Na E3 verdween Frame City Killer van Namco een beetje in het niets maar op de Xbox Summit 2005 eind juli kwam de game terug onder de levenden aangezien hij toch dicht bij de launch moest verschijnen.
Hoewel Frame City Killer deze maand in Amerika had moeten verschijnen maakte Namco enige tijd geleden bekend dat de game uitgesteld was.
Meteen gingen de geruchten op wat de reden zou zijn. Volgens velen was het de kwaliteit van de screenshots, welke te wensen overliet. Namco zelf draagt echter een andere reden aan.
De ontwikkelaar zou tijd nodig gehad hebben om aan de engine te kunnen werken. De extra tijd die ze nu verkregen hebben wordt gebruikt om meer content binnen de game te stoppen. Hierbij moet gedacht worden aan side missions en misschien zelfs online functionaliteiten. Er zijn echter geen plannen voor volledige online modes.
Masaki Kunimori van Namco voegde hier verder aan toe dat het team problemen had met de Unreal Eninge 3, waar ze voor het eerst mee werkten. De volgende game onder deze engine zal ook hierdoor qua ontwikkeling gladder verlopen, omdat ze er nu ervaring mee hebben opgedaan.
|