Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
E3-overzicht 
E3-overzicht  
21 Juni 2018 
(0) 
(0) 
20 Juni 2018 
(0) 
(0) 
(5) 
(2) 
(1) 
19 Juni 2018 
(0) 
(1) 
(1) 
(7) 
(0) 
18 Juni 2018 
(1) 
(5) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
17 Juni 2018 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
16 Juni 2018 
(0) 
(5) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(2) 
(1) 
(6) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Juni 2018 
(1) 
(1) 
(17) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Juni 2018 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(10) 
(1) 
(8) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(4) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(4) 
(3) 
(0) 
(0) 
13 Juni 2018 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(3) 
(7) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
12 Juni 2018 
(3) 
(9) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
Unravel Two
Milanoir
Onrush
Vampyr
Nieuws:

[E3] Last of Us II release nog niet vastgesteld


Door Rene Groen op 13-06-2018 om 07:31
Bron: Dual Shockers

Nadat The Last of Us: Part II indruk maakte bij de persconferentie van Sony werd er bij een panel nog veel meer informatie gegeven door Creative Director Neil Druckmann. We hebben de details op een rijtje gezet.

  • De primaire filosofie achter de gameplay draait om het woord 'spanning'. Het team heeft er hard aan gewerkt om Ellie meer verbonden te maken met de omgeving, denk aan het kruipen onder en door dingen en interacties met de omgeving op een manier die realistisch aanvoelt.
  • Vijanden moeten aanvoelen als echte mensen en niet als computergestuurde tegenstanders. Een voorbeeld hiervan is dat ze elkaar met een naam aanspreken.
  • Ellie was ook speelbaar in de downloadable content Left Behind maar de ontwikkelaars hebben sindsdien een hoop uitgebreid. Elementen als combat, stealth en crafting zijn allemaal naar een hoger niveau gebracht. Voor spelers moet dit dan ook een geheel nieuwe ervaring vormen die ook nieuwe mogelijkheden brengt.
  • Het ontwijken vormt een wezenlijk deel van het męlee systeem met het doel om spelers meer vrijheid te geven tijdens de combat. Dit zorgt ook weer voor geheel nieuwe situaties.
  • Hoewel stealth een mogelijkheid is kun je nooit compleet verdwijnen. Wel kun je de omgeving in je voordeel gebruiken, denk aan hoger gras die een betere beschutting vormt. Verder kun je ook springen, hetgeen meer verticale gameplay mogelijk maakt.
  • Crafting draait om keuzes en het is uitgebreid in een manier waarop dit logisch is. Er zijn nu bijvoorbeeld verschillende typen pijlen die je kunt maken.
  • Vijanden gebruiken hetzelfde animatiesysteem als Ellie. Dit betekent dat er geen overgangen zijn tussen hun animaties maar dat dit natuurlijker en daardoor gevaarlijker aanvoelt.
  • Hoewel het nog altijd een lineair verhaal is hebben we het hier over een hele grote game. Spelers krijgen dan ook veel opties binnen een ruimte, de ontwikkelaar noemt dit een 'wide lineair concept'.
  • Er zijn geen veilige ruimtes. Je hebt het gevoel dat er in iedere ruimte gevechten plaats kunnen vinden en dat gevaar altijd in de buurt is.
  • De AI communiceert veel met elkaar. Wanneer vijanden een lichaam spotten zal hun besef van gevaar toenemen en dit zal worden overgedragen op anderen, waarna ze hulptroepen inschakelen. De AI zal ook op realistische wijze een zoektocht openen op Ellie.
  • De geďnfecteerden keren terug en hun 'gameplay ruimte' is uitgebreid. Er zijn nieuwe klassen die op een logische manier in het verhaal zijn verwerkt en niet alleen een gevaar vormen voor Ellie, maar ook voor haar belagers.
  • De demo die bij de persconferentie getoond werd speelt zich nog altijd af in Jackson County. Ellie vormt onderdeel van de maatschappij en helpt mee om de stad veilig te maken, bijvoorbeeld door op patrouille te gaan. De dingen starten redelijk normaal maar na verloop van tijd gaat het verkeerd.
  • Zelfs de vijanden hebben een menselijke kant. Het zijn niet simpelweg 'de bad guys' maar hebben meer dimensie en complexiteit.
  • De 'oude man' waar de trailer naar verwijst is Joel. Hij is 'somewhere out there'.
  • Jessie is de leider van een patrouille en Joel valt hem lastig om Ellie veilg te houden. Dina (gespeeld door Shannon Woodward) is verder een relatie gestart met Ellie.
  • De kusscene in de demo leverde een probleem op voor de capture camera's omdat deze verhindert dat acteurs dicht bij elkaar komen. De eerste opnames werden gedaan zonder camera's om een referentie te krijgen voor de animatoren. Vervolgens werd de camera teruggeplaatst op de actrices en deden ze de kus vanaf de zijkant, alsof deze echt werd gegeven. Hierbij raakten de wangen elkaar om enige vorm van intimiteit over te brengen. Deze scene was zeer lastig om te renderen vanuit een technologisch standpunt, voornamelijk door het haar.
  • Een releasedatum zal pas worden gegeven als de release dichterbij komt. Momenteel zitten ze nog niet dicht bij dit moment.
  • Het spel krijgt een multiplayer, in welke vorm dit is maakt Naughty Dog nog niet bekend.


07:32  [E3] Nieuwe info van Ghost of Tsushima
07:31  [E3] Webslingeren met Spider-Man
 Reacties (3)
 Pagina: 1
Gast (46.243.28.xxx) op 13-06-2018 om 08:59
Zal dus op z'n minst wel 2019 worden :(

Gast (84.241.192.xxx) op 13-06-2018 om 11:51
Laat 2019 begin 2020 denk ik

Gast (212.78.200.xxx) op 14-06-2018 om 15:15
Begin 2020 op de Ps5..

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
The Last of Us: Part II
Type:
Game
Releasedatum:
TBA
Ontwikkelaar:
Naughty Dog
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media