Over Stalker 2 is nog altijd weinig bekend, behalve dat het al een aantal jaar in productie is na veel intern gerommel bij ontwikkelaar GSC Gameworld, die verscheidende leden zag vertrekken en studio's zoals 4A Games en Vostok Games oprichtte. We leren wat nieuwe details van de game uit een Russisch interview.
Hoewel de game nog tot 2021 van ons verwijderd is, is er wel nieuws te melden over de game. Zo zal S.T.A.L.K.E.R 2 geen battle royale mode bevatten. GSC geeft aan simpelweg geen interesse te hebben in de populaire gameplaymechanieken. Dit geldt ook voor VR support. Voorts geven zij aan dat inspiratie voor deel twee wordt gezocht in zijn eerdere games: Shadow of Chernobyl, Clear Sky en Call of Pripyat. De unieke atmosfeer wordt als voornaamste aandachtspunt naar voren gebracht.
Tevens wilt GSC de meeste recente technologie benutten die de game echt laat stralen (No pun intended). Helaas werd niet duidelijk of daarbij gekeken wordt naar raytracing of andere nu moderne technieken. Wel werd bekend dat GSC werkt aan modding tools voor de game, dus het is aannemelijk dat de uiteindelijke titel zeer open zal zijn voor modders om verschillende aspecten van de game aan te passen. Onderstaand vind je het interview, gebruik de ondertiteling om het verhaal mee te krijgen.