Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
17 Oktober 2017 
(0) 
16 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
15 Oktober 2017 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Oktober 2017 
(0) 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Oktober 2017 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(6) 
(2) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(2) 
11 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Oktober 2017 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(6) 
(15) 
(0) 
(1) 
(1) 
08 Oktober 2017 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
07 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(2) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Oktober 2017 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(8) 
05 Oktober 2017 
(0) 
(2) 
(3) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
04 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Oktober 2017 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
Middle-earth: Shadow of War
Pharaonic: Deluxe Edition
Packshot Sunday - Deel 216
Wii U Virtual Console - Week 162
Nieuws:

'Consoles hielden ontwikkeling New Vegas achter'


Door Stefan van B op 09-10-2017 om 07:05
Bron: DualShockers

In 2008 creëerde een interne studio van Bethesda met veel succes Fallout 3. Twee jaar later produceerde Obsidian Entertainment - bestaande uit oud medewerkers van de originele Fallout titels - Fallout: New Vegas. De game verscheepte meer dan 12 miljoen exemplaren en is nog steeds erg geliefd onder fans van de serie.

De game die we kregen was echter niet de game die ooit gepland was door de studio. Eerder werd al bekend dat er origineel drie speelbare rassen gepland stonden: mens, ghoul en super mutant. De titel had daarnaast Fallout: Sin City geheten in plaats van New Vegas. Dit zijn echter niet de enige weggegooide ideeën.

Scott Everts, lead world builder van de titel, laat weten dat Fallout: New Vegas een betere game had kunnen zijn als de titel PC exclusief zou zijn geweest. De potentie van de game werd belemmerd door de restricties van de game engine. Deze engine moest gebruikt worden om ook consoles te ondersteunen. Zodoende moesten er een hoop ideeën geschrapt worden:

quote:
Al vroeg in de ontwikkeling hadden we uitgebreide plannen. Zoals, 'Hier is waar het water wordt opgeslagen, hier is waar de boerderijen zijn, hier is waar de overheid is gecentraliseerd'. We hadden het allemaal al op papier uitgedacht - het was verre van een hoop willekeurige hersenspinsels.


Sommige ideeën - welke blijven onbenoemd - zijn wel in de game beland, maar zijn niet zo ver doorontwikkeld als oorspronkelijk bedoeld. De studio moest verschillende aspecten versimpelen om de engine niet te zwaar te belasten. Uiteindelijk had de game ook beter gepresteerd als ontwikkeling enkel gefocust was op het PC platform. De game had er dan ook heel anders uitgezien, waardoor New Vegas als stad meerdere afgezonderde zones had gekend met een enorme muur rondom om het geheel echt indrukwekkend te maken.

Wat vinden jullie? Is het beter als een game wordt ontwikkeld voor een platform waar alle potentie eruit gehaald kan worden? Of prefereren jullie multiplatform ontwikkeling, zodat meer gamers dezelfde spelervaring kunnen beleven?


07:05  Gameplaytrailer Jurassic World Evolution
07:05  ARMS toont nieuwe updates
 Reacties (15)
 Pagina: 1
Gast (92.110.95.xxx) op 09-10-2017 om 10:33
Als PC liefhebber ben ik voor het eerste: Haal alle potentie uit de game door het exclusief te ontwikkelen voor de PC.
:)

Gast (85.145.58.xxx) op 09-10-2017 om 13:51
en toch worden hun games alsnog geport naar consoles. dus bullshit

Gast (213.93.134.xxx) op 09-10-2017 om 14:59
Alsof pc gamers ieder jaar een nieuwe machine halen..

Gast (84.24.180.xxx) op 09-10-2017 om 15:32
Gast (85.145.58.xxx)
Wat je dan krijgt is een full-fledged PC game en een gelimiteerde concole port. Wat anders is dan hoe het nu is gegaan.

Gast (213.93.134.xxx)
Om consoles betaalbaar te houden presteren deze minder dan de doorsnee PC. Dus dat de ontwikkeling van sommige games daardoor belemmerd wordt snap ik wel.

Exclusief op PC ontwikkelen klinkt voor mij wel prima, maar realistisch is het natuurlijk niet zolang consoles zo in de trek zijn.

Gast (178.117.126.xxx) op 09-10-2017 om 17:06
Een meer getalenteerde lead world designer had er misschien ook meer kunnen uithalen. Zo kan je altijd wel over iets argumenteren. Bij Rockstar lukte het wel om fenomenale open werelden te creëren en progressie te maken met hun opeenvolgende titels en dat was op dezelfde consoles.

Gast (84.24.180.xxx) op 09-10-2017 om 17:28
Gast (178.117.126.xxx)
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ja het klopt dat elke ontwikkelaar andere kwaliteiten op de markt zet. Echter betekend het creëren van een open wereld en geweldige game niet dat het niet gelimiteerd is t.o.v. wat er potentieel in had gezeten. (weet niet of het zo is in dit geval).

Er is altijd iets om over te argumenteren, absoluut, maar het is een feit dat PC het optimale eruit kan halen en een console niet. Dus ontwikkelen op console zal altijd de game in ergens limiteren. Dit geld voor elke ontwikkelaar en dus ook Rockstar.

Gast (77.251.230.xxx) op 09-10-2017 om 17:56
Zolang Rockstar GTA5 op de vorige generatie voor elkaar kreeg, zeg ik: bullshit! Besides, NV was saaaai. Pak liever FO3 nog een keer op

Gast (95.96.189.xxx) op 09-10-2017 om 20:54
Nieuws van 2010, letterlijk.

Berserk op 09-10-2017 om 23:13 [Niv: 133 / Exp: 6645]
Als je exclusief voor pc ontwikkelt ben je alsnog belemmert. Je moet immers rekening houden met budget grafische kaarten zoals de gtx 1050 en top tier grafische kaarten als de gtx 1080

Gast (212.178.206.xxx) op 10-10-2017 om 11:59
blablablablabla, huur competente game ontwikkelaars in en probleem is opgelost.

Gast (62.72.193.xxx) op 10-10-2017 om 12:14
Kappen met consoles nog een beter idee

Gast (90.24.105.xxx) op 10-10-2017 om 12:23
Consoles lopen nog steeds mijlen ver achter. Vandaar dat je nu die povere mid gen refresh consoles als de PS4 'Pro' ziet.

Gast (188.206.103.xxx) op 11-10-2017 om 08:17
Mijlen ver? Gat tussen pc en consoles is nog nooit zo klein geweest als nu

Gast (62.72.193.xxx) op 11-10-2017 om 10:14
Klein?? Gemiddelde game loopt nog steeds op 30 fps.....

Gast (46.101.139.xxx) op 11-10-2017 om 11:52
Ja idd 90% van de PC gamers heeft een povere game PC. Die moeten echt snel betere PC's gaan kopen anders moeten de ontwikkelaars zich daarop gaan aanpassen wat ze altijd al hebben gedaan........

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Fallout: New Vegas
Type:
Game
Releasedatum:
22-10-2010
Ontwikkelaar:
Obsidian Entertainment
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media