Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Skull and Bones
Feature:

EA presenteert Hellgate: London


Door Martijn Steinpatz op 29-11-2007 om 16:08
Bron: Gamed

Een maandje later dan gepland, presenteerde Electronic Arts Hellgate: London. De persconferentie werd tot ons genoegen in een duistere opslagplaats van het Muiderslot gegeven. Want zo hadden we 1: genoeg licht om niet blind te worden van de PC schermen 2: een uitgelezen kans om Flagship Studios voorlichter Christopher Clarke in de ondergelegen martelkamer onder handen te nemen.


Voordat het feest begon waarschuwden de plaatselijke tempeliers ons voor griezelige monsters en demonen. Voor het geval je het is ontgaan: de aarde is al tien jaar door de hel bezet. Ook voor mij was het nieuws. Zat het afgelopen decennium teveel te gamen. Al snel werden onze drie helden overvallen door twee van die duivels. Na een zwaar gevecht bleef er maar een tempelier over, die ons adviseerde snel naar binnen te gaan want het was te gevaarlijk. Zachtjes grinnikend volgden we zijn advies op.

Na het melige voorstukje kregen we de presentatie. Hellgate: London wordt door velen gezien als de spirituele opvolger van de vermaarde Diablo serie. Niet verwonderlijk, want een groot deel van Flagship Studios was verantwoordelijk voor deze hack en slash RPG. Volgens de makers moet Hellgate het genre naar een hoger plan zien te brengen, door middel van echte 3D graphics en verbeterde gameplay.



Uiteraard weten de fans inmiddels of dit gelukt is. De game is inmiddels al vier weken uit en dan ben je eigenlijk vrij laat met een perspresentatie. EA wilde naar eigen zeggen echter persé Christopher Clarke erbij hebben en die kon helaas niet eerder. Gamed is de lulligste niet en vergaf het de PR dame onmiddellijk. Vooral omdat we nu de beste man (die overigens een flinke verkoudheid had) konden interviewen:

Gamed: Hellgate: London is een kleine maand uit. Zijn jullie tevreden over de ontvangst?

Christoper Clarke: We mogen zeker niet klagen. De grote kern van gamers was positief. In een aantal landen stonden we hoog in de verkooplijsten en, hoewel ik geen exacte cijfers heb, doet onze abonneeservice van 9.99 euro per maand het ook goed. We hebben er vier jaar met liefde aan gewerkt, dan is het mooi om te zien dat hij net zo hartelijk wordt ontvangen.



Gamed: Veel gamers en journalisten zagen Hellgate: London als dé opvolger voor Diablo II, vooral omdat de meeste medewerkers van Flagships Studios aan die game hadden gewerkt. Was het moeilijk om onder hoge zo’n druk te werken?

Christoper Clarke: Ja. Een opvolger maken voor een franchise als Diablo schept immers torenhoge verwachtingen. Maar die druk hadden we juist nodig om te presteren. Veel pressie drijft ons om een betere game te maken en ik ben blij dat het gelukt is.

Gamed: En de druk van dit najaar? Want wat er de afgelopen maanden aan topgames is uitgekomen is bijna belachelijk te noemen.

Christoper Clarke: Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Ik heb games als Bioshock en Super Mario Galaxy nog steeds in een plastic hoes liggen omdat er zoveel andere uitstekende spellen zijn uitgekomen. The Orange Box, Call of Duty, Mass Effect we hebben het als gamers nimmer zo goed gehad. Maar nogmaals, dat motiveert ons alleen maar.



Gamed: Veel van die games verschijnen vooral voor de consoles. Denk je dat de PC daardoor niet ondergesneeuwd raakt?

Christoper Clarke: Daar ben ik niet mee eens. First Person Shooters als Bioshock, The Orange Box en Call of Duty verschijnen ook voor PC en tel Crysis daarbij op. Daarnaast zijn we sterk vertegenwoordigd op RTS en RPG gebied. Supreme Commander, World in Conflict, The Witcher en de expansion pack voor World of Warcraft hebben het bijvoorbeeld erg goed gedaan. 2007 was een prima jaar voor PC.
Pagina: 1 | 2


16:19  Kingdom under Fire brengt gameplay
15:34  Mass Effect
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Jasper_ op 01-12-2007 om 03:04 [Niv: 8 / Exp: 416]
Leuk artikel hoor!

Als de game echt het Diablo gevoel en dezelfde kwaliteit weet te leveren ben ik verkocht

Gast (192.87.54.xxx) op 06-12-2007 om 10:36
diablo dan dat mag je hopen van niet is mi een lelijk spel :P

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Hellgate: London
Type:
Game
Releasedatum:
02-11-2007
Ontwikkelaar:
Flagship Studios
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media