Ontwikkelaar Insomniac Games heeft de taak gekregen om een game te maken die Spider-Man eer aan doet. Ze staan hierin gelukkig niet geheel alleen, op de achtergrond helpt Marvel Entertainment mee om zodoende een authentieke ervaring te kunnen leveren.
In een video zien we hoe de klassieke Spider-Man schrijvers Dan Slott en Christos Gage het team vergezellen om zo het verhaal achter de game vorm te geven.
Marvel Games Executive Creative Director Bill Rosemann, Insomniac Games Creative Director Bryan Intihar en Marvel Digital Media Creative Executive Ryan Penagos gingen op Periscope eveneens dieper in op de game. Intihar geeft aan dat hij het spel ieder weekend thuis speelt om de progressie te volgen en dat de game iedere keer steeds beter aan het worden is.
Rosemann las op zijn beurt in een nacht het script voor een scene en vond het geweldig. Verder geeft hij aan dat we niet zullen geloven hoeveel progressie er geboekt is sinds we de game bij de E3 zagen. Verschillen zitten onder andere in het webslingeren door New York City, hetgeen hij momenteel als één van de beste aspecten van de game ziet. Als je tegen een gebouw aan slingert zal hij deze niet simpelweg raken, in plaats daarvan rent hij naadloos door. De ontwikkelaar heeft zich dan ook ten doel gesteld dat niets Spider-Man in de weg staat.
Als laatste leren we nog dat het ontwikkelteam trouw is gebleven aan het feit dat Spider-Man geen mensen vermoord. Mocht hij al iemand van een gebouw afwerpen dan zal hij er automatisch een web achteraan schieten om deze persoon op te vangen.