Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
14 Augustus 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Augustus 2018 
(9) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Augustus 2018 
(2) 
(2) 
(0) 
11 Augustus 2018 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(10) 
(0) 
10 Augustus 2018 
(4) 
(1) 
(0) 
(2) 
(9) 
(0) 
(0) 
09 Augustus 2018 
(11) 
(2) 
(1) 
(3) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
08 Augustus 2018 
(5) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Augustus 2018 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
06 Augustus 2018 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(18) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 Augustus 2018 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
04 Augustus 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Augustus 2018 
(4) 
(3) 
(5) 
(2) 
02 Augustus 2018 
(1) 
(4) 
(15) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(8) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
01 Augustus 2018 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
31 Juli 2018 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
30 Juli 2018 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(12) 
(3) 
(4) 
28 Juli 2018 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
27 Juli 2018 
(18) 
Insurgency: Sandstorm
Packshot Tuesday - Deel 227
Packshot Monday - Deel 226
Dead Cells
Nieuws:

Call of Duty: Black Ops 4 met meer info


Door Rene Groen op 20-05-2018 om 12:32
Bron: Eurogamer

Afgelopen week werd Call of Duty: Black Ops 4 officieel uit de doeken gedaan. Veel van de informatie was reeds van tevoren gelekt, toch is er nog genoeg om over na te praten.

  • Eťn van de geruchten voorafgaande aan de officiŽle aankondiging was dat het spel ook naar de Nintendo Switch zou komen. Dit blijkt echter niet het geval te zijn, het spel zal enkel op de PC, PlayStation 4 en Xbox One verschijnen.
  • Treyarch had al bij de start van de ontwikkeling nooit het plan om een traditionele campaign te maken. Het doel was om iets anders te creŽren, waarbij ze hun inspiratie haalde uit de interactie van de community met Black Ops 3 en de games die in de afgelopen jaren verschenen zijn. Ze zagen dat spelers steeds meer tijd staken in de multiplayer en Zombie mode, niet alleen direct in de game, maar ook middels streamen en het praten erover op forums. Hieruit besloten ze om een geheel nieuwe stijl te maken, waarvoor vele ideeŽn werden geopperd. Sommige ideeŽn werden bewaard, andere geschrapt en het uiteindelijke resultaat is de samenkomst van de beste ideeŽn.
  • Ondanks het ontbreken van een traditionele singleplayer sluit de studio niet uit dat deze in de toekomst terug zal keren.
  • Mede-studiohoofd Dan Bunting geeft aan dat de hart en ziel in deze game draait om het samenspelen met vrienden. Een traditionele campaign pas niet in deze gedachte. Hoewel hij snapt dat dit bij iedere gamer even goed zal vallen hoopt hij dat ze terugkijken op de afgelopen jaren en daaruit de conclusie trekken dat de studio altijd de best mogelijke ervaring heeft neer willen zetten, zeker met de Black Ops serie. Mochten spelers toch een solistische ervaring willen dan kan dit middels een serie solomissies die je de verschillende Specialists laat begrijpen. Deze klassen gebruik je in de multiplayer en middels de missies leer je hun achtergronden kennen. Vragen als waarom deze karakters bestaan en voor wie ze werken krijgen een antwoord. Tevens leer je de kwaliteiten van de karakters kennen zodat je weet welke bij je speelstijl in de multiplayer past. Hoe het verhaal van deze specialisten precies tot stand komt, bijvoorbeeld middels de meer traditionele campaign of enkel vanuit cutscenes, wil hij nog niet kwijt.
