Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Waarom Ninja Gaiden naar de DS?


Door Joris op 31-03-2007 om 12:53
Bron: Go Nintendo

Ninja Gaiden heeft in al haar games bewezen een topper te zijn, zo verwachten we ook veel van Ninja Gaiden Sigma op de PlayStation 3 en Ninja Gaiden 2 op de Xbox 360.

Sinds deze week weten we dat er ook een Nintendo DS game komt, te weten Ninja Gaiden Dragon Sword. Het spel zal volledig speelbaar zijn met de stylus en gisteren hadden we al een hele lading aan art en screenshots.

Vandaag een stukje uit het interview dat de website 1UP had met Tomonobu Itagaki van Team Ninja. Hiermee antwoord op de vraag waarom er een DS versie komt van Ninja Gaiden:

1UP: What made you decide to do a Nintendo DS game now? I know you’ve always been a fan of Nintendo, so does it have anything to do with wanting to support their hardware, or the huge installed base? Enlighten us.

Tomonobu Itagaki: It’s not as though I’ve decided to make this because of the success of the DS. We originally announced our intent to create a title for the Nintendo DS back at E3 in 2004. I doubt anyone at that time could predict what would be successful and what wouldn’t. So why have I chosen to do a DS game? Simple: because of its originality. In the world of console gaming, hardware power rules all, but that is not the case in the world of portable gaming. People look for how the game feels to the touch, and the physical properties of the device itself become extremely important. That’s why I chose to announce that I would develop for DS back at that E3, even before I had seen the actual machine.

So, why did I choose to do a portable game in the first place? This is also simple: to challenge myself. You might ask why I must do so, but that question would be foolish. Any creative endeavor must begin with a challenge. It took me 10 years to make the Dead or Alive series the number one fighting game on the planet. Making Ninja Gaiden the world’s finest action game was a bit quicker, yet it still took four years. There are obviously many reasons why I was able to create these two franchises. One thing that I can say is that, as a group of people that love to challenge ourselves, the hurdles that I set for our team when making these games were so high that we couldn’t help but be thrilled, and as a result the development process for each game was always very challenging.

When I completed Ninja Gaiden in 2004, I immediately turned my thoughts to what I would challenge myself with next. I considered dominating a third genre on consoles, but that didn’t seem interesting enough. I wanted something that would make people say “Wow, Team Ninja can do this kind of game, too” when they saw my third major endeavor. However, what percentage of gamers do you really think would be surprised if I were to make an amazing FPS for consoles? Thus, I decided to take a broader view of gaming genres and make a first-rate game in the portable medium my third great challenge.


12:54  Blacksite: Area 51 screens
12:47  Boom Boom Rocket in beeld
 Reacties (7)
 Pagina: 1
LUPUS op 31-03-2007 om 13:33 [Niv: 81 / Exp: 4043]
Hij geeft in ieder geval toe dat het om het succes van de DS is te doen. Zelf kan ik geen andere reden bedenken waarom dit spel zou slagen op de DS.

Gast (62.195.62.xxx) op 31-03-2007 om 14:51
HOLD IT!
ik zie een contradiction
*deskslam*
laat me effe quoten :"In the world of console gaming, hardware power rules alll"

juist ja, en daarom had de PS2 de lead?
hij kan het dan wel op de xbox1 hebbe gemaakt omdat het de sterkste hardware had maar het "rules all" zeker niet.

this man is on crack for sure!

Gast (89.220.45.xxx) op 31-03-2007 om 15:03
Het enorme aantal gebruikers zal vast ook wel een rol gespeeld hebben. Met meer dan dan 2 keer zoveel verkochte aantallen DS dan PSP heb je toch een veel grotere afzetmarkt.

Devilly op 31-03-2007 om 15:06 [Niv: 275 / Exp: 13756]
@ LUPUS: misschien moet je iets beter lezen, want ik citeer: "I doubt anyone at that time could predict what would be successful and what wouldn’t. So why have I chosen to do a DS game? Simple: because of its originality."

wackyprofessor op 31-03-2007 om 18:28 [Niv: 224 / Exp: 11181]
@Devilly ze konden het ook afblazen ondertussen, wereld draait om cash. Team Ninja wilt gewoon cashen, op de DS zal dat het makkelijkst lukken (veel bezitters, weinig ontwikkelingskosten..)
Maar ik ben er niet ontevreden over, had eigenlijk eerder een Ninja Gaiden op de PSP gewild. Maarjah gaat Team Ninja multiplatform tegenwoordig?

Gast (62.251.121.xxx) op 31-03-2007 om 20:18
Lijkt me best een vet spel, ben benieuwt.

Gast (213.46.46.xxx) op 01-04-2007 om 09:19
(62.195.62.xxx)
Een echte Phoenix Wright fan.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Ninja Gaiden: Dragon Sword
Type:
Game
Releasedatum:
27-06-2008
Ontwikkelaar:
Team Ninja
Uitgever:
Koei Tecmo Games
Media:








Meer media