De nieuwste uitgave van Game Informer staat in het teken van God of War, de nieuwste telg in de serie die later dit jaar naar de PlayStation 4 komt. Vandaag de nodige nieuwe informatie van de game.
Combat:
- Het is belangrijk om je omgeving te gebruiken gedurende de combat, zo krijgen spelers verschillende keuzes ten tijde van het gevecht.
- De Leviathan, de bijl van Kratos, kan naar bepaalde vijanden gegooid worden om ze te laten bevriezen. Met een druk op de knop kun je de bijl vervolgens weer naar je terug laten vliegen.
- Het schild kan gebruikt worden om zowel inkomende aanvallen te pareren als om mee aan te vallen.
- Arteus, de zoon van Kratos, is een uitbreiding van de moveset die Kratos bezit. Hij kan bijvoorbeeld geselecteerde vijanden aanvallen middels een druk op de knop. Verder kan hij een pijlenregen op vijanden neer laten komen om ze tijdelijk te verdoven, waarna Kratos ze kan pakken om uit elkaar te trekken of als wapen te gebruiken.
Reizen:
- Er is geen knop om te springen of te zwemmen.
- Kratos en Arteus kunnen de boot gebruiken om tussen bepaalde omgevingen te reizen.
Upgradesysteem:
- Je skills, armor en wapens kunnen allemaal van een upgrade worden voorzien. Ze gebruiken hier een crafting systeem voor waar de ontwikkelaar nog maar weinig over kwijt wil maar waarvan we wel weten dat er meerdere soorten armor zijn die je kunt craften.
- De upgrades zijn niet alleen van toepassing op Kratos maar ook op Arteus.
- Er zitten rune slots op de bijl die je veranderingen door laten voeren in lichte en zware aanvallen.
Wapens:
- Hoewel de ontwikkelaar nog maar weinig kwijt wil over de wapens geven ze wel aan dat de bijl en het schild de sterren vormen van de game.
Diversen:
- Het draait niet langer rondom het ontdoen van alle Goden zoals bij voorgaande God of War titels en om deze reden is Kratos kwetsbaarder neergezet. De enige momenten waarop hij wel los gaat tijdens combat is gedurende Spartan Rage waarin hij zijn vijanden met zijn vuisten sloopt.
- Na Ascension was het lastig om goedkeuring te krijgen voor een nieuwe God of War, juist omdat ze eigenlijk klaar waren met de serie. Cory Barlog moest iets groots en fris pitchen om groen licht te krijgen voor de ontwikkeling.
- Kijkend naar een toekomst van God of War denkt Cory aan de Maya's of een Egyptische setting.
- Met deze nieuwe God of War willen ze meer mensen bereiken en de groei in de serie moet te vergelijken zijn met Uncharted en Assassin's Creed.
|