  • Ze hebben meer in het wapensysteem geÔnvesteerd dan in de voorgaande Black Ops titel en hiermee samen hangen de bewegingen van de karakters. De Specialists voegen hier een tactische laag aan toe, denk aan een schild bij Ajax. Deze krijg je enkele momenten gedurende een match en zal op kritische momenten ingezet moeten worden, iets wat je niet van tevoren kunt plannen.
  • Alle bekende en favoriete modi van de multiplayer zullen terugkeren. Tevens is er een geheel nieuwe modus, Control genaamd. In Control moeten alle veranderingen die in deze game zijn gemaakt samen komen op de sterkste manier mogelijk. Bunting omschrijft het als 'zeer competitief' en 'intens' en heeft een setup waarbij een team drie keer moet zien te winnen middels aan te vallen en te verdedigen, gelijk aan een Search and Destroy match. Eťn team valt aan, het andere moet verdedigen en dan zullen deze rollen worden omgedraaid in de volgende ronde. Het aanvallende team dient twee doelen te veroveren op de map en ieder doel heeft zijn eigen regels om erin te doen slagen, opgesplitst in drie segmenten. Wanneer je eenmaal ťťn segment hebt veroverend kan het verdedigende team dit segment niet ongedaan maken. Door je steeds weer op ťťn doel te focussen krijg je een sterkere samenwerking met het team waarmee je aanvalt, dan wel verdedigt.
  • Treyarch heeft met Blizzard samengewerkt voor het Battle.net platform waarop Black Ops 4 op zal verschijnen, echter hebben ze niet samengewerkt op het gebied van gameplay. Eventuele overeenkomsten met Overwatch komen dan ook niet omdat de studio's samen aan de tafel hebben gezeten.
  • Battle Royale heeft de game-industrie volgens Bunting in een korte tijd veroverd en het team van Treyarch speelt deze games dan ook zelf vanaf diens eerste opkomst. Ze hadden dan ook de tijd om het toe te passen op de Call of Duty formule en middels de meer geavanceerde tools konden ze het effectief en efficiŽnt toepassen in grotere, meer open maps. Wat hieraan bijdroeg is een technologie die ze superterrain noemen. Het staat de ontwikkelaars en dan met name de level designers toe om maps op een snelle en vloeiende manier een invulling te geven.
  • Het doel van Treyarch is altijd geweest om de multiplayer in zestig frames per seconde te laten draaien en hoewel er altijd omstandigheden zijn waarbij dit een dip vertoont is het doel ook nu om dit te behalen.
  • De Battle Royale modus, Blackout genaamd, is nog altijd in ontwikkeling en ze kunnen dan ook nog niet aan geven voor hoeveel spelers het zal zijn. Volgens Bunting draait het ook niet zozeer om het aantal spelers maar vooral om de ervaring die ze in een optimale vorm neer willen zetten en die het leukst is om te spelen. Het doel is dan ook niet om het meeste aantal spelers bij elkaar te brengen. Het enige wat hij er over kwijt wil is dat het er in ieder geval meer zijn dan vijftig, echter wil hij niet bevestigen of dit er honderd zullen zijn.
  • Het Call of Duty team is opgebouwd uit het United Offensive team dat bij Grey Matter werd opgericht alvorens de studio's werden samengevoegd. Vanuit hun verleden hebben ze de nodige ervaring met voertuigen in games en deze expertise werd gebruikt in Call of Duty: World at War en zal ook worden meegenomen in Black Ops 4.
  • Veel van de voorgaande wapens uit de Black Ops serie zullen gebruikt worden in Blackout. Veel van de favorieten keren dan ook terug, echter gaat het niet om ieder wapen dat ooit is verschenen. Ook qua karakters zien we een hoop bekende gezichten, waarbij we het moeten zien als een favorietenselectie van de fans, zo ook bij de Zombie modus.
  • Bunting wil nog niet kwijt of er ook zombies in de battle royale maps zullen verschijnen.


