Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Nieuws:

The Sims kwam er bijna niet


Door Joni Philips op 20-01-2008 om 10:15
Bron: Eurogamer

Het ontwikkelproces in de game-industrie is lang en moeilijk. Het begint reeds met de eerste keuring door de producer van de studio, wat zeker bij originele spellen een zeer moeilijke opgave is.

Will Wright, bedenker van SimCity, The Sims en Spore, kan hier zeker van mee spreken. Zijn grootste hit, de best verkopende PC serie ooit, The Sims werd afgewezen door zijn producer bij Maxis. De game werd de 'Toilet Game' genoemd door de bazen bij Maxis en moest geschrapt worden. Will Wright zette echter door en maakte de game in het geheim. Na enkele maanden werk werd de ontwikkeling goedgekeurd, waarna Will Wright twee jaar lang met zijn volledige team aan de game werkte. Zelf verwachtte Wright dat er ofwel één miljoen exemplaren, ofwel 50 exemplaren van de game zouden verkocht worden. Ofwel werd het een echte hit, ofwel een totale mislukking. Gelukkig voor Wright werd het die eerste.
    "We had a product review meeting at Maxis where we had to decide whether we'd publish this thing or not...and the executive said 'No, let's do [something else]'."


10:25  Insider over de Red Ring of Death
09:32  Eén console voor mij
 Reacties (6)
 Pagina: 1
E-man op 20-01-2008 om 10:21 [Niv: 16 / Exp: 817]
Nou van mij had het niet gehoeven, wel grappig om te lezen }>

Niels op 20-01-2008 om 10:21 [Niv: 46 / Exp: 2279]
Nou daar zaten de producers er even naast!

Gast (84.197.110.xxx) op 20-01-2008 om 11:03
idd *D

Franquin op 20-01-2008 om 12:59 [Niv: 12 / Exp: 591]
Echt nog nooit gespeeld. Lijkt me nog steeds helemaal niets voor mij!

jordytjuh op 20-01-2008 om 20:49 [Niv: 10 / Exp: 486]
Had een flinke misser kunnen worden voor EA

Gast (81.83.110.xxx) op 21-01-2008 om 17:25
waar komen ze nu noch mee af?

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Sims 2
Type:
Game
Releasedatum:
16-09-2004
Ontwikkelaar:
Maxis
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media