Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
21 November 2017 
(3) 
(0) 
(0) 
(5) 
20 November 2017 
(0) 
(1) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 November 2017 
(6) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 November 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 November 2017 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(14) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
16 November 2017 
(3) 
(13) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
15 November 2017 
(0) 
(1) 
(0) 
(15) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 November 2017 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
13 November 2017 
(0) 
(0) 
(6) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(2) 
(4) 
12 November 2017 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 November 2017 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(3) 
10 November 2017 
(4) 
(0) 
(4) 
(14) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 November 2017 
(0) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(4) 
08 November 2017 
(0) 
(13) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
07 November 2017 
(2) 
The Sims 4
The Elder Scrolls V: Skyrim
Star Wars: Battlefront II
Outcast: Second Contact
Nieuws:

Ex-Quantic Dream designer met nieuwe studio


Door Rene Groen op 09-11-2017 om 09:39
Bron: Games Industry

De naam Caroline Marchal doet misschien niet meteen een belletje rinkelen, toch was deze dame als Lead Designer werkzaam voor bekende projecten als Heavy Rain en Beyond: Two Souls. Inmiddels heeft ze Quantic Dream verlaten, toch betekent dit niet haar vertrek uit de game-industrie.

Marchal is oprichter en Creative Director van een nieuwe studio onder de naam Interior Night. Samen met enkele 'key developers' van Sony en Quantic Dream proberen ze een doelgroep te bereiken die misschien helemaal niet zo geďnteresseerd is in videogames maar die wel een passie hebben voor kwalitatieve verhaalvertelling. Ze willen op deze manier mensen aantrekken die televisieseries als Breaking Bad of Fargo een warm hart toedragen.

Eén van de belangrijkste speerpunten van de studio is dat ze verhalen willen vertellen die van een hoge kwaliteit zijn. Hoe ze dit precies gaan doen is onbekend, wel geven ze aan te willen innoveren in het medium. Spelers moeten de mogelijkheid krijgen om interacties met hun game uit te voeren door betekenisvolle ervaringen:
quote:
“Interior Night aims at pushing the boundaries of what people have played so far, in terms of subject matter and gameplay. We want to offer bold and broad experiences where people can forget about the mechanics and focus on their emotional connection with the characters and the story.”

Het eerste project van de studio, aldus hun website, moet een emotionele en leuke ervaring vormen. Beoogde platformen zijn vooralsnog onbekend.


09:45  Pokémon GO studio met Harry Potter titel
09:33  'Nieuwe generatie duurt nog minimaal 2 jaar'
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.