Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Maart 2024 
(0) 
(0) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(9) 
03 Maart 2024 
(2) 
02 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
01 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
29 Februari 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
28 Februari 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
27 Februari 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
26 Februari 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 Februari 2024 
(0) 
(0) 
Skull and Bones
Final Fantasy VII Rebirth
Gamed Gamekalender Maart 2024
Banishers: Ghosts of New Eden
Nieuws:

Activision zet meer in op microtransacties?


Door Rene Groen op 18-10-2017 om 15:11
Bron: Rolling Stone

De laatste tijd lijken microtransacties een steeds belangrijkere rol in te gaan nemen binnen games. Het is een manier om gamers, zelfs na de aanschaf van een game, nog meer geld uit te laten geven, iets waar ook Activision niet vies van lijkt te zijn.

Al in 2015 diende Activision een patent in die te maken heeft met microtransacties en gisteren werd officieel bekend dat dit patent is goedgekeurd. Het patent heeft alles te maken met het matchmaking systeem binnen een game en zal zo gebracht worden dat het voor spelers aantrekkelijker is om hier gebruik van te maken. Stel bijvoorbeeld dat je een online shooter speelt en terecht komt bij anderen die krachtigere wapens hebben dan jijzelf. Aan het einde van dit potje kan er prominent een melding in beeld komen dat ook jij dit wapen kunt verkrijgen als je ervoor betaalt. Ook kan het zo zijn dat een minder ervaren speler gekoppeld wordt aan een groep meer ervaren spelers, waarbij er aan het einde van de match betere wapens beschikbaar worden gesteld om mee te kunnen komen, uiteraard tegen betaling. In een omschrijving van het patent lezen we:
quote:
“In a particular example, the junior player may wish to become an expert sniper in a game (e.g., as determined from the player profile). The microtransaction engine may match the junior player with a player that is a highly skilled sniper in the game. In this manner, the junior player may be encouraged to make game-related purchases such as a rifle or other item used by the marquee player.”

Mocht er vervolgens besloten worden om het wapen aan te schaffen dan zal het systeem hier vervolgens rekening mee houden door je in een match te plaatsen waar je wapen het meest effectief is. Op deze manier heeft de speler meer het idee ergens voor betaald te hebben waar hij ook daadwerkelijk iets aan heeft en zal zo in de toekomst eerder geneigd zijn om nog meer geld uit te geven.
quote:
“For example, if the player purchased a particular weapon, the microtransaction engine may match the player in a gameplay session in which the particular weapon is highly effective, giving the player an impression that the particular weapon was a good purchase,” it goes on. “This may encourage the player to make future purchases to achieve similar gameplay results.”

Hoewel deze voorbeelden allen te maken hebben met shooters kan het in ieder genre worden geďmplementeerd. Toch zegt Activision in een reactie hier in hun huidige games nog geen gebruik van gemaakt te hebben. Ook Destiny ontwikkelaar Bungie zegt geen gebruik te maken van deze methode.


15:18  Halo pas in 2018 met Xbox One X patch
15:03  Nieuwe trailer Mario Party: The Top 100
 Reacties (11)
 Pagina: 1
Gast (213.127.80.xxx) op 18-10-2017 om 17:12
Moeten ze vooral doen als ze willen dat ze geboycot gaan worden door gamers.

Gast (84.24.92.xxx) op 18-10-2017 om 18:23
Zolang je de items ook gratis vrij kunt spelen boeit het me niet zoveel. Maar betalen om een voordeel te krijgen, welke nooit door iemand die geen microtransactie betaald kan worden verkregen, zeg ik ook nee.

Gast (84.81.18.xxx) op 18-10-2017 om 19:29
Kankervision kun je het beter noemen, stelletje geldwolven :r

jerfo op 18-10-2017 om 19:46 [Niv: 93 / Exp: 4627]
dit is ziek, alle loot boxes en microtransactions in al de grote games van nu zijn ziek.
ze stoppen iemand in een potje waar hij/zij haar nieuwe wapen het best kan gebruiken tegen iemand anders, die persoon heeft dan geen plezier meer in de game tenzij hij een wapen koopt die dat kan counteren, waarna de andere speler geen plezier meer heeft.
dit is een systeem die uitgaat van gamers die geen plezier hebben in een game ipv het beleven en ervaren van een game.
dit maakt de game wereld zo toxic wat sommige developers de laatste tijd gamers noemen.
geen goede ontwikkeling

Gast (87.208.227.xxx) op 18-10-2017 om 20:34
Idd, als een game vol zit met MicroTransacties en lootboxen laat ik hem gewoon liggen. Gamers en reviewers moeten dit gewoon niet pikken, voorbeeld Forza 7.
Als wij duidelijk laten blijken dat we er niet van gediend zijn draaien ze het hopelijk terug. MT's en lootboxen hebben niks met gaming te maken.

Gast (84.195.184.xxx) op 18-10-2017 om 20:57
Zoals het voorbeeld hier in het artikel, waar je uiteindelijk een pay-2-win scenario maakt hoeft het voor mij zeker niet. Voor het overige heb ik weinig problemen met lootboxes en microtransacties als ze geen directe invloed op de gameplay hebben.

