Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
23 Oktober 2017 
(2) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(1) 
22 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
21 Oktober 2017 
(4) 
(0) 
(6) 
(9) 
(0) 
(2) 
20 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
19 Oktober 2017 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(2) 
(2) 
(1) 
18 Oktober 2017 
(3) 
(11) 
(0) 
(3) 
(0) 
(7) 
(1) 
(3) 
(1) 
17 Oktober 2017 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
15 Oktober 2017 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Oktober 2017 
(0) 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Oktober 2017 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(6) 
(3) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(2) 
11 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Oktober 2017 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(6) 
(15) 
(0) 
(1) 
(1) 
08 Oktober 2017 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
07 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(2) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
WWE 2K18
The Flame in the Flood
South Park: The Fractured But Whole
Thor: Ragnarok
Review:

Marvel vs. Capcom Infinite


Door Rene Groen op 20-09-2017 om 11:30
Bron: Gamed

Na X-Men vs. Street Fighter en Marvel vs. Street Figher maakten we in 1998 kennis met twee andere duellerende kampen, namelijk die van Marvel en Capcom. In de jaren die volgden bleven de kampen in diverse bezettingen elkaar bevechten en deze ruime geschiedenis doet vermoeden dat er voldoende kunde is om van Marvel vs. Capcom Infinite iets moois te maken.

Kijkend naar het roster lijkt er toch enige gemakzucht ingeslopen te zijn. In totaal treffen we dertig karakters aan die eerlijk verdeeld zijn over beide kampen. Een respectievelijk aantal waarbij wel opgemerkt dient te worden dat het aantal lager ligt dan bij voorgaande titels. Helaas ook zonder X-Men of Fantastic Four namen die door licentieproblemen ontbreken. Van de dertig aanwezige karakters keren er maar liefst 25 terug uit eerdere games en zien we slechts vijf nieuwe gezichten in de vorm van Ultron, Gamora en Captain Marvel aan de kant van Marvel en Jedah en Mega Man X uit het Capcom kamp. De vrouwen zijn sterk onderbelicht, met Gamora, Captain Marvel, Chun-Li en Morrigan treffen we er slechts vier aan. Zoals gezegd voelt het allemaal behoorlijk gemakzuchtig aan – ondanks dat terugkerende karakters veelal wel nieuwe moves bezitten – en wat ook niet helpt is dat ze direct na de lancering hebben aangekondigd dat Winter Soldier, Black Widow, Sigma, Monster Hunter, Black Panther en Venom als DLC worden toegevoegd. Dit terwijl veel van deze karakters wel voorbij komen in de Story Mode. Het is alsof ze ons lekker willen maken voor iets wat pas later beschikbaar is.


Deze Story Mode is ook niet iets waar we erg enthousiast van werden. In het kort komt het erop neer dat de twee werelden van Marvel en Capcom samen komen, inclusief het kwaad. Ultron Sigma, een samenkomst van Avengers schurk Ultron en Mega Man schurk Sigma, probeert de Infinity Stones te bemachtigen en de speler moet dit zien te voorkomen door wisselend in de huid te kruipen van namen als Ryu, Iron Man, Dante, Frank West en vele anderen. Ieder karakter heeft een rol gekregen, niet alleen als vechter, maar ook in de tergende dialogen die het verhaal voort moeten stuwen. Een tijd die ze vooral vullen door je tegen Ultron Sentry-eenheden te laten vechten en door naar laadschermen te laten kijken. Daar waar ongetwijfeld getracht is om je drie uur lang mee te nemen in een spannend en meeslepend verhaal lukt dit zelden. Het weet simpelweg niet te boeien door diens emotieloze karakters wiens houterigheid gedurende de cutscenes al niet veel helpt.

Ook op ander gebied heeft Capcom geen eenduidigheid weten te realiseren. Het is alsof de designers de vrije hand hebben gehad in het ontwerpen van de karakters. We zien hierdoor een combinatie van realistische karakters enerzijds en meer cartooneske karakters anderzijds. Het zorgt voor een scheidingsbreuk in de visuele uitstraling maar ook in de uitwerking. Daar waar sommige karakters er prima uit zien zijn er minstens zoveel waar het totaal niet gelukt is om ze tot leven te laten komen. Beter had het geweest als ze de stijl van de vorige games hadden aangehouden en door hadden laten werken in de gehele game. Nu voelen niet alleen meerdere karakters misplaatst, ook de interface zelf is klinisch en maakt geen indruk.


