Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
Avatar: Frontiers of Pandora
Crash Team Rumble
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Review:

GoldenEye Rogue Agent


Door Robert Braam op 19-01-2005 om 15:37

GoldenEye op de N64 heeft er voor gezorgd dat het shooter genre speelbaar werd op een console. Dat was een spel wat gewoon liet zien dat er daadwerkelijk goede spellen met film licenties gemaakt konden worden. De James Bond spellen die daarna kwamen, haalden nooit meer de kwaliteit van GoldenEye. Kan GoldenEye Rogue Agent laten zien dat ze nog steeds goede games kunnen maken met de James Bond Licentie.



Je moet voor MI6 een missie uitvoeren samen met 007. Maar aangezien dat helemaal niet volgens planning gaat, omdat Dr. No jullie aanvalt waarbij je je oog zowat verliest, word je uit MI6 gezet. Dit komt ook omdat je niet helemaal volgens de planning werkt. Vanaf het moment dat je niet meer voor MI6 werkt, werk je nu fulltime voor Goldfinger. Hij stond je namelijk met open armen op te wachten.

Als bad guy is het dan de bedoeling dat je missies gaat uitvoeren zoals dat in elke andere shooter gaat: van begin tot eind lopen, iedereen op je pad doden en tussendoor een paar kleine missies uitvoeren zoals een bepaalde deur openen of een bepaald persoon te doden. Toch hebben ze bij EA geprobeerd om de game anders te maken. Zo heeft de hoofdpersoon een gouden oog (vandaar ook de titel van het spel) gekregen van Goldfinger omdat dankzij Dr. No je oog niet meer werkte. Dat oog krijgt hoe verder je in het spel komt, meer functies. Zo kan je wapens uitschakelen of een tijdelijk schild krijgen. Deze functies zal je niet erg vaak gebruiken en kosten zogenaamde Eye power. Die powers worden wel langzaam aangevuld als je ze niet gebruikt. Een andere speciale functie is door muren kijken en dit kan op sommige plekken wel handig zijn, vooral als je een wapen hebt wat ook door muren schiet. Voor de rest is het echter niet erg bruikbaar.



Er zijn ook tijdens de levels plekken waar je de omgevingen kan gebruiken om de vijanden te doden. Zo kan je bijvoorbeeld goud over de vijanden gieten of kratten op ze laten vallen. Dit komt niet erg veel voor en vaak mis je ze omdat je de vijanden al gedood hebt voor je de knop ingedrukt had of überhaubt gezien had.

Wat nieuw is in het spel, is dat je met 2 wapens kan lopen. In elke hand een en dan kan je natuurlijk tijdens het spelen zelf kiezen welke. Je kan alleen geen wapens in je rugzak, broekzak of andere onzichtbare zak stoppen zoals bij de meeste shooters. Je kan dus maar in elke hand een wapen dragen en niet meer. Als je dus een ander wapen wilt dan laat hij het huidige vallen. Je kan wel zelf kiezen in welke hand je het wapen op wil pakken. Je kunt ook zelf kiezen met welke hand je gaat schieten, dat is wel gemakkelijk als het ene wapen aan het herladen is, kan je simpelweg met je andere wapen blijven schieten. Als de kogels van het wapen op zijn, laat hij hem vanzelf vallen maar je zit gelukkig nooit zonder wapen. In zijn rechter hand heeft hij altijd een normaal pistool dat bijna geen kracht heeft maar wel oneindig kogels, en in je linkerhand heb je vijf handgranaten.



De wapens zelf zijn best afwisselend. Zo heb je wapens die je afschiet tegen een vijand en dan op afstand kan laten ontploffen. Dit is erg handig als je meerdere vijanden hebt en de vijand die door jou geraakt is vervolgens tussen het groepje in gaat lopen. Tevens heb je raketwapens en wapens waarmee je vijanden verlamd. De sluipschutter wapens zijn ook handig maar te langzaam als mensen bewegen waardoor je ze niet erg vaak zal gebruiken.

Tijdens het spel krijg je ook bonuspunten als je een vijand op een bepaalde manier doodt, bijvoorbeeld door een hoofdschot of door middel van de omgeving te gebruiken. Met die bonus punten speel je dan weer extra's open. Dit zijn vooral nieuwe levels voor in de multiplayer en foto's.

De AI in het spel is wel aan de vreemde kant. Het grootste voorbeeld is dat de tegenstanders hun eigen mensen gaan gijzelen en hun eigen mensen dan als levend schild gaan gebruiken (waar je ook nog is bonus punten voor krijgt). Maar aangezien het jouw vijand is schiet je ze dus gewoon alletwee dood. Tevens lopen ze vaak gewoon in de baan van je schoten en doen niet erg hun best om je dood te krijgen. Ook is het overleven een stuk makkelijker want op het moment dat er niemand op je schiet wordt je leven vanzelf weer aangevuld. Dit zorgt ervoor dat het eigenlijk heel gemakkelijk wordt als je maar telkens dekking zoekt.

Het mikken op je vijand gaat zowiezo iets aan de langzame kant maar je kan wel Auto-Aim aanzetten. In de eerste levels raak je zonder moeite bijna alles dat in je zichtsveld zit. Maar hoe verder je in het spel komt, hoe meer je moet gaan mikken waardoor je telkens meer het gevoel hebt dat je geen Auto Aim aan hebt staan.

Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   75
Sound   50
Graphics   73
Replay   75

GoldenEye was goed. Dit spel verdient het niet die naam te dragen.
68


16:08  Limited Edition en uitstel voor Jade Empire
14:28  Nieuwe cijfers Famitsu
 Reacties (15)
 Pagina: 1
lloyd op 19-01-2005 om 15:38 [Niv: 68 / Exp: 3397]
hmm... niet zo'n beste score dat valt flink tegen

Stefan Boom op 19-01-2005 om 16:18 [Niv: 17 / Exp: 846]
Ja, beetje jammer dat EA weer zo'n mooie licentie verne*kt heeft...

Lennaert op 20-01-2005 om 17:36 [Niv: 3 / Exp: 165]
Ik heb dit spel en vindt um helemaal geweldig een veel te lage beroordeling vindt ik!

Ness op 20-01-2005 om 19:58 [Niv: 41 / Exp: 2049]
Dit spel mag echt niet Goldeneye in ze naam zetten. Foute move EA..

stuk_krapoel op 25-01-2005 om 17:44 [Niv: 8 / Exp: 408]
EA = kut
EA met 007 = nog kutter
de plaatjes zijn lelijk
de titel is belachelijk
het idee is stomzinnig
een remake of een deel 2...uberhaupt het misbruiken van het succes van goldeneye is gewoon schandalig

grotere geldklopperij zie je tegenwoordig niet

bah. EA moet of stoppen met spellen maken of voor het eerst in 10 jaar met iets goeds komen want dit is gewoon te stom voor woorden.
TE ZIELIG VOOR WOORDEN!

een naam misbruiken....alle villains door elkaar gooien....villains die nog niet eens geboren waren toen anderen al bestonden...het idee dat dr.no aan het hoofd van spectre staat....het gaat goldfinger niet om macht, niet om crime, het gaat hem om het goud thats it....

echt dit is het domste verhaal wat ik in tijden heb gehoord, whats next? Rambo komt een terminator vechten en samen gaan ze vechten, maar dan komt hitler langs die gaat er met de buit vandoor terwijl mozes de zee voor hem opengooit....gelukkig is Neo er nogsteeds die de dag zal redden tenzij smith hem te snel af is.

Wanhopig heet dat, dat is $$ tekens in je ogen hebben en er alles voor over hebben om wat geld te krijgen, dat heet belachelijke scripts gemaakt uit snippertjes van andere dingen.

Echt...ga koeken bakken ofzo, dit schaad gewoon het hele 007 imago....EON zou de licensie af moeten pakken van EA.
nu kan je echt zien dat EA geen waarde toebrengt aan de 007 reeks, maar alleen maar leeft van de bekendheid van de serie. Zelf voegen ze geen leuke brilliante spellen toe die zelfs 2 jaar later nog erg populair zijn, nee ze maken spellen die 1 maandje leuk zijn en gebaseerd zijn op andere films (die wel een succes zijn).

zie je ook bij lotr bijv.

Zoals het level moonraker, de indeling van dat level (in en uitklap vergader zaal onder de raket) etc

ook dingen als 2 wapens, multiplayer, oddjob gebruiken, etc is gewoon heel erg kinderachtig jat werk...

ze zullen steeds wel denken: "hoe kunnen wij heel makkelijk een goedkoop maar toch succesvol spel maken"

hmmm ja wie weet veranderen ze nog ooit maar dit spel mag ik niet....


En nu is EA zeker gek geworden met het concept van From Russia With Love op de andere consoles.

lloyd op 26-01-2005 om 14:10 [Niv: 68 / Exp: 3397]
zo hee wat een verhaal

Gast (83.116.88.xxx) op 22-02-2005 om 22:36
zeg robert hoe is ie daar. Zie dat je online bent. Ondanks de dingen die zijn gebeurt en hoe je ook misschien tegen bepaalde dingen heb aangekeken, jammer :'( .

Oh ja je kamer is nog steeds zwart heb ik gehoort.

Wel leuk gedaan al die reviews *D

Gast (84.28.201.xxx) op 15-05-2005 om 20:29
heey ik wil graag de kosten van dit spel voor op de ps2 |(

Rene Groen (Eindredacteur) op 15-05-2005 om 21:50 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Dan ga je langs wat gameshops om naar de prijs te kijken of je kijkt online op webshops.

Gast (84.146.101.xxx) op 21-06-2005 om 20:17
_O_

Gast (82.157.201.xxx) op 02-10-2005 om 16:58
Door dit spel is het complete firstperson-shooter genre naar de maan gegaan. En hoewel het spel schijtmakkelijk is, ben ik er na het 5de level mee gekapt om dat het ontiegelijk linear, niet afwisselend en saai is...

phantom op 25-01-2006 om 21:10 [Niv: 14 / Exp: 695]
ze moeten het verbannen en de licensie weer aan rare geven strijd mee anti ea }> }> }>

Gewijzigd door phantom op 25-01-2006 om 21:11

Joni Philips (Eindredacteur) op 25-01-2006 om 21:16 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Ik heb persoonlijk liever EA dat de games maakt.

Gast (80.61.237.xxx) op 17-02-2006 om 21:30
ik weet niej hoe je sommihe wapens moed doen :? :'(

Gast (81.207.219.xxx) op 01-05-2006 om 14:16
ik vind hem cool de score is veel te laag ga zo door ea _O_ ik :r van mensen die altijd maar zijken over ea

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
GoldenEye: Rogue Agent
Type:
Game
Releasedatum:
26-11-2004
Ontwikkelaar:
EA Los Angeles
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media