Het lijkt steeds vaker voor te komen, een uitstel van een PlayStation 3 game die multiplatform is. Ook Medal of Honor: Airborne verschijnt later dan de Xbox 360 en PC versie, Electronic Arts legt uit hoe dit komt.
Het uitstel komt volgens executive producer Patrick Gilmore omdat het Airborne team de development kits voor de PlayStation 3 iets later kreeg dan die voor de Xbox 360 en PC, terwijl de laatstgenoemde versies beter waren dan die voor de PlayStation 3.
Hoewel Gilmore de PlayStation 3 als "looking good" omschrijft wil hij deze nog wel verder afwerken en een complete ervaring aan de gamers bieden. Tevens wil hij een goede Sixaxis ondersteuning in de game verwerken en niet met een ervaring komen die PlayStation 3 games tekort zal doen. De Sixaxis ondersteuning zal tevens de grootste onderscheiding zijn t.o.v. de andere games, zo kun je onder andere je parachute controleren door de controller te bewegen.
quote: “I think it’s a great machine. We haven’t had as long [on the PS3], but the Cell processor is very, very powerful, and the challenge for any developer is figuring out how to leverage all that extra power… We’re a platform-agnostic company, so the challenge for Medal of Honor Airborne is always fully leveraging the platform, and not doing what some of our competitors do, which is cater to the lowest common denominator.”
De PlayStation 3 versie verschijnt in november terwijl de Xbox 360 en PC versie al op 28 augustus uit komen.
|