Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
21 November 2017 
(4) 
(0) 
(0) 
(5) 
20 November 2017 
(0) 
(1) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 November 2017 
(6) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 November 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 November 2017 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(14) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
16 November 2017 
(3) 
(13) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
15 November 2017 
(0) 
(1) 
(0) 
(15) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 November 2017 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
13 November 2017 
(0) 
(0) 
(6) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(2) 
(4) 
12 November 2017 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 November 2017 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(3) 
10 November 2017 
(4) 
(0) 
(4) 
(14) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 November 2017 
(0) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(4) 
08 November 2017 
(0) 
(13) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
07 November 2017 
(2) 
The Sims 4
The Elder Scrolls V: Skyrim
Star Wars: Battlefront II
Outcast: Second Contact
Nieuws:

Dead Space 2 kostte 60 miljoen dollar


Door Rene Groen op 19-10-2017 om 14:12

Kort na het sluiten van Visceral Games door Electronic Arts klom voormalig ontwikkelaar in de pen om zich uit te laten over Dead Space 2, een game die volgens hem veel geld kostte en uiteindelijk te weinig werd verkocht.

In een serie Tweets laat hij weten dat de ontwikkeling van Dead Space 2 zestig miljoen dollar heeft gekost, exclusief kosten als marketing, productie en af te dragen percentages voor retailers. Tegenover dit immense bedrag waren de vier miljoen verkochte exemplaren te weinig voor de studio om het rendabel te maken. Dit komt mede omdat niet alle exemplaren tegen de volle prijs werden verkocht. Wilson weet verder geen exacte bedragen als het gaat om het marketingbudget, maar hij vermoed dat deze uit ongeveer hetzelfde bedrag bestaat als de ontwikkelkosten zelf.


Veel spelers maakten zich na de sluiting van Visceral Games zorgen over de toekomst van singleplayer games, echter is dit volgens Kotaku schrijver Jason Schreier niet iets waar we ons zorgen over hoeven maken. Voor zover hij het gehoord heeft is de game van Visceral Games niet geannuleerd (in ieder geval in diens huidige vorm) omdat deze gericht was op de singleplayer.


14:24  DOOM met zes minuten beeldmateriaal
15:18  Halo pas in 2018 met Xbox One X patch
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (213.127.62.xxx) op 19-10-2017 om 14:15
Het probleem is dat EA dit zag als een multi-million franchise, maar het is een horror game dat al heel moeilijk te verkopen is. Als er iets fout is het EA zijn management.

Gast (84.241.242.xxx) op 25-10-2017 om 11:02
Dead space delen wil ik op menps 4 spelen

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Dead Space 2
Type:
Game
Releasedatum:
28-01-2011
Ontwikkelaar:
Visceral Games
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media