Ghost of Tsushima was één van de titels waarmee Sony een goede indruk wist achter te laten, ook na de persconferentie is er nog meer te vertellen over de game. Game Director Nate Fox deed dit tijdens PlayStation Live en onderstaand een opsomming van zijn uitspraken.
- Gekeken naar de graphics dan is er een sterke focus op minimalisme. Ze willen ons niet afleiden met aspecten die niet bijdragen aan de game, iets wat ze een zeer Japans concept noemen.
- In de demo werd er geen interface getoond om het filmische aspect zo beter te kunnen belichten. In de uiteindelijke game is deze interface er wel.
- De ontwikkelaar wil dat spelers verdwaald raken op het eiland Tushima.
- De 'dodelijke precisie' die we in de game zien volgens Fox typische samurai combat. Het spel wil de spanning al opbouwen nog voordat je het zwaard trekt.
- De drie woorden die de toon bepalen zijn 'modder, bloed en staal'
- Er zit karakterprogressie in de game. Spelers hebben veel opties als het gaat om navigatie, waarvan stealth ook een element is. De gedachte is dat een samoerai zichzelf moet evolueren om te vechten tegen overweldigende kansen.
- De missie die we bij de persconferentie van Sony zagen was een side-mission en vormde geen onderdeel van het hoofdverhaal. Het moet e toon neerzetten van het gegeven dat goede mensen soms slechte beslissingen nemen.
- Het duel tussen Jin en Masako die we aan het einde van de video zagen speelt zich af in een open wereld, het is dan ook geen afgesloten arena. In de achtergrond zien we de Mongoolse versterkingen al aankomen.
|