Vorig jaar had Ubisoft bij de E3 een verrassing voor ons klaar staan in de vorm van Skull and Bones. De game laat ons de wateren bevaren middels een vloot en het doel was dat we deze ervaring dit jaar mee konden maken.
Helaas gaat dit echter niet lukken, na Shenmue 3, Indivisble, Metro Exodus en een vervolg binnen een Take-Two franchise is nu ook Skull and Bones uitgesteld. De game is het grootste project van ontwikkelaar Ubisoft Singapore en om aan de verwachtingen te voldoen is besloten om de release in 2018 over te slaan en het spel door te schuiven naar 2019.
quote: "Many of us have been working on it for the last few years, and want to make this game right in order to achieve our ambition to deliver the ultimate pirate game set to thrill players at launch and for years to come. Our goal remains as clear as ever: build a shared systemic open ocean that captures the essence of the pirate fantasy and is full of activities. We aspire to create a game where the act of attacking and robbing ships at sea - and where every single decision you make - requires you to carefully assess the risk versus reward."
De extra ontwikkeltijd zal de studio gebruiken om een wereld vol verhalen te bouwen met daarin memorabele karakters. Ondanks het uitstel heeft dit geen gevolgen voor de E3, aldaar zal Skull and Bones gewoon aanwezig zijn.
Meer over deze titel kun je lezen in onze eerdere First View.
|