om 19:04
dead space is echt een top-game met verbluffende graphics , ik heb hem overlaatst 2de hands gekocht en normaal ben ik niet zo voor het survival-horror genre maar dead space ademt echt een creapy sfeer uit. Ik heb nu net de boss van level 6 verslagen. Het was lang geleden dat ik me nog zo goed voelde toen ik een boss verslagen had ;p
AANRADER voor iedereen dat de game nog niet heeft !

HcV83 op 30-06-2009 om 19:27 [Niv: 44 / Exp: 2195]
quantum of solace was ook meteen een 10 keer betere bond game dan EA ooit uitgebracht heeft........... en dat moet toch pijn doen.

Joni Philips (Eindredacteur) op 30-06-2009 om 20:45 [Niv: 1181 / Exp: 59053]
Everything or Nothing haalde gemiddeld 84% op zijn hoofdplatform, Nightfire en The World is Not Enough gemiddeld 80%, Agent under Fire 73% en Quantum of Solace amper 69%. Ja, ik kan zien hoe Quantum of Solace beter was dan elke EA Bond game ooit... </sarcasm> EA daarentegen kon Dead Space maken dat 90+ scoorde. Yep, dat doet pijn bij EA. EA heeft misschien geen goede reputatie, maar dat is niet noodzakelijk terecht.

Gewijzigd door Joni Philips op 30-06-2009 om 20:47

HcV83 op 30-06-2009 om 21:23 [Niv: 44 / Exp: 2195]
ik ben van mening dat qos zwaar ondergewaardeerd is en onderbedolven is geraakt door het huidige shooter geweld op de consoles.

Ik heb veel van de bond titels op de ps1 en ps2 gespeeld en die waren qua kwaliteit absoluut niet beter maar puur door de weinige concurrentie in h et fps genre op de consoles waarschijnlijk hoger beoordeeld door reviewers.

ApoC op 30-06-2009 om 21:26 [Niv: 101 / Exp: 5061]
@Joni, ik vind et wel terecht, daarbovenop zeg ik wel dat ze met Dead Space iig de goede kant weer op gaan... al had ie wel wat enger gemogen..

Stammetje91 op 01-07-2009 om 00:15 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Zelf vind ik Nightfire de beste Bond-game tot nu toe. Maar nu even on-topic, Dead Space heb ik even gespeeld, maar ik was nou niet echt overdonderd. Ik geloof best dat het een vette game is, maar mij heeft ie niet kunnen overtuigen.

Jonezy op 01-07-2009 om 01:06 [Niv: 192 / Exp: 9611]
HcV83, hoe kun je een spel goed vinden wat je in anderhalf uur uitspeelt. Want eerlijk waar, ik heb Quantum of Solace in anderhalf uur uitgespeeld, check m'n Xfire op www.xfire.com/profile/jonezy93

Misschien geeft hij 2 uur aan, maar meer was het ook niet...

Thibby op 01-07-2009 om 11:52 [Niv: 6 / Exp: 300]
Quantum of Solace was echt zo'n slechte game .
Mischien Dead Space is kopen .

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Dead Space
Type:
Game
Releasedatum:
24-10-2008
Ontwikkelaar:
Visceral Games
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media