Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
E3-overzicht 
E3-overzicht  
21 Juni 2018 
(0) 
(0) 
20 Juni 2018 
(0) 
(0) 
(5) 
(2) 
(1) 
19 Juni 2018 
(0) 
(1) 
(1) 
(7) 
(0) 
18 Juni 2018 
(1) 
(5) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
17 Juni 2018 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
16 Juni 2018 
(0) 
(5) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(2) 
(1) 
(6) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Juni 2018 
(1) 
(1) 
(17) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Juni 2018 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(10) 
(1) 
(8) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(4) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(4) 
(3) 
(0) 
(0) 
13 Juni 2018 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(3) 
(7) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
12 Juni 2018 
(3) 
(9) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
Unravel Two
Milanoir
Onrush
Hexologic
Review:

Milanoir


Door Rene Groen op 14-06-2018 om 07:56
Bron: Gamed

De leukste games zijn de games die je niet aan zag komen, waar je onverwachts een reviewcode van krijgt en die je vervolgens aan wil raden bij al je vrienden. Om alvast op de zaken vooruit te lopen: Milanoir is niet zo'n game.

Ontwikkelaar Italo Games uit Milaan. Ik had er nooit van gehoord en Milanoir was dan ook mijn eerste kennismaking met hun werk. Als Italiaanse studio is het niet gek dat zij een verhaal willen vertellen dat geďnspireerd is door welbekende misdaadfilms uit de zeventiger jaren. Daar waar deze films vaak nog enige verdieping hadden is dit hier geenszins het geval. Het hoofdkarakter Piero Sacchi is lid van de criminele Lanzetta familie, heeft mot met de rivaliserende Beretta familie en nadat hij is verlinkt bij de politie zint hij op wraak. Dit alles is samengebracht in acht levels die zo'n vijf uur gameplay geven. Meer is het niet en meer gaat het ook niet worden, waardoor je ook niets geeft om de beweegredenen van de protagonist. Een script bovendien waarbij woorden als 'fuck' en 'asshole' duidelijk de inspiratie vormden. Nu heb ik niets tegen een goed portie scheldwerk in een game, als een script echter niet verder komt dan dit zelf dan heb je het niet helemaal begrepen.


Milanoir is een twin-stick shooter. De linkerstick om te lopen, de rechterstick om te richten, de rechterschouderknoppen om mee te schieten en te herladen en de linker om mee te kruipen en om over een object te springen. Het welbekende werk. Toch weet de studio het voor elkaar te krijgen om dit aloude concept van een shooter dusdanig te verkloten dat het voortdurend tot irritatie leidt. Dit heeft te maken met een cursor waar je nooit de juiste binding mee krijgt. Het spelen met de sensitiviteit geeft helaas geen soelaas. Op een lagere sensitiviteit is het te sloom, op een hogere stand is het juist weer niet nauwkeurig genoeg. Het inschakelen van een aim assist helpt enigszins, ware het niet dat doelwitten veelal niet werden gezien. Wellicht dat dit in de PC versie met een muis beter werkt, op de consoles wekt het eerder irritatie op. Om nog maar te zwijgen over de latere secties waarbij je in een voertuig plaats mag nemen en de controls je nog meer tegen werken. Ook het samenbrengen van bukken, rollen én over een object springen onder één knop is ongelukkig aangezien je veelal een verkeerde, onbedoelde actie uitvoert.

Het zijn overigens niet alleen de controls die je tegen werken. De scenes waarin je moet zien te overleven te midden van een groep vijanden voelen simpelweg oneerlijk aan. Terwijl de machinegeweren op je leeg worden geschoten en de handgranaten je om de oren vliegen voer je een strijd die te vaak in het voordeel van de vijand wordt beslist. Niet omdat ik niet goed genoeg ben, iets waar ik prima mee kan leven, maar omdat de game zo gemaakt lijkt te zijn dat je overlevingskansen vrijwel nihil zijn zonder dat je hier invloed op hebt. Als ik vervolgens enkel verder weet te komen omdat de kunstmatige intelligentie ineens rare fouten gaat maken onderstreept dit mijn gevoel.


Dit bovenstaande is jammer omdat er best leuke ideeën in de game zitten. Milanoir is bijvoorbeeld ook coöperatief te spelen en dit zorgt voor enige verlichting. Of neem bijvoorbeeld het idee waarbij verkeersborden je kogels af laten ketsen of in tweeën doen splitsen. Een kleine opleving die al snel weer teniet wordt gedaan als je bij één van de eindbazen komt, hetgeen resulteert in trial-and-error omdat je op zoek moet naar de manier waarop je ze moet verslaan. Zie ik dit in andere games veelal als een leuke uitdaging, daar is het hier een frustrerende aangelegenheid. Je bent in dit soort secties niet alleen in gevecht met de eindbaas maar ook met de controls. Omdat je voortdurend sterft duurt de game langer dan je zou willen, mede door de laatste twee hoofdstukken die de moeilijkheidsgraad ineens omhoog gooien en checkpoints terugschroeven. Gevolg is ook dat je de soundtrack te vaak voorbij hoort komen. Een soundtrack die op zichzelf niet eens zo slecht is maar waar je door de voortdurende herhaling toch (te) snel genoeg van krijgt. De artistieke inval die ik als één van de weinige aspecten wel kon waarderen is dan ook niet genoeg om Milanoir aan te kunnen raden. 'Fuck this', zoals de ontwikkelaar het zelf waarschijnlijk zou zeggen.
Beoordeling
30
Op zoek naar een game met een flinterdun verhaal, waarbij het script grotendeels bestaat uit scheldwoorden en die zich slecht laat besturen? Dan is Milanoir echt wat voor jou!


10:18  [E3] Ontwikkelaar reageert op FPS Cyberpunk
07:33  [E3] GreedFall mist release in 2018
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Milanoir
Type:
Game
Releasedatum:
31-05-2018
Ontwikkelaar:
Italo Games
Uitgever:
Good Shepherd Entertainment
Media:
Geen media gevonden