Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Review:

Def Jam: Icon


Door Rene Groen op 26-03-2007 om 13:43
Bron: Gamed

Aangezien ik vele uren had gestoken in Def Jam: Fight for New York was ik de aangewezen persoon om Def Jam: Icon eens stevig aan de tand te voelen. De game die me werd voorgeschoteld kent echter nogal wat verschillen in vergelijking met zijn voorganger, in de review lees je of dit positief uit pakt.

Het verhaal draait dit keer om de zogeheten Build-a-label mode, een verhaallijn waarin je als simpele ziel begint en ontdekt wordt op het moment dat je een robbertje vechten in een disco winnend afsluit. Curtis Carter, manager van beroep, is zo onder de indruk van je dat hij je onder zijn hoede neemt. Het gevolg is dat je in het begin wat simpele knokpartijtjes voor hem op moet lossen, maar dat je na verloop van tijd zelfs een heel platenlabel onder je krijgt. Meteen merken we hierdoor een belangrijk verschil t.o.v. eerdere Def Jam delen, je moet namelijk niet alleen meer vechten, maar ook een zakelijke instelling hebben. Regelmatig moet je het budget in de gaten houden, kiezen tussen twee rappers om zich bij je label te voegen, vriendinnen tevreden houden, etc. Dit alles past perfect binnen de verhaallijn en zal dan ook nergens het tempo uit het spel halen, maar meer een verdieping geven hierin. Het vechten blijft echter centraal staan, en dus worden problemen niet met woorden uitgepraat, maar met harde hand aangepakt.



Deze harde hand gebruikt ontwikkelaar EA Chicago ook om een nieuw element in de serie te implementeren: het scratchen. Het idee is heel simpel: druk de linker trigger van de controller in en maak een scratchbeweging (door middel van de rechter stick), waarmee je interactie hebt met de omgeving. Stel bijvoorbeeld dat iemand dicht bij een kluisdeur staat, dan kun je deze met een scratchbeweging open laten springen tegen de hersenpan van je tegenstander. Dit element word nog iets dieper doorgevoerd met de verschillende liedjes in het spel, speelt namelijk je eigen gekozen liedje (iets wat je kunt veranderen door te scratchen) dan ben je sterker en kun je tevens meer klappen incasseren. Het hele scratchidee is leuk uitgewerkt, maar zorgt er wel voor dat de Def Jam serie een richting inslaat die niet iedereen even goed zal kunnen waarderen. Het is dan ook aan te raden om eerst even de demo van Xbox Live te halen, alvorens je overgaat tot aanschaf omdat je de vorige delen zo leuk vond.



Het vechtsysteem is helaas op andere punten wat minder positief te noemen. Ten eerste kunnen we niet langer objecten van de grond of tafels pakken, waardoor het meppen met bierflesjes of een keu tot het verleden behoort. Waarom de ontwikkelstudio ervoor gekozen heeft om dit niet intact te houden, is mij een raadsel, de (afgebakende) omgevingen bieden genoeg ruimte om er objecten in te verwerken. Andere essentiële elementen van de vechtsport, waaronder het vastgrijpen van de tegenstander en het blocken / counteren, lijken helaas ietwat willekeurig te zijn. Het grijpen gebeurt door de rechterstick omhoog te bewegen, maar zal helaas niet altijd even goed opgepakt worden door je karakter. Ook het blocken heeft soms weinig nut, een geslaagde block zorgt er meestal niet voor dat je de overhand krijgt, maar enkel dat je tegenstander enige vertraging heeft in zijn aanval. Als laatste minpuntje kunnen we ook de verschillende vechtstijlen van het spel aandragen, die helaas maar weinig verschillend zijn van elkaar. Het is zeker niet zo dat door bovenstaande puntjes het hele vechtsysteem slecht te noemen is, maar het zorgt er wel voor dat de puntjes net niet op de i gezet zijn.

Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   70
Sound   92
Graphics   80
Replay   65

Veel aanpassingen zorgen niet voor een pefecte game.
77


14:23  Geen Dead Rising of Lost Planet op de Wii / PS3
13:34  "Ninja Gaiden Sigma kent geen concurrentie"
 Reacties (15)
 Pagina: 1
Gast (85.191.1.xxx) op 26-03-2007 om 15:23
die heb ik :D

Gast (83.117.18.xxx) op 26-03-2007 om 16:02
ik vond het niks aan ik hat um binne een half uur uit ge speelt en het fecht traag :'(

Rene Groen (Eindredacteur) op 26-03-2007 om 16:08 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Het spel laat zich, op de makkelijkste stand, in een uur of zeven uitspelen. Dat je het binnen een half uur had uitgespeeld is dan ook onzin.

Gast (84.29.135.xxx) op 26-03-2007 om 17:33
wil niet lullig zijn maar heb er geen 7 uur over gedaan 4 a 5 uur hoogstens en dan heb ik het over build a label mode

Rene Groen (Eindredacteur) op 26-03-2007 om 17:40 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Ik had het over mijn eigen spelen, waarbij ik rustig de tijd heb genomen om alles op m'n telefoon te checken, keuzes te maken bij de liedjes, kleding kopen, etc. Vier uur lijkt me meer een haastklus.

Tecnomic NL op 26-03-2007 om 18:28 [Niv: 164 / Exp: 8218]
Heb me prima weten te vermaken met de vorige delen, maar de gebrekkige controls en het ontbreken(?) van een lifebar zijn voor mij de redenen om dit deel te skippen. Misschien dat ik 'm ooit nog uit de budgetbakken graai.

Rene Groen (Eindredacteur) op 26-03-2007 om 18:30 [Niv: 747 / Exp: 37333]
De lifebar kun je aan zetten bij de opties.

Tecnomic NL op 26-03-2007 om 19:27 [Niv: 164 / Exp: 8218]
Oh kijk dat is dan wel weer beter. Maar neemt niet weg dat ik het spel voorlopig nog mooi in de winkels laat liggen.

Weazel op 27-03-2007 om 09:41 [Niv: 59 / Exp: 2952]
Snif, vaarwel Def Jam...het ga je goed

Gast (82.75.120.xxx) op 27-03-2007 om 15:56
DJ pech

Gast (84.198.133.xxx) op 27-03-2007 om 18:25
@ gast bovenaan je loop een blauwtje man .al is de leugen nog zo snel de waarhied achterhaald hem wel.
rene tof dat je hem eens op zen plaats zet.
BTW het is een vechtgame en daar ga je rap door de storymode. hier gaat het om fun en dat is het voor mij.voor men part zou 8.2 ook op zen plaats zijn !

Hugo op 28-03-2007 om 21:16 [Niv: 6 / Exp: 316]
Toch teleurstellend. Ik wilde een fighter kopen voor mijn 360 aangezien ik die nog niet had, maar ik ben mede dankzij deze review en een paar engelse toch maar voor het inmiddels al een jaar oude DOA 4 gegaan (heel vet spel). Ik denk dat ik daar slimmer aan gedaan heb.

kaneda op 01-04-2007 om 20:31 [Niv: 6 / Exp: 317]
ik vind de game wel vet

Weazel op 02-04-2007 om 13:24 [Niv: 59 / Exp: 2952]
Als de game vet is dan moet je hem schoonmaken

Ik baal er wel van, na deel 1&2 denk ik geen deel 3

kaneda op 02-04-2007 om 15:03 [Niv: 6 / Exp: 317]

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Def Jam: Icon
Type:
Game
Releasedatum:
23-03-2007
Ontwikkelaar:
Electronic Arts
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media