Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Hands-On:

Need for Speed: ProStreet


Door Kenneth op 11-11-2007 om 00:01
Bron: Gamed

Electronic Arts geeft de laatste tijd veel beeldmateriaal vrij van hun nieuwe racegame Need for Speed: ProStreet. Tot nu toe werd het beeldmateriaal goed onthaald. Op de Gamepower Expo te Gent was er ook de kans om ProStreet te onderwerpen aan een test. Krijgt de gameplay van Need for Speed: ProStreet een even goede ontvangst als de graphics?

Need for Speed: ProStreet onderscheidt zich op verschillende vlakken van zijn voorgangers en laat de minder illegale kant van straatracen zien. Zo zal er in ProStreet enkel gereden worden op gesloten circuits. Dit houdt in dat er geen verkeer in je weg zal rijden en ook geen politie om je bij de kraag te vatten. Verder zal je met meer wagens tegelijk racen dan in de vorige Need for Speed delen. Een andere grote verandering is het schademodel. Wanneer je botst, zal je duidelijke schade zien aan je wagen en bij veel schade zullen de prestaties van je wagen sterk verminderen. Je moet net als in de vorige delen nog steeds races winnen om onderdelen vrij te spelen om verder te geraken in het spel.

Op de Gamepower Expo te Gent kregen gamers de kans om het spel te testen. De aanwezigheid van Electronic Arts viel meteen op door een grote witte stand met overal de letters EA. Need for Speed: ProStreet liet zich meteen opvallen door de trailer die getoond werd op de schermen die boven de EA stand hingen. Na even zoeken lukte het ons een vrije Xbox 360 in te palmen en het spel te onderwerpen aan een kleine test.


Als gamemode kiezen we Quick Race, waardoor we bijna meteen aan de race kunnen beginnen. Het enige dat we nog moeten selecteren is een soort van stijl waarin de race zal plaatsvinden. We kiezen hier voor Casual, een speltype dat een grote hulp kan bieden aan beginners. Bij Casual tonen aaneengesloten pijltjes op de grond aan de speler de beste manier om het parkoers af te leggen, de speler moet gewoon op de pijltjes rijden. Wanneer de pijltjes groen zijn, betekent dit plankgas geven, rode pijltjes raden de speler aan om toch maar te remmen in een bocht zodat je niet in het grasperk naast de weg eindigt. Je kunt ook kiezen voor een type waarin je, net als in Carbon, gebruik maakt van een hulpje om de overwinning te behalen. Eens de stijl gekozen kan de race beginnen.

Na een korte laadtijd staat onze wagen, de Nissan GT-R PROTO, klaar om in actie te schieten. De wagens zien er stuk oor stuk zeer realistisch uit. In tegenstelling tot de vorige recente Need for Speed delen staan de wagens hier in twee rijen achter elkaar opgesteld en vertrek je vanuit de laatste positie. Net als bij de vorige delen van de serie kan je voor het startsein reeds gas geven om zo optimaal te kunnen vertrekken. Na een optimale start waarbij we de eerste groep wagens probleemloos voorbijsteken, botsen we tegen het achterste van de tweede wagen van het pak. De eerste schade aan onze wagen is duidelijk te zien aan de motorkap. Nadat we de tweede wagen voorbijsteken kan de achtervolging op de eerste wagen beginnen.

Terwijl we de 'Casual' pijltjes op de grond negeren, testen we stuurbaarheid van de wagen. Het eerste wat opvalt is dat de wagen niet zo snel de bochten induikt als in de vorige recente delen van de Need for Speed serie. De wagen voelt eerder log aan in de bochten, je krijgt niet het gevoel dat je in een lichte, getunede wagen zit. De wagen reageert eerder traag op een bevel, wanneer je bijvoorbeeld de analoge stick naar rechts duwt, zal de wagen niet meteen reageren en pas een ogenbik later naar rechts beginnen draaien. Dit is nog een element waar aan gesleuteld moet worden voor uiteindelijke versie van Need for Speed: ProStreet. Terwijl we door de straten van een stad de koppositie proberen te veroveren, merken we ook zeer realistische graphics op. Zo passeren we mooi afgewerkte omgevingen en reclameborden van Coca Cola Zero en Energizer batterijen.