13:01  DB FighterZ krijgt twee gelimiteerde modi
10:15  Little Nightmares lanceert Complete Edition
 Reacties (6)
 Pagina: 1
Gast (85.144.73.xxx) op 20-05-2018 om 16:19
Mooi verhaal, maar 0% vernieuwing...

Gast (83.84.144.xxx) op 20-05-2018 om 19:17
Brand in de hel Activision!

Gast (185.112.82.xxx) op 21-05-2018 om 00:01
Ik krijg een stijve van Black Ops 4

Gast (92.108.244.xxx) op 21-05-2018 om 09:40
Die van mij gaat juist hangen.

Gast (80.57.254.xxx) op 21-05-2018 om 13:11
GHOST ik mis je

Gast (78.108.46.xxx) op 22-05-2018 om 00:28
Afgelopen week werd Call of Duty: Black Ops 4 officieel uit de doeken gedaan. Veel van de informatie was reeds van tevoren gelekt, toch is er nog genoeg om over na te praten.

Eťn van de geruchten voorafgaande aan de officiŽle aankondiging was dat het spel ook naar de Nintendo Switch zou komen. Dit blijkt echter niet het geval te zijn, het spel zal enkel op de PC, PlayStation 4 en Xbox One verschijnen.
Treyarch had al bij de start van de ontwikkeling nooit het plan om een traditionele campaign te maken. Het doel was om iets anders te creŽren, waarbij ze hun inspiratie haalde uit de interactie van de community met Black Ops 3 en de games die in de afgelopen jaren verschenen zijn. Ze zagen dat spelers steeds meer tijd staken in de multiplayer en Zombie mode, niet alleen direct in de game, maar ook middels streamen en het praten erover op forums. Hieruit besloten ze om een geheel nieuwe stijl te maken, waarvoor vele ideeŽn werden geopperd. Sommige ideeŽn werden bewaard, andere geschrapt en het uiteindelijke resultaat is de samenkomst van de beste ideeŽn.
Ondanks het ontbreken van een traditionele singleplayer sluit de studio niet uit dat deze in de toekomst terug zal keren.
Mede-studiohoofd Dan Bunting geeft aan dat de hart en ziel in deze game draait om het samenspelen met vrienden. Een traditionele campaign pas niet in deze gedachte. Hoewel hij snapt dat dit bij iedere gamer even goed zal vallen hoopt hij dat ze terugkijken op de afgelopen jaren en daaruit de conclusie trekken dat de studio altijd de best mogelijke ervaring heeft neer willen zetten, zeker met de Black Ops serie. Mochten spelers toch een solistische ervaring willen dan kan dit middels een serie solomissies die je de verschillende Specialists laat begrijpen. Deze klassen gebruik je in de multiplayer en middels de missies leer je hun achtergronden kennen. Vragen als waarom deze karakters bestaan en voor wie ze werken krijgen een antwoord. Tevens leer je de kwaliteiten van de karakters kennen zodat je weet welke bij je speelstijl in de multiplayer past. Hoe het verhaal van deze specialisten precies tot stand komt, bijvoorbeeld middels de meer traditionele campaign of enkel vanuit cutscenes, wil hij nog niet kwijt.
Ze hebben meer in het wapensysteem geÔnvesteerd dan in de voorgaande Black Ops titel en hiermee samen hangen de bewegingen van de karakters. De Specialists voegen hier een tactische laag aan toe, denk aan een schild bij Ajax. Deze krijg je enkele momenten gedurende een match en zal op kritische momenten ingezet moeten worden, iets wat je niet van tevoren kunt plannen.
Alle bekende en favoriete modi van de multiplayer zullen terugkeren. Tevens is er een geheel nieuwe modus, Control genaamd. In Control moeten alle veranderingen die in deze game zijn gemaakt samen komen op de sterkste manier mogelijk. Bunting omschrijft het als 'zeer competitief' en 'intens' en heeft een setup waarbij een team drie keer moet zien te winnen middels aan te vallen en te verdedigen, gelijk aan een Search and Destroy match. Eťn team valt aan, het andere moet verdedigen en dan zullen deze rollen worden omgedraaid in de volgende ronde. Het aanvallende team dient twee doelen te veroveren op de map en ieder doel heeft zijn eigen regels om erin te doen slagen, opgesplitst in drie segmenten. Wanneer je eenmaal ťťn segment hebt veroverend kan het verdedigende team dit segment niet ongedaan maken. Door je steeds weer op ťťn doel te focussen krijg je een sterkere samenwerking met het team waarmee je aanvalt, dan wel verdedigt.
Treyarch heeft met Blizzard samengewerkt voor het Battle.net platform waarop Black Ops 4 op zal verschijnen, echter hebben ze niet samengewerkt op het gebied van gameplay. Eventuele overeenkomsten met Overwatch komen dan ook niet omdat de studio's samen aan de tafel hebben gezeten.
Battle Royale heeft de game-industrie volgens Bunting in een korte tijd veroverd en het team van Treyarch speelt deze games dan ook zelf vanaf diens eerste opkomst. Ze hadden dan ook de tijd om het toe te passen op de Call of Duty formule en middels de meer geavanceerde tools konden ze het effectief en efficiŽnt toepassen in grotere, meer open maps. Wat hieraan bijdroeg is een technologie die ze superterrain noemen. Het staat de ontwikkelaars en dan met name de level designers toe om maps op een snelle en vloeiende manier een invulling te geven.
Het doel van Treyarch is altijd geweest om de multiplayer in zestig frames per seconde te laten draaien en hoewel er altijd omstandigheden zijn waarbij dit een dip vertoont is het doel ook nu om dit te behalen.
De Battle Royale modus, Blackout genaamd, is nog altijd in ontwikkeling en ze kunnen dan ook nog niet aan geven voor hoeveel spelers het zal zijn. Volgens Bunting draait het ook niet zozeer om het aantal spelers maar vooral om de ervaring die ze in een optimale vorm neer willen zetten en die het leukst is om te spelen. Het doel is dan ook niet om het meeste aantal spelers bij elkaar te brengen. Het enige wat hij er over kwijt wil is dat het er in ieder geval meer zijn dan vijftig, echter wil hij niet bevestigen of dit er honderd zullen zijn.
Het Call of Duty team is opgebouwd uit het United Offensive team dat bij Grey Matter werd opgericht alvorens de studio's werden samengevoegd. Vanuit hun verleden hebben ze de nodige ervaring met voertuigen in games en deze expertise werd gebruikt in Call of Duty: World at War en zal ook worden meegenomen in Black Ops 4.
Veel van de voorgaande wapens uit de Black Ops serie zullen gebruikt worden in Blackout. Veel van de favorieten keren dan ook terug, echter gaat het niet om ieder wapen dat ooit is verschenen. Ook qua karakters zien we een hoop bekende gezichten, waarbij we het moeten zien als een favorietenselectie van de fans, zo ook bij de Zombie modus.
Bunting wil nog niet kwijt of er ook zombies in de battle royale maps zullen verschijnen.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Call of Duty: Black Ops 4
Type:
Game
Releasedatum:
12-10-2017
Ontwikkelaar:
Treyarch
Uitgever:
Activision Blizzard
Media:

Meer media