EA's Vancouver studio heeft een simpele opdracht: maak eens in de twaalf maanden een Need for Speed game. Electronic Arts ziet nu echter in dat deze strategie achterhaald is.
John Riccitiello geeft aan dat hij teleurgesteld was in de laatste Need for Speed uitgave, ProStreet. Het spel was volgens hem 'ok', maar zeker niet goed. Het spel draaide teveel om het plakken van nummertjes op de zijkant van je auto om vervolgens te doen alsof je in een Ferrari of Porsche aan het rijden bent.
De nieuwe Need for Speed zal de naam Need For Speed: Undercover krijgen en is te vergelijken met de film The Transporter. Waar Riccitiello vooral tevreden over is, is dat het spel een goede verhaallijn kent die de speler een doel geeft om door te blijven spelen.
Zoals gezegd gaat heeft de studio nu een andere opdracht gekregen. De afgelopen acht jaar werkte het volledige Vancouver team twaalf maanden aan een game, waarna deze op de markt gebracht moest worden. Tegenwoordig is het team in twee delen gesplitst waarbij ieder team twee jaar de tijd krijgt. Voor Need for Speed: Undercover was dit echter niet nodig, deze game is afgewerkt in ongeveer zestien en een halve maand, de game die we echter volgend jaar gaan zien is wel twee jaar aan gewerkt.
|