Vorig jaar liet de Franse studio Spiders ons kennis maken met GreedFall. De titel haalt zijn inspiratie uit de Barokstroming van de kunst uit de zeventiende eeuw. Qua setting is gekozen voor een afgelegen eiland gevuld met magie en geheimen waar je zeker niet alleen bent, getuige de kolonisten, huurlingen en schatzoekers. Op het eiland groeien de spanningen tussen de kolonisten en de lokale bevolking, die beschermd worden door bovennatuurlijke krachten.
GreedFall heeft een sterke focus op RPG elementen, diepgaande interacties tussen karakters en als speler krijgen we een grote vrijheid in het najagen van opdrachten. De manier waarop we deze kunnen overwinnen is bijvoorbeeld via combat, maar je kunt ook voor stealth of diplomatie kiezen. Alle keuzes die je maakt, van op het oog triviale keuzes tot de belangrijkste politie beslissingen, moeten hun weerslag hebben op de wereld en de relaties met de facties om je heen.
Het doel was om de game later dit jaar uit te brengen, helaas is er een streep gezet door deze plannen en moeten we nu geduld opbrengen tot volgend jaar. Gelukkig krijgen we wel enkele nieuwe beelden van de game te zien.