Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Skull and Bones
Banishers: Ghosts of New Eden
Review:

Hellgate: London


Door Cor op 05-12-2007 om 13:46
Bron: Gamed

De Diablo games stonden vroeger garant voor uren ‘actie-RPG’ plezier. Gewoon lekker hakken en je wat minder druk maken om verhaal. Flagship Studios, opgericht door de makers van Diablo, gebruiken deze gameplay opnieuw in Hellgate: London.

In Hellgate: London draait het, niet geheel onverwachts, om de Hellgate in Londen. Het is zo’n dertig jaar na dato, en de Hellgate bestaat al enkele jaren. Door deze poort zijn stapels demonen in Londen terechtgekomen. De overlevenden hebben zich teruggetrokken en leven nu ondergronds. Jij speelt als één van deze overlevenden.


Wie Diablo heeft gespeeld, zal veel van de elementen uit die game terug vinden. De game heeft een grote focus op veel hakken, 'loot' verzamelen en nog meer hakken. Puzzelen komt niet aan de orde. In totaal zijn er zes klassen waar je uit kunt kiezen. Zo heb je bijvoorbeeld toegang tot een afstandsschieter die met automatische wapens werkt, een zwaardvechter en een magiër. Typische RPG klassen dus. De verzameling skills die de klassen hebben is best wel uitgebreid, en voor het grootste deel de standaardvaardigheden die je mag verwachten. De marksman krijgt bijvoorbeeld toegang tot granaten, onzichtbaarheid en verschillende standen om z’n effectiviteit te verhogen, de zwaardvechter krijgt krachtige aanvallen met z’n zwaard, aura’s die hem positief beïnvloeden en ook de mogelijkheid om met z’n zwaard te gooien.

In de game tellen de vele metrostations van Londen als je basis. Hier koop en verkoop je je spullen, upgrade je je wapens en krijg je nieuwe quests. Vanaf het station reis je af naar één van de gebieden die aan het station gekoppeld zijn. Deze gebieden dragen de namen van gebieden in Londen, maar de meeste hiervan hebben geen vaste layout. Elke keer als je zo’n gebied binnenstapt is deze weer anders. Het idee hiervan is dat de replaywaarde omhoog gaat. Jammer genoeg gebruiken deze levels vaak dezelfde bouwstenen. Dit betekent dat de levels anders zijn, maar dat je wel vaak hetzelfde gangetje, hetzelfde trappetje en dezelfde kamer voorbij ziet komen. In plaats van te zorgen dat de levels hierdoor interessant blijven maakt het systeem alleen maar dat de wereld zeer repetitief wordt.

De game is te spelen in de eerste of de derde persoon, wat je naar eigen smaak kunt instellen. Als je speelt met een karakter met afstandswapens zal de game standaard in eerste persoon staan. De gameplay heeft dan ook veel weg van een FPS, maar dan heel wat simpeler. Je moet weliswaar zelf richten, maar of je iets raakt hangt ook af van je accuracy attribuut. De schade die je doet ligt aan de eigenschappen van je wapen, niet aan de plek waar je op richt. Neem een blademaster of guardian, die beide met zwaarden vechten, en de game gaat standaard in de derde persoon. Op dat moment lijkt de game meer op een hack & slasher. Beide gevallen geven dan ook een andere ervaring en vragen om andere tactieken.


De quests die je krijgt zijn heel erg standaard. Eigenlijk komen ze er bijna allemaal op neer om een gebied in te gaan en vijanden van een bepaald type te vermoorden, eventueel nog een item meenemen, en weer terug te gaan om de quests in te leveren. De tekstomschrijvingen die je krijgt bij de sidequests hebben dan vaak ook weinig diepgang, na een tijdje zul je deze snel doorklikken. Gelukkig is er nog wel enig verhaal te vinden bij de hoofdquest. Nu draait de game natuurlijk meer om het vechten, en dat is beter uitgewerkt. Aan het begin van de game zijn de vijanden allemaal nog zeer makkelijk te verslaan, maar binnen niet al te lange tijd worden ze sterker en komen ze in grotere groepen. Weliswaar is de A.I. erg eenvoudig (de tactiek bestaat voornamelijk op het met z’n allen naar de speler toerennen en gaan slaan), maar doordat de tegenstanders zo in de meerderheid zijn is het nog niet zo makkelijk ze te verslaan.

Gevechten zijn aan het begin van de game niet meer dan hakken of schieten tot je vijand dood voor je ligt. Elke keer als je 'level up' gaat krijg je een skill punt waarmee je een nieuwe skill (techniek) kunt krijgen of een oude kunt versterken. Binnen niet al te lange tijd heb je al een redelijk volle balk met skills. Zo worden de gevechten al snel interessanter, hoewel het na een tijdje vechten wel wat eentonig kan worden.

Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   67
Sound   62
Graphics   60
Replay   60

Goede gevechten, maar op veel andere punten slechter.
64


13:57  FIFA Street 3 screenshots
13:43  Gameplayfilmpjes Dark Sector
 Reacties (9)
 Pagina: 1
MaartenL (Redacteur) op 05-12-2007 om 16:52 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Vind het een passende score.

Ik was totaal niet onder de indruk van de game buiten de coole sfeerstijl die ze hebben.

Zeker als je Mass Effect hebt gespeeld wil je ook niet meer terug naar tekstvakjes lezen voor missies.

Ochja, tis in ieder geval wel een goede hack'n slash game maar niet wat het moest worden.

Gast (81.247.121.xxx) op 05-12-2007 om 16:57
Is hij eindelijk af? Mocht ook eens tijd worden...

Gast (77.248.183.xxx) op 05-12-2007 om 20:23
@ gast: Sinds wanneer is Gamed verplicht een review voor een bepaalde datum aan ons te leveren?

Joni Philips (Eindredacteur) op 05-12-2007 om 20:43 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Oh, ik dacht dat die gast het over de game had.

Stammetje91 op 05-12-2007 om 23:14 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Owh, ik dacht dat er echt een 84 kwam te staan of hoger na wat ik ervan gehoord had. Mij leek het juist vet origineel, dan maar niet kopen...

Kujatochi op 06-12-2007 om 06:20 [Niv: 16 / Exp: 812]
Sjonge, ik zou deze game echt geen 64 geven. Ik snap trouwens ook niet dat wordt gezegd dat de gevechten goed zijn,m aar op andere punten slechter, terwijl in de laatste alinea nou juist wordt gezegd dat de gevechten eentonig worden(goh, is dat niet bij heel veel rpgs? Je moet toch monsters blijven killen om level up te gaan).
Ik hoor ook niets over een multiplayer mode die nogal goed hoort te zijn. Alleen door die multiplayer mag vna mij al een punt omhoog. Sorry maar ik ben het dusn iet eens met deze review

Cor (Eindredacteur) op 06-12-2007 om 09:50 [Niv: 11 / Exp: 545]
Je weet dat er een pagina 2 is?

Gast (85.144.204.xxx) op 22-12-2007 om 19:42
Niet mee eens. Absoluut een waardige opvolger van Diablo 2. Dit spel gaat het maken.

Gast (77.61.117.xxx) op 27-01-2009 om 13:39
Haha, de game heeft het zeker gemaakt..

Grandioze flop geworden!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Hellgate: London
Type:
Game
Releasedatum:
02-11-2007
Ontwikkelaar:
Flagship Studios
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media