Wat ik echter wel bij heel veel developers mis, is transparantie naar wat hun uiteindelijke doelen en toekomst plannen zijn. Ik heb er geen probleem mee, om games die ik echt leuk vind op de een of andere manier verder te supporten als daar ook een duidelijke support en content filosofie aan vast hangt waar ik mij in kan vinden.

Voor mij is Jeff Kaplan een van de beste voorbeelden hiervan. Bijna iedere maand is er een nieuwe Overwatch developer update, waar hij duidelijk aangeeft wat er momenteel in de pipeline zit, als bepaalde plannen geshift zijn, wat de impressie is betreffende veel voorkomende community suggesties of complaints.

Maar dat is wat ik voornamelijk mis langs de kant van developers. Ik ben ook minder geneigd om in (bijna) yearly franchises te investeren zoals vb CoD of AC, omdat je er zeker van kan zijn dat er na een jaar ook geen support meer is.

Ook voor Season Passes is meer transparantie gewenst. Ik vind het persoonlijk goed, dat meer fighting games via het season systeem van Killer Instinct beginnen te werken en dat die games geleidelijk aan verder opgebouwd worden. Beter dan zoals vroeger ieder jaar een nieuwe Guilty Gear XX versie moeten te importeren. Maar in veel gevallen is het ook niet duidelijk wat je krijgt voor je geld. Voor iedere Witcher 3 Season Pass zijn er 10 XCOM2 season passes.

Maar voor mij blijft het gewoon belangrijk te weten wat ik kan verwachten. Je kan er blijven over zeuren, maar het zal niet weg gaan. Er zijn verscheidene games die bewezen hebben dat het een succesvolle revenue stream kan zijn en iedereen probeert op de een of andere manier van die taart mee te eten.

Gast (185.28.191.xxx) op 18-10-2017 om 21:30
De industrie gaat rap naar een crash. Hopelijk gebeurt het gauw zodat al deze lijers erin sterven. Hopelijk leren mensen eens dat deze games geboycott moeten worden.

Gast (143.166.255.xxx) op 19-10-2017 om 10:27
Yup de industrie gaat zwaar crashen op deze manier en ik vind het ook prima.

Volgend jaar zal een laatste opleving van single player only games zijn en daarna stort het boeltje in en heb een alleen nog maar een hoop destiny, the division, gta online , lootbox ,shadow of war, anthem ,bullshit klonen.

Jammer maar helaas , kan ik mooi eindelijk stoppen met gamen :r

Gast (213.160.202.xxx) op 19-10-2017 om 10:55
Het vervelende is, dat er toch nog een grote groep gamers zijn die vragen naar dit soort middelen. Zolang die groep groot genoeg is, zal de industrie hier alleen meer op in haken. Als ze er geen geld in hadden gezien, hadden zij het idee nooit gepatenteerd.

Ik heb opzich geen probleem met lootboxes, maar het is een vorm van gokken en als je daar microtransacties aan vast hangt gaan er gegarandeerd mensen geld hier aan uitgeven. Met casino's heb je nog een vorm van controle. Als er een klant is die grote bedragen blijft verliezen en steeds weer terug komt, dan kan je als casino ingrijpen.

Je hebt alleen geen controle over mensen die vanuit thuis geld uitgeven in online casino's of microtransacties van cashshops. Sterker nog, bedrijven als Activision kunnen de andere kant op kijken zodra deze type microtransacties beschikbaar zijn gesteld. Het geld komt vanzelf binnen.

Omdat een hoop mensen zichzelf niet in bedwang kunnen houden, zou je deze middelen al niet moeten gaan introduceren.

Ik werd al gefrustreerd bij het spelen van Ghost Recon Wildlands tijdens de "Free Weekend" van afgelopen weekend. Vanaf het moment dat je het spel op start, een character aan maakt en de eerste tutorial missie hebt afgerond, werd je meerdere malen onderbroken met "Kijk eens hoe goed dit spel is! Koop nu het spel, zodat je die na het weekend verder kunt spelen!" advertentie. Ik heb het bericht 4x weg moeten klikken voordat ik de eerste missie had afgerond...

Mijn tenen begonnen al te krullen toen ik het artikel las. En dan hebben wij het nog niet eens over de bedragen die worden gerekend voor deze "Microtransacties".

Redneckerz (Redacteur) op 19-10-2017 om 11:31 [Niv: 227 / Exp: 11336]
Een goed voorbeeld van hoe je lootboxes en micro-transacties te veel je game laat domineren is Modern Combat Versus. Een console waardige arena shooter, die helaas gebukt gaat onder (teveel) pay-to-win en lootcrate parameters. De game valt prima zonder te betalen te spelen, maar mensen met cash komen gewoon sneller aan alle mogelijkheden toe.

Een review hiervan vind je hier: http://www.gamed.nl/view/129643

Gast (90.24.105.xxx) op 19-10-2017 om 11:44
Verschrikkelijk dit. Wordt tijd om een nieuwe hobby te gaan zoeken als het zo doorgaat.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.