Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
21 November 2017 
(3) 
(0) 
(0) 
(5) 
20 November 2017 
(0) 
(1) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 November 2017 
(6) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 November 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 November 2017 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(14) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
16 November 2017 
(3) 
(13) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
15 November 2017 
(0) 
(1) 
(0) 
(15) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 November 2017 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
13 November 2017 
(0) 
(0) 
(6) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(2) 
(4) 
12 November 2017 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 November 2017 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(3) 
10 November 2017 
(4) 
(0) 
(4) 
(14) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 November 2017 
(0) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(4) 
08 November 2017 
(0) 
(13) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
07 November 2017 
(2) 
The Sims 4
The Elder Scrolls V: Skyrim
Star Wars: Battlefront II
Outcast: Second Contact
Nieuws:

Obsidian wees Game of Thrones game af


Door Rene Groen op 31-08-2017 om 14:44
Bron: Eurogamer

Ontwikkelaar Obsidian Entertainment kennen we van Fallout: New Vegas, South Park: The Stick of Truth, Tyranny, Pillars of Eternity, Star Wars: KNights of the Old Republic 2 en nog veel meer. Waar we ze echter niet van kennen is Game of Thrones, toch had dit zomaar anders gekund.

In 2005 werd de studio namelijk namens Electronic Arts gevraagd om een game te maken rondom R.R. Martin's populaire universum A Song of Ice and Fire, of zoals we dit misschien beter kennen, de HBO televisieserie Game of Thrones. De studio wees dit echter af, niet wetende dat het zes jaar later één van de meest populaire TV-series zou gaan worden.

Obsidian mede-oprichter en CEO Feargus Urquhart geeft tegenover Eurogamer aan dat ze hun redenen hadden om de titel af te wijzen, volgens hem was het lastig om het IP te begrijpen:
quote:
“My feeling was, understanding the IP at the time, it’s about this political intrigue, and people’s connection to the IP is to all these characters – that’s how the books are written, each chapter is a person and what’s happening to them. Other than what weird stuff is going on beyond The Wall, and the dragons, and some hint [of fantasy/magic], there are no magic users, there are no clerics, no thieves. Basically there’s dudes with swords and armour and a little bit of mysticism, but within the main land [the Seven Kingdoms] there’s no goblins, no kobolds…”

Later gingen andere ontwikkelaars wel met de studio, zo ontwikkelde de Franse studio Cyanide in 2011 een RTS die gebaseerd was op het eerste boek en was het Telltale die een episodische verhaalvertelling begon. Obsidian Entertainment zelf werkt momenteel aan Pillars of Eternity 2, hoewel Urquhart aan geeft dat dit niet hun grootste project is die ze in ontwikkeling hebben.

Het gehele gesprek met Urquhart is hier te lezen.


14:50  inFAMOUS: Second Son voor PS Plus
14:35  The Division update 1.8 komt dit najaar
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.