Toegegeven, de bovenstaande alinea's doen vermoeden alsof Marvel vs. Capcom Infinite voer is voor de prullenbak. Toch is dit allerminst het geval als we onze aandacht verplaatsen naar de gameplay zelf. Ditmaal geen drie-tegen-drie gevechten met support karakters, maar terug naar de basis waarin ieder kamp twee namen telt. Middels het zogeheten Active Switch kun je het tweede karakter op ieder moment inbrengen, bijvoorbeeld om een combo te vervolgen. Niet alleen de keuze van het duo bepaalt je gevechtsstrategie, ook de Infinity Stones dragen hier aan bij. Voorafgaande aan een gevecht kies je voor Power, Reality, Soul, Space, Time of Mind en ieder heeft zijn eigen Infinity Surge en Infinity Storm mogelijkheden. Met de Space Infinity Storm kun je bijvoorbeeld een vijand tijdelijk in een box opsluiten, terwijl de Time Infinity Surge je tijdelijk aanvallen makkelijker met elkaar laat combineren. De samenstelling van je duo met een Infinity Stone zorgt voor vele mogelijkheden waarbij je de zwaktes van een karakter bijvoorbeeld op kunt vangen met de juiste bijkomende kwaliteit. Vooralsnog lijkt de Soul Stone wellicht de meest krachtige van het stel, hiermee kun je namelijk een gedode teamgenoot met een gelimiteerde levensbalk terugbrengen en kun je een korte tijd samen vechten tegen één van je tegenstanders.

Als dit alles je op voorhand doet duizelen is er gelukkig geen reden tot zorg. Beginnende spelers kunnen Auto Combos en Easy Hyper Combos activeren zodat je op een makkelijke wijze toch mooie aanvallen op kunt zetten. Uiteraard redden deze het niet tegen de meer ervaren spelers, wel is het een ideale manier om je niet meteen machteloos te laten voelen. Verder kun je nog terecht in Training om je de basisbeginselen eigen te maken. Wel moet gezegd worden dat dit het minimale is wat je van een training mag verwachten. Als nieuweling hoop je bij de hand genomen te worden en je op deze manier de controls eigen te maken, toch zijn sommige situaties wat onduidelijk. Naast de algemene controls kun je ook terecht in Mission Mode om tien uitdagingen per specifiek karakter uit te voeren of de Arcade Mode om je aangeleerde kwaliteiten te laten zien. Deze offline content is wat je kan verwachten van een fighter zonder hier leuke toevoegingen aan te doen.


Wanneer je offline genoeg vertrouwen hebt getankt kun je online je krachten meten. Ook hier is gedacht aan de meer onervaren speler middels een Beginners League. Alhier bevinden zich spelers van een lagere rang die rustig willen starten. De logische vervolgstap zijn vervolgens de Unranked en Ranked matches en het is ook online waar je uiteindelijk de meeste uren in kwijt zult zijn. Het is te hopen dat je hier zonder lag terecht kunt, hetgeen we nog niet optimaal hebben kunnen testen. Voorafgaande aan de release waren er nog maar weinig mensen online, toch geven de matches die we wel gespeeld hebben hoop omdat hier geen problemen werden ondervonden. Op dit vlak lijkt Capcom dan ook geleerd te hebben van hun fouten, tegelijkertijd zijn er genoeg punten te benoemen waar dit zeker niet het geval is.
Beoordeling
70
Marvel vs. Capcom: Infinite gooit de gameplay op de schop door te kiezen voor twee-versus-twee gevechten en de integratie van Infinity Stones. Het zorgt voor een flinke portie strategie waardoor het loont om te experimenteren. Het is wat dat betreft jammer dat de algehele aankleding van de game achter blijft. De verhalende modus maakt geen indruk, de (veelal terugkerende) karakters zijn amper verrassend en de offline content is karig.


15:56  Microsoft zet Xbox One X centraal in video
15:35  [TGS] Bandai maakt Gundam: Battle Operation 2
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Marvel vs. Capcom Infinite
Type:
Game
Releasedatum:
19-09-2017
Ontwikkelaar:
Capcom
Uitgever:
Capcom
Media:

Meer media