Sinds 2007 ontwikkelt Terminal Reality in samenwerking met Dan Aykroyd en Harold Ramis een Ghostbusters videospel. In deze Third Person Shooter ga je aan de slag als nieuweling bij de Ghostbusters in New York City om te jagen op geesten.
Vroege kopers van Ghostbusters voor de PC kwamen tot de ontdekking dat er geen multiplayer optie zit in die versie, terwijl die wel aanwezig is in de PS3 en Xbox 360 versie, welken bijna identiek zijn aan de PC versie.
Volgens de CEO van Threewave, Dan Irish, zit er geen multiplayer optie in de PC versie, omdat de ontwikkelaar zich meer wou richten op de console versies.
quote: We wilden het wel heel graag, een multiplayer in de PC versie. Alleen lag onze focus vooral op de console versies, want we wouden dat die zo goed mogelijk werden. We waren er al zeker van dat multiplayer in de console versies zou komen: dit is een spel dat spelers meerdere keren moeten beleven in de thema's van de film.
Toen we gingen kijken wat de benodigdheden waren voor een multiplayer optie in de PC versie, werd al snel duidelijk dat het niet mogelijk zou zijn. We konden de multiplayer voor de verschillende versies niet tegelijk maken, want daar hadden we de benodigdheden niet voor - er was gewoon te veel om te doen. Één van de versies moest er onder lijden, en dat werd de PC versie.
Aldus Dan Irish.
|