Het trage gedrag in de bochten is in het gekozen circuit niet echt een nadeel aangezien er geen scherpe bochten voorkomen en je zonder remmen het circuit kan afleggen. Net voor de eerste ronde erop zit lukt het ons de eerste positie te veroveren. Net als in de vorige delen van de serie kan je zien hoe groot het tijdsverschil en de afstand bedraagt tussen jou en je tegenstanders. Wanneer we in de tweede ronde lichtjes tegen een zijmuur rijden, kunnen we dit meteen merken aan het tijdsverschil met de tegenstanders, want deze komen opmerkelijk dichterbij. Na een rustige tweede ronde lukt het ons om als eerste over de finish te scheuren. Na de race krijg je het traditionele overzicht van de tijd waarin alle wagens zijn binnengekomen.

Als je genoot van het in volle vaart ontwijken van verkeer terwijl je tegenstanders dwong tegen een busje te botsen, zal je ProStreet minder leuk vinden dan de vorige recente Need for Speed delen. De gesloten circuits geven je een veilig gevoel waardoor je ook bochten waarvan je het einde niet kan zien, veel sneller zal nemen omdat er geen kans bestaat dat je zult botsen tegen wagens die uit de andere richting komen.

Need for Speed: ProStreet geeft een nieuw Need for Speed gevoel door de gesloten circuits, het schademodel en het racen met meer wagens dan in de vorige recente delen. Het is aan de gamers om te beslissen of ze dit nieuwe Need for Speed gevoel met open armen willen ontvangen. Dankzij het Casual speltype is het spel ook toegankelijk voor mensen die nog moeten wennen aan het racegenre, maar ook ervaren race gamers zullen zich snel thuis voelen in het spel. EA zal echter nog moeten sleutelen aan de besturing van de wagens om Need for Speed: ProStreet de traditionele Need for Speed gameplay te geven.


00:41  Bioshock binnenkort met DLC?
16:34  Drie screens voor Condemned 2: Bloodshot
 Reacties (8)
 Pagina: 1
im2 op 11-11-2007 om 09:10 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Was het een demo die op de Gamepower Expo stond?

Gast (81.207.38.xxx) op 11-11-2007 om 17:12
Heb de demo gedownload op marketplace. En kan er alleenmaar van zeggen dat dit een schijt deel wordt. Je hoeft eigenlijk geeneens te sturen want de banen zijn rechtlijnig. Boost voegt geen nieuwe features op. Of de demo moet een pre-alpha demo zijn geweest of deze game gaat zuigen :9

Gast (80.61.93.xxx) op 11-11-2007 om 17:14
Ik vond de demo nogal crappy.

Gast (80.201.101.xxx) op 11-11-2007 om 21:44
In tegenstelling tot andere racers (dirt, pgr 4, forza, motorstorm) suckt nfs tog

en dan hebben we nog niet gesproken over gran turismo xD

Gast (82.92.61.xxx) op 15-11-2007 om 14:31
need for speed is te cool

Gast (84.198.57.xxx) op 20-11-2007 om 21:36
dta is een lol game ik wil die zeker hebben :P :) *D

Gast (82.74.51.xxx) op 25-11-2007 om 04:20
EA you guys fuckt up the game :'(

Gast (82.74.51.xxx) op 25-11-2007 om 04:27
wie deze game goed vindt wekt voor EA
deze spel is geen 5 euro's waardt

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Need for Speed: ProStreet
Type:
Game
Releasedatum:
22-11-2007
Ontwikkelaar:
EA Canada
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media