Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Maart 2024 
(0) 
(0) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(9) 
03 Maart 2024 
(2) 
02 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
01 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
29 Februari 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
28 Februari 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
27 Februari 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
26 Februari 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 Februari 2024 
(0) 
(0) 
Skull and Bones
Final Fantasy VII Rebirth
Gamed Gamekalender Maart 2024
Banishers: Ghosts of New Eden
Preview:

Star Wars: Battlefront II


Door Stefan van B op 09-10-2017 om 07:06
Bron: Gamed

Het jaar 2015 stond wat entertainment betreft in het teken van Star Wars. Niet alleen zou de saga met The Force Awakens in videoformaat worden voortgezet, er waren ook een tweetal games die de franchise centraal stelden. De eerste titel was het inmiddels geannuleerde Disney Infinity, de tweede titel was DICE’s Star Wars: Battlefront. Een grafisch overdonderende titel, maar één die grote steken liet vallen in content, variatie en uitdaging. Met Star Wars: Battlefront II probeert DICE die fouten recht te zetten.

Het gebrek aan een volwaardige singleplayer was één van de grote obstakels die Star Wars: Battlefront in de weg stond om een klassieker te worden. Het is dan ook niet verrassend dat al bij de aankondiging van deze sequel duidelijk werd gemaakt dat hier verandering in zou komen. In de game zullen we in de schoenen staan van Iden Versio, de vrouwelijke leider van een Imperial Special Forces groep met de benaming Inferno Squad. Haar squad zal getuige zijn van het ontploffen van de tweede Death Star, waarna zich een origineel verhaal ontrafelt dat zich afspeelt tussen Return of the Jedi en The Force Awakens. Het is DICE te prijzen dat zij met Star Wars: Battlefront II proberen bij te dragen aan de ontwikkeling van de saga. Het beeldmateriaal dat nu voorhanden is ziet er goed uit, maar het is nog afwachten hoe deze modus zal uitpakken. Dat we nu eens vanuit het perspectief van het Empire en vervolgens de First Order het Star Wars universum gaan ontdekken is in ieder geval iets om naar vooruit te kijken.


Hoe erg ook verlangd wordt naar een volwaardige singleplayer, het gros van ons gamers zal uiteindelijk in de multiplayermodi van de game blijven hangen. Ook hier heeft DICE de nodige aanpassingen gemaakt. Ten eerste op het gebied van content, waar nu bij lancering al significant meer spelwerelden en karakters uit alle drie de trilogieën speelbaar zullen zijn. Met de belofte dat de game geen betaalde DLC zal ontvangen lijkt er aan variatie voorlopig geen gebrek. Ten tweede is ook de gameplay onder handen genomen. Zo wordt er een klassensysteem geïntroduceerd, waarin je kunt kiezen tussen onder andere lichte, zware en tactische karakters. Verschillen zul je vooral merken aan je bewegingsvrijheid en wapens, de subtiele variaties in de vormgeving van Stormtroopers en Droids valt namelijk een stuk minder op. De meerwaarde van deze klassen is echter minimaal als we deze in contrast zetten met de Battlefield serie. In laatstgenoemde hebben klassen als medic en support grote invloed op het verloop van het spel door hun belangrijke ondersteunende functies. Deze lijken voorlopig nog te ontbreken in Battlefront II, waardoor de impact van deze nieuwe feature nog discutabel is.

Om meer onderscheid te krijgen tussen de verschillende karakters kun je wederom Star Cards inzetten. Hierin zijn twee verschillende soorten kaarten te vinden: Boosts en Ability Replacements. Met de eerste soort kun je prestaties verbeteren zodat je een krachtigere mêlee aanval krijgt, sneller kunt rennen of je kogels meer schade aanbrengen. Met de tweede soort kun je vaardigheden wisselen. Tijdens het spelen kun je namelijk per klasse drie verschillende secundaire aanvallen uitvoeren. Met deze kaarten kun je zodoende flink variëren en proberen je eigen speelstijl te vinden. Deze Star Cards verkrijg je voornamelijk uit zogenaamde Star Crates, die de manier bieden om je wapenarsenaal, karakterkostuums en kaartencollectie uit te breiden. Hoewel je deze kratten kunt verkrijgen door het voltooien van bepaalde uitdagingen, is het mogelijk om deze ook middels microtransacties aan te schaffen. Het levert de minder fanatieke speler een kans om bij te blijven, maar het is nog afwachten of dit de balans van het spel niet nadelig zal gaan beïnvloeden. Een slag om de arm houden is wat deze zaak betreft dan ook verstandig.


Wel een grote verbetering is het weglaten van pick-up boosters. Hiermee kon je in de vorige Battlefront titel bonussen verkrijgen als extra sterke wapens en toegang tot helden en voertuigen. Het verschijnen van deze pick-ups was echter inconsistent en daarmee kregen vele gamers niet de mogelijkheid om als hun favoriete Star Wars karakters te spelen of het luchtruim te betreden. In Battlefront II is dan ook voor een andere aanpak gekozen. Per wedstrijd worden namelijk je ervaringspunten – die je nu ook voor meer acties krijgt uitgereikt - apart opgeteld om te gebruiken als betaalmiddel voor krachtigere karakters, helden en voertuigen. Hiermee worden betere spelers eerder beloond, terwijl het voor minder goede spelers mogelijk is om in ieder geval tegen het eind van een ronde één van deze mogelijkheden ontgrendeld te hebben. Er zit wel een limiet aan het aantal speciale karakters en voertuigen die tegelijkertijd ingezet kunnen worden, zodat je niet met een tiental Chewbacca’s naast elkaar staat te vechten. Hiermee moet Battlefront II een meer gebalanceerde speelervaring gaan bieden, waarbij je ook echt wordt beloond voor je inzet.

In diverse modi moeten al deze gameplayverbeteringen tot uiting komen. Er is een Arcade modus, waarin je solo of coöperatief op één console flink wat uitdagingen kunt voltooien, en daarnaast zijn er vijf multiplayermodi. Twee hiervan zijn zeker het uitlichten waard. In Galactic Assault vecht je veldslagen uit op basis van bepaalde doelen, waarbij er meerdere hoofdstukken zijn per veldslag afhankelijk van welke partij er winnende is. Het doet denken aan de Operations modus uit Battlefield 1, maar dan met meer specifieke doelen. Starfighter Assault brengt ditzelfde concept naar de ruimte, waar we nu kunnen deelnemen aan ruimtegevechten van epische proporties die in het voorgaande deel ontbraken. Hoewel er nog zeker kanttekeningen te plaatsen zijn bij verschillende onderdelen van de game is het nog te vroeg om hierover stevige conclusies te trekken. DICE heeft in ieder geval sterk geluisterd naar de forse kritieken die gaandeweg op de voorgaande Battlefront titel zijn binnengekomen en probeert deze in de sequel te vermijden. Op 17 november zullen we erachter komen of de Zweedse ontwikkelaar hierin is geslaagd, dan komt de game uit op PC, Xbox One en PlayStation 4.


07:06  Dragon's Dogma: Dark Arisen
07:05  Gameplaytrailer Jurassic World Evolution
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Star Wars: Battlefront II [2017]
Type:
Game
Releasedatum:
17-11-2017
Ontwikkelaar:
EA Digital Illusions
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media